My heart My life

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Linda - 26 januari 2015 19:30

Och så sant som det är sagt. Jag måste lära mig att ta det lugnt. För nu planerar jag som bara den i mitt huvud om hur jag vill ha det i parhuset. Allt kretsar sig runt det i stort sett, men & det är ett stort MEN, det finns inte en chans i världen att jag kan eller har råd att fixa allt på en gång    Och jag måste inse det. Hur mycket jag än vill flytta in där med allt klart funkar inte det i verkligheten. Så jag måste prioritera lite & göra en lista & ett tidsmål. Säg att jag under semestern kan få till vardagsrummet med tapeter & golv för att sedan vänta ett halvår för att spara ihop pengar & sedan ex ta golven i köket & ev nya tapeter. Och så vidare. Målet är att innom 5 år ha allt klart haha gud det känns som en evighet, men måste vara lite realist. Och känns som om det kommer bli ett långt halvår fram tills flytt. Och nu sitter jag & ångrar mig lite över vissa saker... Gått så fruktansvärt mycket pengar på dessa år att det är skrämmande... Men har lärt min läxa & jag har skärpt till mig på den fronten så har verkligen tagit sparandet på allvar. Nu måste jag för att få till det jag vill. 

 Och annars är det bra. Känns som om man tagit ett steg i rätt riktning vad gäller mycket. Nu fattas det bara att jag faktiskt tar tag i mig själv & kommer igång med min hälsa & mina pw´s. Bara svårt att verkligen starta. Men ska ta en ny start på söndag & få in rutinerna på det igen. För det är just det som är problemet. Att kunna hålla det vid liv & faktiskt göra det oavsett väder. Och då tror jag att jag även blir piggare & mår bättre på alla sätt & vis. Har ju börjat med vitaminer men än så länge har jag inte märkt någon större skillnad. Fortfarande lika trött om kvällarna.. Visserligen bara gått en vecka sedan start men ändå... Så bara jag kommer igång så blir det nog bättre. Skärpning på mig. Sista veckan med slapphet.  

 I morgon är en ny dag & då startar vi morgonen här med att åka till Årjäng så Noah får sin "traumakontroll" gjord efter slaget på tänderna.. Känns lite jobbigt för vet att dom bara lyfter på läppen & tittar & så är det klart.. Dessutom är dom ju inte direkt duktiga på att hålla tider där borta så vi får väl se. Så återstår det i morgon att se om Isak följer med eller om han väljer dagis. Det får han bestämma själv.

 Nää nu ska jag få tummen ur & beställa tid för besiktning & sedan bara slappa    innan det är kvällen  

Skapa flashcards