My heart My life

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Aloha

Av Linda - 17 februari 2015 19:23

Hur är det med folket? Haha jag är som vanligt trött.... Konstant trött känns det som, men just idag är det inte så konstigt.. Barnen sov oroligt och vaknade ett ex antal gånger och när vi väl gick upp var dom griniga båda två..puh... hade på känn att nu är det något på g med sjukdom eller liknande men blev inget av det. Än så länge i alla fall    Annars är det bra. Avslutade min "ledighet" i söndags med ett måltid på centret. Och visst är det otroligt vilket förhållande vi har till varandra. Ganska så speciellt. Här går det många månader innan vi pratar & när vi åter möts är det som om vi pratade igår   Så det kändes otroligt bra på alla sätt & känns som om vi har fått en liten nystart. 

 Och annars har jag lite tankar.. blir otroligt paff över beteendet på vissa människor.. Vad vinner man på att vara lite ja småfalsk vill jag nog påstå? Kan inte annat än skaka på huvudet.. och hur vissa har mycket märkvärdiga prioriteringar... Blir så trött på just det så tar ännu ett steg bakåt där... Som man bäddar får man ligga, det är ju faktiskt så... tyvärr.. och i slutändan är det ju den som förlorar... Hoppas jag för alltid & evigt kommer behålla samma prioriteringar jag har idag!! 

 Och så har jag en annan gnagande känsla som inte helt vill släppa... Jag måste tydligen börja ta i lite hårdare för att vissa ska förstå vad jag menar.. Ingen lust alls men har inget val.. det funkar inte som det är & ett löfte är ett löfte... Och att om det inte händer något snart misstänker jag hur det slutar... Och när det verkligen gäller har jag egentligen inget att sätta emot... Och tycker inte om situationen som den är.. inte ett dugg... straffet man får ta när man bara vill vara snäll... Och det är mitt allra största problem... jag är genom snäll... för snäll... Fast går till en viss gräns sen är det nog... och närmar mig den gränsen... Men det är ett problem jag får ta tag i innan det går så långt... 

 Men men nog om det. Idag när barnen var hos sin far satt jag & sorterade drygt 400 kort som kom i postlådan idag haha ja här ska det sorteras & skrivas datum    och sedan in i album. Men var mindre antal än det brukar vara så gick på en dryg timme ändå. Men måste dubbelkolla innan det sätts i album för hade tagit minimalt med kort i juni & ligger i genomsnitt på 60-70 kort per månad.. så får kolla upp det.. Nån dag haha inte idag. Och det är ett minus med mobilkameran, det står inget datum på dom framkallade korten, men det gör det med kameran.. och telefonen har man alltid med sig.. Men men. Nej det var väl allt för ögonblicket. Nu ska jag för en gångs skull lämna er med lite vinterbilder   

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards