My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Sanslöst trött

Av Linda - 15 april 2015 18:47

Jag är så otroligt trött & vill bara sova.. sedan barnen kom hem i söndags har det varit något varendaste natt     Noah som vaknat flera gånger dock somnat om igen i sin egen säng.. Isak som vaknat av att blöjan släppt.. ja och så vidare.. Och när det varit så tre nätter på rad blir man ganska slut som människa.. Och dessutom jobba på det & sköta hemmet... Jo man blir rätt slut.. Fast hemmet har varit ganska nedprioriterat... Hade massa energi igår men idag är jag helt slut.. sådant livet är för en ensamstående "småbarns" mor    Tålamodet är inte alls på topp idag känner jag & nu önskar jag bara att barnen somnar så jag kan få lite lugn.. Just nu är det mamma hit & dit. Den ena vill det & den andra det & allt mamma vill är att sova haha 

 Men över till annat, jag har ju funderat & räknat osv på det här med att gå upp i arbetstid.. Och hade i ofs bestämt mig redan igår men idag gjorde jag slag i saken.. och med en gång efteråt när jag pratat med min chef kom ångesten & mådde uselt över det.. Dels får jag dåligt samvete just pga situationen på jobbet även om jag faktiskt har min rätt så sett... Och dels så för att jag inte vet om jag pallar det.. Kändes i alla fall enormt jobbigt strax efteråt men nu är det ändå okej. Haha ökar inte direkt drastiskt i tid utan tar det i små steg. Jag började med 60% när jag började jobba, ökade till 70 i oktober tror jag. Och från & med maj kommer jag jobba ca 80%. Dvs till att börja med 5 timmar varannan fredag. Haha vet att just det ställer till det lite med stämpling osv men så länge jag fått ett okej från min chef så löser det mesta sig. Är oavsett oerhört tacksam över hur snälla dom är som låter mig få jobba så konstiga tider och att jag får ta det i min takt   Och jag vet att bara jag startar med det kommer det bli bra   

 Men nu är det en arbetsdag kvar sedan helg. Ska bli skönt. Funderar på att ändra lite i planering & åka & handla i morgon efter att ha lämnat av barnen hos sin far. Går lite smidigare & fortare utan barn även om det inte brukar vara något större problem att dom är med. Verkar ju inte som om det blir någon flytt för syrran & pojkvän i morgon för annars hade jag självklart hjälpt till där. Tjänster & gentjänster är en bra grej    Nu verkar mina troll ha somnat för tyst blev det.    Så nu ska jag titta på tv denna gråa regniga kväll. Man blir inte alls mindre trött av regnet som kommer. Men ändå lite mysigt. Ha en fortsatt trevlig kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards