My heart My life

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Linda - 7 mars 2015 19:59

Haha ja jag försöker ju så gott jag kan att lära mina barn att man ska inte "prata" med främmande eller definitivt inte ta emot godis eller sådant så länge man inte vet vem det är. Isak har förstått att inte alla människor är snälla så hos honom har det gått in i. Men så har jag en tvååring också som inte begriper detta helt haha och jag kunde inte annat än skratta förut. Vi gick precis ut dörren & så kom "mormor". Som vanligt är det att springa för att ge kram. Och någon minut senare kommer en granne ned för trappen, ingen vi pratar med annat än att man hälsat. Vad tror ni lill grabben gör? Haha jodå han springer emot honom och säger "kram" innan han med utsträckta armar kramar om denna stackars mann.   Haha och man kan inte annat än skratta för han är ju så älskvärd. Även mannen kostade på sig ett leende. Och det är inte första gången Noah kramar någon granne, absolut inte. Men då har det varit grannar som vi pratar med och som busat med dom tidigare. Tänk så skönt att få vara ett barn igen. Totalt omedveten om den grymma värld vi lever i, dom lever bara för stunden. Omedveten om vilka hemska människor det finns. Det vore allt bra skönt att själv vara barn   inget att oroa sig för. Bara leva.  Nejdå, kan inte påstå att jag oroar mig för så mycket längre. Självklart barnen stundvis men annars är livet helt okej. Visst man är ensam och det är väldigt tråkigt stundvis. Men ändå så har jag ju så mycket. Jag har barn, ett jobb, familj, vänner, snart ett "eget" boende. Ja allt känns som om det flyter på bra. Och det har det ju gjort en stund även om jag haft någon dålig dag. Men det har vi alla   

 Annars har det inte hänt jättemycket. Studerat vidare på 5:2 och känner ny kick inför detta & att det faktiskt är riktigt roligt att leta nya nyttiga recept och laga det. Och att jag äntligen nog fått till en bra lösning så det inte ska gå helt utöver humöret. Återstår att se på måndag   

 I går var jag & Isak iväg och handlade. Noah skulle prompt till "Morfar" så gärna för mig. Det blir lugnare att handla utan honom och så fick jag & Isak lite egentid    Haha och blev en rejält dyr handling, men en del dyra ingridienser men som tack & lov varar ett ex antal gånger. 

 Så när allt det var gjort var vi lite ute, och in, förbereda mat & röja lite innan det var dags att gå ut igen. Var ju ett sådant underbart vårväder ute, dock lite tidigt men man får bara njuta    Så kom mina matgäster & det blev en trevlig eftermiddag. 

 Och idag gick vi promenad med min mamma. Men jäklar vad det blåste haha stundvis så Noah nästan blåste omkull haha Och när vi väl kom hem var vi iskalla allihopa. Annars har vi inte gjort jättemycket. Bakat lite nyttigt bröd, men mest slappat haha. Blev även en sväng till ut i det blåsiga vädret & för en gångs skull även in på kaffe hos mamma. Haha vi bor nära allihop men ses som om vi skulle bo milvis bort haha ja som det kan bli. 

Ovido - Quiz & Flashcards