My heart My life

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Hejsan

Av Linda - 26 februari 2015 19:17

Hur är det där ute? Här är det riktigt bra. Vabbat idag igen pga minstemann. Vi båda kände att han nog inte riktigt var redo eller hade orken att vara en hel dag på dagis idag. Märktes med en gång jag hämtade mina troll igår. Han var otroligt trött & gnällig. Men idag har det gått ganska bra. Ja definitivt tröttare än vanligt & orken inte helt tillbaka. Men så fort vi lämnat Isak på dagis märktes ganska stor skillnad. Ett tecken på att dom nog varit på varandra för mycket på det sista. Blir lite annorlunda på dagis för där har dom andra att leka & busa med. Och det har dom inte här hemma eller hos sin far. Så vi hade en bra dag ändå. Och det var så otroligt mysigt när han somnade i mitt knä. Ovärdeliga stunder när dom vill sitta i knät & bara mysa   

 Och annars mår jag toppen & redo haha Ska börja på dieten på måndag & känner mig otroligt motiverad för denna förändring. Dels tror jag att den är riktigt bra för kropp & hälsa & dels för att jag tror att den kan funka på mig. Så får vi se. Har planerat in mina fastedagar så dom ska kunna funka för mig så återstår det att se hur det går. Men känns som sagt otroligt bra. 

 Och delvis har annat löst sig på ett någolunda vis i alla fall så får vi se hur verkligheten blir   En chans till så får man bara låta tiden visa.      

 Tänkte på en sak häromdagen på hur jag var för ett år sedan. Jag förstår fullständigt att folk vände ryggen till mig.. Och man inser det först när man träffar någon som på sätt & vis är ganska lik som jag var. Och det var ganska ovant & att se vilken skillnad det blivit på ett år. Jag är så otroligt mycket mera positiv än vad jag var. Och även på jobbet har dom nog märkt stor skillnad. Jag är "med" mycket mer. Skrattar & pratar & skojar. Även om jag stundvis lever in mig i ljudböcker så är jag ändå mer öppen mot vad jag var för typ en månad sen. Och det känns så otroligt bra med allt. 

 Och har en bra helg att se fram emot. Även om den är utan barn tror jag faktiskt den blir riktigt bra. I morgon har man först en dag med barnen innan doms far hämtar dom. Sedan blir det av på möte på banken för att skriva papper   Ta en runda på centret tänkte jag efter det innan jag på kvällen blivit bjuden på mat hos en kompis. Lördag blir som vanligt städ, innan man på kvällen ska åter träffa alla tjejer på en tjejkväll. Just det var otroligt länge sedan så ska bli intressant & kul. Nej känns som om detta blir en riktigt bra helg!   Hoppas bara vädret snart vänder och att man snart kan få en skymt av solen. Vore skönt. Borde även ta tag i bilen & tvätta den både invändigt & utvändigt. Helt klart dags. Och det ska bli så himla skönt med flytten!! Att tvätta bilen när det passar mig. Underbart! I stället för att behöva boka tid. Mycket som blir bättre med flytten. Haha det mesta faktiskt   

 Nää nu ska jag ha lite egentidd. Ha en fortsatt trevlig kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards