My heart My life

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Linda - 2 mars 2015 18:35

Ja då har man "fastat" första dagen... fast vet inte helt med detta.. Det funkade jättebra på jobbet. Visst blev jag lite små yr & hungerkänslan fanns. Men ändå gick det relativt bra. Fast nu måste jag försöka tänka om lite tills på torsdag, för uuhh vad det gick åt på humör & tålamod när man kom hem... Och som ensamstående mamma funkar inte just det. Då är det ett absolut måste att inte "tappa" humöret för fort vilket hände idag. Så jag får nog göra det lite annorlunda.. ev verkligen verkligen äta minst möjligt på jobbet för att på eftermiddagen äta ett okej middagsmål. Så för barnens skull fick jag "fuska" lite förut & i alla fall ta en smörgås. Och det hjälpte enormt.. Men ändå knasigt att tänka på, för typ 1 1/2 år sedan levde jag på en morot & lite yougurt i stort sett varje dag i flera månader.. Fast förstås var det ju flera bidragande orsaker till varför. Men nu fixar jag inte en hel dag.. knappt en halv... Fast energiförbruket är större nu än det var då så inte så konstigt. Men nu har jag två dagars "vila" innan det är en ny dag på torsdag. Och det är det som gjort att man fixat det. Att man vet att när morgondagen kommer i morgon får man äta vad man vill. Haha fast jag har fått en annorlunda seende på maten efter att ha studerat detta i några dagar. Och är kul att leta mat & försöka räkna ut hur jag ska lägga upp maten osv. Nu måste jag bara hitta en annan slags lösning så detta inte går utöver barnen på något vis. Så ska kolla runt lite mer på recept osv. Men annars är det bara bra. Haft en bra dag även om det var lite små krångel med minsten i morse. Gud hjälpe mig till att vara så förbannat envis & vägra blöjbyte & påklädnad.. jammen tur det inte är varje dag haha. Men med envishet & bestämdhet gick det allt bra. 

 Ååå min katt måste jag snart få till vetrinären... Nu tror jag han börjar få "våryra" för bara så där helt plötsligt har han börjat ge sig på väggen... Och så jävla typiskt när man ska flytta om typ 4 månader... grr.... han har inte rört väggen tidigare så jag blev riktigt paff & arg när jag såg det... varför nu liksom?.. Smällar man får ta med katt... jag vet.... han har redan förstört mina fina köksstolar den lille skiten... men men. Så är det. Nej nu ska jag fram med google en lite stund medans barnen är på väg in i drömland   

Skapa flashcards