My heart My life

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Linda - 7 april 2015 18:43

Vilken dag det varit!!!      Det har verkligen åter varit en bra dag. Började dagen med att sova till typ halv sju. Underbart! Hade iofs lite svårt att somna igår då man blev liggande & tänka på typ 10 år tillbaka. Haha jösses amalia vad mycket som hänt sedan dess!   Ja man har upplevt ganska så mycket så sett. Men i alla fall. Fick startat dagen med att åter packa lite innan vi gick ut. Blev ganska paff över temperaturen måste jag säga. Ovant att det inte var minusgrader. Fick i alla fall bärt ner ett lådorna jag hade stående här uppe i klädkammaren. Haha ofattbart att man får plats med så mycket i källaren   där står det ett ex antal lådor nu & ett ex antal kvadratmeter golv. Min kompis kom snabbt förbi och tog en kopp kaffe & även mamma. Blev bestämt att vi skulle mötas i hennes hörn & dricka kaffe & ta en fika. Barnens kusin kom förbi & då blev Isak med honom. Och denna gång gick det över all förväntan med Noah. Förut har han gråtit hjärtskärande & tyckt det var hemskt att han inte fått följa med dom stora grabbarna & leka. Men nu ville han bara in & då var det inget mas om grabbarna. Så vi var inne en stund innan vi gick över till M-L. Och där satt vi i några timmar & njöt av solen & pratade. Då dök även Isak upp igen med kusinen men kort stund därefter gick kusinen hem. Blev väl lite tjafs som det ibland kan bli barn emellan. Men vad det var som hände vet jag inte riktigt. Vi gick i alla fall den "långa" vägen hem haha & barnen stannade kvar ute medans jag tog en dans med snabeldraken    Så for vi iväg & fick på sommardäck. Åå alldeles underbart!! Så nu är även det fixat & även uppsägningen av lägenheten har blivit inskickad. Bara några samtal till kvar så är det mesta ordnat. 

 Fick höra en grej förut som skrämde mig lite.... att ta ett sådant steg är så otroligt sorgset & ledsamt    och på något vis kan jag ändå förstå.... även om jag inte alls vet... så vet jag ändå att man kan hamna där.... men det är ändå på något vis oförståligt.... ja lite flummel men finns orsaker till det... 

 Och hörde ännu en grej förut som även det fick mig att få lite ont i magen och att skaka på huvudet... Men har alltid sagt & trott att allt som händer har en mening... Även om man tycker det kan vara orättvist haha tell me about it!!!   

 Nej över på annat. Har varit en underbar dag med mer ute tid än inne    och två otroligt trötta barn som somnat tidigt & Noah redan för en timme sen då han slocknade i soffan efter bad. Lilla busiga plutten    Och även Isak somnade tidigt. Läste för honom & sa god natt & nu är det tyst   

 Och i morgon ska man åter väckas av klockan som ringer. Haha lockar inte det minsta efter denna långa goa helg. Får en att längta till semestern. Haha även om jag då kommer ha nog att göra. Så i år blir det ingen semester resa med barnen. Möjligtvis att man tar en tur utomlands till vintern. Lite beroende på vad jag ska prioritera ekonomiskt haha. Vi får se hur det blir.  

Ovido - Quiz & Flashcards