My heart My life

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Linda - 24 mars 2015 18:57

Har ni tänkt på hur orättvist livet är?   Ja det finns många exempel på det men jag ska ta ett som jag tycker är lite jobbigt för egen del. Det här med vikt, det finns människor som kan stoppa i sig precis vad dom vill utan att ens gå upp ett enda gram. Sedan har man andra som inte kan röra något utan att öka vikt. Jag är en sådan människa haha och jag skulle önska jag kunde äta vad jag ville utan att ens behöva tänka mig för. Men jag måste tänka mig för & själv är jag en matglad person, blivit en godisgris. Haha ja nu lät det som om jag älskar att stoppa i mig en massa. Riktigt så är det inte. Men om jag blir ex godis sjuk slulle jag vilja äta lite godis utan att känna att jag ökar i vikt. Haha nej jag har hållit mig ganska stabil i det sista även om jag iblan äter lite extra.    Och tur är väl det! Försöker under vardagen i alla fall tänka mig för vad jag stoppar i mig och fått en liten annan syn på mat än jag tidigare haft & det är ju bra. 

Och över till kaoset. Eftersom jag ska "föregå med gott exempel" får jag beakta mina ord. I slutet på arbetsdagen blev det ett riktigt kaos av diverse orsaker.. och jag tycker det är hemskt & ledsamt att det är som det är och blivit som det blivit. Samtidigt är det ju bara så... Men när det blir åter igen två olika sägelser slutar det med kaos... Men annars har det varit en bra dag.

 Och gav mig lite tidigare för att åka på utvecklingsamtal på dagis. Och det är alltid kul att höra & jag blir så stolt!!    Mina barn är duktiga & vill lära sig & hur dom växt & förändrats. Haha och kan inte annat än att skratta lite för Noah är som sagt Noah. Och han är extremt egen, fast det är dom båda egentligen bara att Noah har ett lite starkare temprament. Så något bra har jag nog ändå gjort även om dom inte är några änglar här hemma stundvis. Haha men det är väl ingen. Båda är i allafall väldigt omtänksamma & det märks även hemma. Dom är & förblir mitt liv & även om jag ibland har lust att ta den ena & slå den andra med haha så gör jag det ju självklart inte. Det är nog en känsla många föräldrar nog haft nån gång. Och jag & min syster var nog inte ett dugg bättre när vi var små. Nog? Haha vi var inte ett dugg bättre rent ut sagt. Och det är bara något man får stå ut med. Och även om helgen var extremt tuff har veckan börjat bra. Jag har rest mig & fått tillbaka energi & ork så hanterar det på ett helt annat sätt än jag gjorde om helgen. Så just nu är jag väldigt tillfreds. Och så fick jag enormt goda nyheter igår & hoppas bara att det nu blir som det är sagt. Det var en lättelse för min del att få höra det men eftersom det varit lite si om så tror jag inte på det förrän det verkligen visar sig.. Men kommer dubbelkolla detta ännu en gång & försöka få någon typ av garanti. Så får vi helt enkelt se. Nej just nu är det bara bra & allt känns åter mycket bättre. 

 Lättnad & nöjd. Och till veckan skickar jag in pappren på uppsägningen av lägenheten!!!! Just nu längtar jag otroligt mycket efter att få sätta igång med mina planer!!! Och ser ut om allt går vägen att jag i alla fall får till det mesta av mina planer om inget plötsligt ändras eller händer.    Så även på den punkten känns det otroligt bra! Livet rullar på!

Ovido - Quiz & Flashcards