My heart My life

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Linda - 20 april 2015 19:23

Våren är här för fullt & det har varit en fantastisk helg med busarna där större delen av tiden har spenderats ute. Har varit en väldigt bra helg på många sätt. Och idag har det nästan varit högsommarvärme. Lite tidigt eftersom det "bara" är april   Men man får bara njuta av det så länge det varar    Annars så hände det vissa grejer sist vecka som fick mig att fundera lite över vissa saker. Åter igen blir detta lite flummigt för måste tänka mig för.. Men oavsett har jag funderat över detta under helgen & undrat på vad jag ska göra och om saker & ting är "värt" det. Har väl egentligen inte kommit fram till mer än sist annat än att jag ger mig inte riktigt än... Det är nog för att man är rätt så envis "stönig".. men alla har ju en gräns... 

 Har även haft funderingar på annat... Jag är rädd jag börjar sätta mig i samma sits som sist... kanske det gått lite fort... Att det åter är dags att backa.. för att försöka & försöka är ganska jobbigt i längden om det inte ger resultat... Det finns något som heter att ge & ta, kompromissa... Därför funderar jag på om det inte är dags att backa lite innan det går lika långt som sist för vet inte om jag fixar det igen... Eller självklart fixar jag det mesta men faktum kvarstår att allt funkar & man fixar till en viss gräns är nådd. 

 Men annars knallar livet på som vanligt. Man jobbar, umgås med barnen osv. Händer inte så mycket här för tiden utan saker & ting är som vanligt. Längtar efter flytt & väntar bara på att dessa månader ska gå fort    I ofs så går tiden fort ändå men skulle önska vi redan var där. Få pyssla om i sitt alldeles "egna" hem. Men det kommer. Nu ska jag börja tänka på att ta hand om mig själv & göra vad jag egentligen mår bäst av. Har slarvat något vedervärdigt med mig själv så nu är det skärpning som gäller. Just för min skull & endast min. Vet ju att jag själv mår bättre då.. 

Blir nog bra. Inte mycket mer i huvudet just nu. Så vi får höras av en annan dag!

Skapa flashcards