My heart My life

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Linda - 4 mars 2015 19:03

Borde inte sitta här just nu.. har egentligen för många måsten... men har noll ork... här ser det ut som hej kom & hjälp mig.. Var får andra sin energi ifrån? För jag verkar totalt tömma det under arbetet för när jag väl kommer hem är jag totalt skrot.. Vet jag borde ta det lite lugnare på jobbet.. det är inte nödvändigt att hålla på som jag gör.. men dels tycker jag det är kul att sätta mål som man ska få ihop på en dag. Lite som en tävling med mig själv. Och som idag har det gått av rena fan pga irritation.. Bara haft en dålig dag & har bara en arbetsmoral som jag har & skulle önska jag ibland bara kunde "blunda".. Men det är inte mig som person. Jag försöker låta bli men ibland rinner bägaren över.. Och det är en ganska bra beskrivning på mig generellt kan jag tänka mig.   

 Men annars har det varit en helt okej dag ändå. Det jag hade planerat göra efter jobbet blev inte alls som jag tänkt mig.. Och när det är dagar man ska hämta barnen & den ene är totalt vrång & inte tål någon som helst tillsägelse eller hjälp... det är då musten totalt går ur mig... Och det jäkla tempramang (eller hur det nu stavas haha) som den har.. aldrig varit med om maken... Jo förresten.. min syster!!!! Ena av dom haha Ba Noah sätta på sig sina stövlar, han ville ha tuggummi men han fick svaret att först klär vi oss.. Och jädrar annamma då var det kört. Ungen ställer sig & grinar. Och när det inte hjälper så kastar vi grejer runt oss, försöker dänga till mig & blir totalt urförbannad... Han fick bara hålla på en stund innan jag helt enkelt tar upp honom i famnen & kramar om honom... Och då lugnade han ner sig.. Men hjälpe mig vad jag blir totalt slut när det blir så.... Och man undrar om jag gör rätt som gör så? Ger honom en kram... Och jag känner mig totalt värdelös.... värdelös som mamma...som person... en liten önskan om ett annat slags liv.... att få vara någon annan en stund... Och mitt självförtroende är i bott... Det är så mycket jag skulle önska jag kunde göra... att träna är ett exempel... Men allt jag har "tid" med är att ta en pw när barnen är hos sin far... Och att träna hemma funkar inte rikigt.. För när jag väl har satt mig... ja då är det gjort... jag skulle vilja gå ner typ 10 kg, få mer energi & ork... För jag tror att det skulle hjälpa till.. Om jag börjar träna & kommer in i det tror jag energin & orken följer med. Och att jag mår bra med mig själv... hur jag ser ut & hur jag är som person.. Och just nu trivs jag inte med något av det. Jo jag har blivit mera positiv, men inte riktigt där en... sen skulle det självklart hjälpa om man inte var ensam om allt.. Men just det kan jag inte göra något åt.. och inget jag ens orkar lägga någon energi på att göra något åt heller.. Min energi går till jobbet & till barnen... Och det kräver sin del... och blir sällan något över till mig... 

 Har egentligen ny fastedag i morgon... men just nu känns det som om det skiter sig... Har inte fixat eller förberett någon sådan "mat" till i morgon... Och vet inte om jag orkar ta den dagen i morgon.. Men det är klart om jag ex lägger ner tre käckebröd i väskan har jag ju inget annat val haha Men det känns kanske bättre i morgon.. Gör som oftast det    Ny dag i morgon, med nya utmaningar. Och vem är jag att klaga & gnälla? Jag har nog mer än många andra så bara löjligt att gnälla över små saker...

Skapa flashcards