My heart My life

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Linda - 11 mars 2015 19:11

Jag börjar misstänka att jag hamnat eller är på väg dit jag var för drygt ett år sedan... men ändå är det skillnad... sist gång hade jag ändå ork... gjorde allt för att skingra tankar.. och nu handlar det egentligen inte om att skingra tankar... för jag är ju rätt nöjd så sett.. men nu handlar det om att orka... att ta sig i genom en dag utan att kollapsa.. men denna vecka har jag typ "kollapsat" varje kväll... Andan har totalt gått ur mig & jag orkar ingenting... fixar en dag på jobbet men sen är allt bara slut... Och jag mår vedervärdigt dåligt för barnens skull... för det är dom jag måste orka... men det är som om jag är totalt slut när dagen är gjord... Och då ska man ändå ta sig i genom en eftermiddag med oftast bråk mellan mina busar.. trots & ja allt det vardagliga på det.... Men tålamodet är minimalt... jag tappar det fort.. och det går utöver barnen när jag inte klarar hålla på tålamodet.. vi skriker åt varandra & det är inte bra för någon av oss.... För när jag väl blivit arg så mår jag så fruktansvärt dåligt efteråt... känner mig usel som mamma & människa... för det ska inte bli nödvändigt att bli arg... inte på det viset... och står ensam med allt.... jag vet inte vad jag ska göra... att be om hjälp finns inte i min värld.. inte när det gäller barnen... Jag är stönig... för envis.. ska klara själv helt enkelt... Men jag börjar känna att det tar emot nu... Borde kanske ta ut lite semester några dagar... men det hjälper egentligen inte mig ett dugg... jag får ändå inte chansen att "andas" då.. för om jag är ledig, ja då är barnen också lediga... Och det konstiga är ju ändå att om jag är "barnledig" klarar jag ju ändå inte av att slappna av.. för då saknar jag dom ju bara... Jag vet bara att jag måste hitta tilbaka orken innan det går för långt.... Jag vet bara inte hur... att solen har varit framme har hjälpt föga... Är ändå lika trött & orkeslös... Kanske det är något så enkelt som vitaminbrist... Och det borde ju gå att kolla rätt enkelt... ska nog göra det som första alternativ.. för på det här viset som det är nu funkar inte för någon.... Och för min del måste jag tänka på barnen i första hand.. och så är det bara... 

Ovido - Quiz & Flashcards