My heart My life

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Linda - 20 mars 2015 19:25

Haha vilken rubrik   Men beskriver ganska klart hur mitt inlägg kortfattat handlar om. Igår efter att ha lämnat av barnen så stoppade jag in Tarzan i sitt bur för att åka iväg till vetrinären. Haha han gillar definitivt inte att åka bil vill jag lova & absolut inte att vara instängd i en bur. Men vi kom fram helskinnade även om jag trodde han kom att förstöra alla klor & tänder innan vi väl kom fram. Hon vägde honom & vill ni gissa hur mycket kattskrället väger som är ungefär 7 månader??? Haha när han väl är vuxen kommer han bli en jätte haha för han är väldigt stor för att vara en "bebis". 4 kilo!!?? Haha jodå, och hon skröt enormt över hans päls. Så ovanlig i färgen & lagom längd. Jättefin katt jag har    Han fick sin spruta & efter ett tag sov han så gott, haha eller ja något sådant. Ögonen var öppna så var lite små läskigt. I alla fall fick jag se hela proceduren med borttagning av "manligheten". Lite små vidigt stundvis men fick mig även ett gott skratt när hon ganska genomförligt beskrev kastrering av män & hur det gick till. Enligt hennes mening något många män borde göra dels för att hos dom går det att ändra tillbaka. Haha får mig att undra hur hennes liv varit under åren. Men måste faktiskt säga mig lite ense där. Men blir facinerad av andras liv & det är många människor i min omkrets som jag skulle vilja få höra livshistoria ifrån. Nog om det så gick det i alla fall snabbt & vi fick åka hem med besked om att stänga in honom i badrummet för lugn & ro. Sagt & gjort. Så när barnen kom hem ville dom så gärna se honom, och jag fick förklara att han kunde se lite läskig ut pga dom öppna ögonen. Så blev bara en snabb kik innan dom gick i säng. Stängde inte igen dörren till badrummet helt när jag lagt Isak för kvällen så när jag var klar med honom satt Tarzan i dörröppningen. Sjanglig & inte alls i form. Blev lite skraj för honom faktiskt.. Han såg rätt läskig ut. Men lade honom på badrummet igen & stängde dörren. Fick lite dårligt samvete för han trivs inte instängd... Men det skulle ju vara till det bästa för honom. Men han fick komma ut inatt när jag vaknade. 

 Och i morse var han som vanligt. Annars idag har vi haft en relativt lugn dag. Var iväg & klippte mig. Handlade lite innan jag åter hämtade barnen & åkte hem. Var ute en stund innan vi gick in en kort sväng. Ut igen på promenad till affären då vi bestämde oss för att baka lite. Isak på den stora cykeln & Noah på sin Bobby Car    Vi är nog populära på våra promenader för bilen låter inte ett dugg haha

 Fick i alla fall en överraskning när vi kom hem. I postlådan väntade lönelappen & fick en väldans positiv överraskning av bonusen. Visste på ett ungefär vad en fulltidare med full närvaro skulle få så blev väldigt glad för mitt resultat. Dock lite tråkigt att dom pengarna blir undanstoppade direkt    inget jag får/ kan eller vill röra.. För allt jag klarar spara undan nu är bara ett måste... På gott & ont... 

Kom i allafall in till slut & medans jag & Isak bakade kladdmuffins så somnade Noah på soffan. Och när han vaknade var det dags för grabbarna bus att få sig en klipp. Isak var jätteduktigt denna gång & gick relativt bra med Noah också. Så nu är hela familjen nyklippta   

Så i det stora hela har det varit en helt okej dag. Dock varit lite bråk & tjafs idag som gör att jag sitter lite med känslan, "varför börjar jag inte jobba fredgar också".... Men så är dom inte små så länge till så det är ändå värt det att kunna få den extra tiden med dom... Och tänkte på just det tidigare idag.. Tittade på Noah.. verkligen tittade.. Han har blivit så stor     Så lång och det pratas ju mer & mer och med längre meningar.. Men vill bara stanna tiden lite.. få ha som små längre.. Och Isak, han blir 5!?!!    Fattar inte var åren tar vägen.. stora fina pojkar 

 Annars är det rätt bra faktiskt. Funderar mycket på vissa grejer & jag börjar öppna ögonen lite mer. På hur det egentligen ligger till.. Så jag ska höra mig för lite angående vissa saker för att se om det inte löser sig som jag hoppas om jag kan få till en annan typ av lösning. För jag är i alla fall 100 på en sak & det är att nok är nok.  

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards