My heart My life

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Längtan

Av Linda - 4 februari 2015 19:50

Jag längtar efter vår & värme... att få energi.. för jag är totalt skrot.. och ju närmare helgen man kommer ju mer sliten är jag.. och det syns även här hemma haha    Jag brukar alltid vara den som tycker om alla årstider men nu har jag börjat få nog av denna vinter.. visst har det varit stabilt nu i några dagar.. men inte så det ger någon energi. På dagtid är det inga problem men så fort jag sätter mig ner så är jag som en klubbad säl som inte orkar något.. och ju fler dagar in i veckan man är desto värre är det... och när man är så sliten så blir tyvärr tålamodet lidande... Men nu är det bara en dag kvar att jobba och sedan tar vi helg. Dock är nog inte helgen här på riktigt förrän på fredag eftermiddag. För på morgonen så ska vi till Årjäng & få bilen besiktad. Spännande att se hur det går eftersom jag inte har någon koll alls haha men skulle inte tro det är något med den för reagerar ju vid ovana ljud. Och efter det så är det den sedvanliga handlingen. Och helgen har vi som vanligt inget inbokat    Hade varit kul om man kunde samla ett gäng barn, familj & vänner & ha en utedag. Med pulka åkning & grillning & bara allmänt mys. Men det blir det väl inget av skulle jag tro.. orkar inte fixa något... haha men ska i alla fall vara med mina troll och vara ute med dom. Och bara ha en slappar helg. Dock har jag några måsten.. måste börja ta fram kläder åt Noah i en större storlek, eller tröjor i alla fall.. Måste gå i genom båda barnens kläder egentligen.. skulle ha gjort det en stund nu men jaa.. det var ju detta med ork & energi haha och självklart är det ju den sedvanliga städningen men tanken är mindre lockande haha i alla fall just nu, just idag   

 Men förutom denna eviga trötthet så mår jag rätt bra. Lite små irriterad på mig själv för tiden. Skulle ha kommit igång med några av mina mål men haha det har verkligen inte hänt. Och bara jag sätter igång så vet jag ju att jag nog kommer bli piggare.. Men som sagt när inte orken finns, vad ska man göra? Borde ge fan i mycket eller dra ner på vissa saker rejält, som rökningen & kaffet... Och detta evinnerliga sötsug jag har varenda dag! Jag blir skraj, haha Så till helgen måste jag rensa bort allt jag har av chips & godis för har noll karaktär för tiden. Har jag det så ryker det ner.. Och det är inte så bra. Så har bestämt mig för att på söndag kväll ryker absolut allt sådant så jag åtminstone inte har något hemma. Måste göra något nu för det här kan inte fortsätta. Och har man inget hemma så kan man heller inget stoppa i sig    Så det är ett av alla måsten haha Så får vi se. Nej ha nu en trevlig kväll. Själv ska jag glo lite mer på "dumburken" innan jag tar kvällen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards