My heart My life

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Linda - 1 april 2015 19:19

Ja då var vi inne i april månad & den allra första dagen. Sitter här & är totalt skrot. Nu ska det bli himla skönt med långledigt. Har varit så vedervärdigt trött idag.. Nu man nog börjar märka detta med klockan.. Men förutom tröttheten är det ganska bra. Haft lite ryggvärk igår men det är nog inte så konstigt    Haha köpte golv igår till den nya lägenheten. Haha vilken syn vi nog var & jäkla synd jag inte tog någon bild    Åkte iväg efter att barnen blivit hämtade. Plockade upp syrran & mamma. Kom fram & jag hade nog inbillat mig att golven skulle få plats ändå så hade inte en tanke på att ta ut några barnstolar inte. Haha så väl ute vid bilen igen efter att ha betalat. Kliade mig i huvudet, lastade ut barnstolarna & lade ner baksätet. Till slut fattades att få stolarna & syrran in i bilen. Haha Isaks stol är ganska lätt men Noahs är så stor & klumpig. Men på något vis gick det att få in stolarna. Kvar var bara syrran. Ååå jösses vad jag skrattade    Men på något mirakulöst vis fick hon tryckt in sig & det var bara att hoppas på att polisen inte skulle stå ute. Tack & lov skulle vi inte någon lång väg. Så fick lastat av dom hemma & åkte för att bjuda dom på mat som tack för hjälpen. Men är så otroligt nöjd & är så 100% säker på att jag kommer bli enormt nöjd med golven när dom ligger på plats.    Gör inget annat än att bara vänta känns det som. Men nu är vi en månad närmare i alla fall.  Hann i alla fall med kaffe & prat med min kompis innan barnen kom hem. 

 Och nu är det som sagt ledigt som gäller. Och ska bli så skönt att slippa väckas av klockan på nästan en vecka. Sedan återstår det att se hur helgen blir. Har inga stora planer & fortfarande obestämd på om man ska ge bort påskbrev eller inte... Men lutar nog till att det nog blir att ta med sig några & gå på torget på lördag. Just för mysighetsfaktorn. Men om dom hinns med att måla är en helt annan sak haha. Och äggen till grabbarna är jag i stort sett klar med. Något lite till kvar bara. Och mina grabbar fick påskägg av vår granne! Så otroligt varm i hjärtat jag blev. Och är med lite sorg i hjärtat man flyttar härifrån just med tanke på hur bra grannar man faktiskt har här.   Och är så imponerad över hur dom orkat med oss haha för stundvis går det ganska hett till här med bråk, "skrik" osv. Haha tur man inte blev kvar på slussen med tanke på just det    Nej nu ska jag njuta av soffan & tv´n. Antar att jag nog skriver igen nån dag men ifall inte hoppas jag ni får en alldeles underbar påsk & hoppas på fint väder!!!

Ovido - Quiz & Flashcards