My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

Intressant

Av Linda - 15 februari 2015 08:41

Det har varit en mycket intressant vecka    På många olika sätt. Och en bra sådan. Hade tänkt flera gånger att sätta mig ner & skriva lite, men ja blir inte alltid så    Var ska jag börja mån tro? Ja den dåliga kvällen blev med den & inte känt av något sedan dess. Fick lite information här en dag & jag kunde inte annat än skratta lite. Haha Ni förstår för er som inte riktigt är medvetna så lägger man ut något eller svarar på facebook är det mååånga som ser det. Jag är fullständigt medveten om just det    När jag delar mina inlägg har jag ingen som helst aning om var det hamnar tillslut eller vem som läser. Totalt utanför min kontroll. Men just detta tyckte jag som sagt var riktigt intressant. Förstärkte min bild av denne personen. Och när man "hoppar" på en person med sina åsikter & verkligen klampar ner på en person, ja då får man räkna med att få svar på tal. Och att man har sina åsikter, visst det har alla rätt till, men sättet denne svarade på fick mig & många med mig att reagera. En sak att du står för vissa grejer, men det innebär inte att du har rätt ändå. Det handlade om blandraser på hundar. En person som inte "tål" att blanda utan är av den åsikten att det bara ska vara "rent". Men själv är jag för att blanda för tyvärr har det blivit mer av att dom "rena" raserna blivit sönderavlade. Och man kan nästan jämföra med människor. Ska inte dom heller "blandas"? Man får lite vibbar om rasist. Men ska inte skriva mer om just detta, men som sagt. Svar får man tåla & svar fick denne haha.

 Det var en intressant grej. Över till nästa.

 I fredags så var jag & barnen på en liten träff med ordföranden i föreningen i brf. Det var intressant & fick en hel del information som fick mig att bli mer säker på min sak. Har haft ett litet snäpp av oro inför detta, men det har jag iofs inför allt nytt    Men nu känns det bara bättre. Och efter mötet fick barnen komma in & se dit vi ska flytta in. Isak har väntat på detta & velat se det sedan jag började prata på det. Så nu fick dom det & han är helt hundra på att han ska ha ett eget rum haha ja vi får se om det verkligen blir till det i slutändan. 

 Men det ska bli så kul att flytta, har massor av projekt & mål. Och vet väldigt väl att jag inte kan ta allt på en gång & har inga planer på det heller. Vi får se hur det blir rent ekonomiskt, vad jag kan ta tag i & inte.

 Annars har det varit en relativt bra helg. Fredagen var jag riktigt effektiv, packade ner en del överflöd, resulterade i 4 kartonger. Tvättade en massa, och fick röjt, putsat fönster & bytte gardiner (igen haha) Lämnade barnen hos sin far, putsade klart fönstern & fixade mer. Avbröt en stund då jag drack kaffe hos min kompis. När jag kom hem började jag flytta hyllor i garderoben & röjde där innan jag stöp i säng.

 I går var det städning som gällde. Och när jag blev färdig med det åkte jag till mitt ex då han var så snäll & hjälpte mig med bilen och jag fick umgås med mina älskade barn en stund    Tack & lov lyckades han att fixa den och haha klossarna satt fast på skivan, så det var det som var problemet. Uppskattar verkligen att han ställer upp & hjälper mig för det hade han verkligen inte behövt gjort & han är verkligen inte skyldig mig något alls. Så det är jag tacksam för. Och annars har jag inte gjort ett skit efter det. Handlade lite men annars var det väldigt lugnt. Och idag håller jag på med brödbak och annars har jag planer om att rensa i bilder, framkalla & börja på Noahs fotobok som jag skulle gjort för länge sedan. Och så ska jag ta en välbehövlig promenad. Så blir en bra dag idag också. Har alltid något att hänga fingrarna i. Måste bara berätta en rolig grej innan jag avslutar haha när vi åkte i bilen till Rune så pratade Isak lite om det här med att lyssna. Och jag kunde inte annat än att skratta:" Jag lyssnar på pappa hela tiden." "Jasså gör du det du? Men varför lyssnar du inte på mamma lika bra?"  "Men mamma, jag lyssnar ju ibland." Haha ja det är min son det haha    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards