My heart My life

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Linda - 8 mars 2015 18:41

Ja nu är helgen snart till sin ända & det känns väldigt tråkigt. Har varit en kanon helg med grabbarna    Även fast det blåst lite små surt har vi varit väldigt mycket ute. Och så kul att Isak cyklar som bara det för i fjol rörde han knappt cykeln medans än så länge cyklar han som bara den. Dock måste vi ut & införskaffa ny hjälm men frågan är om det alls finns att få tag i här. Jag hoppas det, och i så fall finns det bara en möjlig affär. Oavsett har det varit en helg med mycket skratt & bus och inte alls så mycket bråk & tjafs som det oftast är. Vilket gör att jag redan nu har lite små ångest inför kommande helg när man åter är ensam. Men har dock lite att göra & kan alltids åka till nån kompis eller så. Och just nu känns livet rätt bra på alla sätt & vis. Dock finns ett litet minus.. Jag blir lite små frustrerad.. Ni vet känslan man ibland får, att man bara vill skaka om dom... Och tänker lite på vilken människo tro jag har. Den är nästan lik noll.. Jag har så totalt tappat tron på människor & litar inte på en enda människa längre.. Samtidigt som det på sätt & vis är mitt eget dumma fel som alltid ska vara så snäll oavsett... Att jag aldrig lär.. för när den tiden kommer börjar jag bli väldigt säker på att jag kommer sitta där med "skägget i brevlådan"... Jag ser ingen som helst chans att det kommer bli en positiv utgång på det hela, men om så blir fallet.. ja då jävlar.. Man bråkar inte med mig för när jag väl blir förbannad (vilket kan gå lång tid) när jag väl fått nog ja då är det ingen mer "snälla Linda". Det finns dom som fått den erfarnheten & dom ligger ganska så lågt idag.. Men det ska ganska mycket till att det händer men känner lite att det ligger där & pyr inom mig.. Blir bara så trött.. 

 Annars då? Jag börjar åter igen oroa mig lite för Isaks mage.. Känns som om man är tillbaka på ruta ett där... Även med mediciner så kanske han bajsar två gånger i veckan.. Och jag har haft detta i huvudet en stund & bara väntat.. Och förut kom det "Bajset har nog fastnat igen mamma, jag har ont"... Men jag måste försöka fundera ut något som han tycker om att äta samtidigt som det är bra för hans mage.. Att göra ett nytt "övergrepp" med microlaks eller dyl gör mig än mer ångestfylld & likaså för hans del.. Inget vi kommer glömma någon av oss den gången vi började med hela köret... 

 Annars är vi strax inne i en ny vecka & i morgon är det dags för ny faste dag. Haha gick faktiskt på vågen häromdagen. Blev faktiskt ganska positivt överraskad. Vet jag gått upp några kilo men vägde mindre än jag trodde. Och inte så konstigt att man gått upp, dels har jag stoppat i mig en massa onyttigheter & sedan min älskade Gizmo försvann har promenaderna varit mer sporadiska. Men är på rätt väg med båda sakerna igen. Och känner mig piggare än jag gjort på en stund. Nog tack vare lite nyttigare mat & mycket frisk luft. Och med våren, eller vad man kan kalla detta så helt plötsligt börjar fler barn visa sig ute haha nästan som om dom varit i ide hela vintern för inte många vi sett ute under vintern. Nej nu ska jag ha lite egentid för mig. Ny vecka med nya möjligheter i antågande. 

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards