My heart My life

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Linda - 21 april 2015 19:44

Från start i stort sett har det bara varit en dålig dag som även under dagen inneburit dåliga nyheter      Bara en sånn dag som allt eller det mesta i alla fall bara går fel. För det första ringde dom från verkstaden eftersom min bil var inne där på bla annat service ang mina bromslangar. Jo detta var väl egentligen det positiva. Dom hade ju sagt på besiktningen att det började komma sprickor på bromsslang så när bilen ändå skulle in bad jag dom även fixa detta. Kruxet var att jag kom ju inte ihåg om det var fram eller bak. Men så ringde dom & berättade att dom kunde inte se några sprickor varken fram eller bak så då kom vi överrens om att vi avvaktar med det. Så lade på & kände att då borde det ju bli billigare än det ungefärliga priset jag fick. Så gick det typ två timmar till & fick beskjedet att bilen var nu klar. Med andan i halsen frågade jag om ungefärligt pris... Blev inte direkt glad ...    Blev lite dyrare än jag hoppats på men får tänka positivt att nu rullar den utan problem en stund till.. Och om man tänker genomsnittligt så är bilen väldigt billig.. Och så får man bara ta den smällen när det blir som nu storservice.. Men passade enormt dåligt just nu med tanke på flytt osv... Men men... Så ringde telefonen på nytt & denna gång var det från någon som ville titta på lägenhet.. så då måste man ju bara visa på.. Är ju bara så. 

 Kom hem i alla fall & var så extremt "kärringgrinig" så fy.. stackars barn.. Haha röt till och med på grannbarnen.. Det är absolut inte likt mig men just denna grabb har en attityd & tycker om att bråka en del. Ingen jag vill att mina barn helst ska leka med... Men som sagt dålig dag, grinig & då en kommentar från denne blev lite väl tror jag haha Jaja gjort är gjort & var lite fel av mig.  Men det värsta humör avtog lite efter lite lugn & lite mat. 

 Jo så kom lönelappen idag... Och jag begriper som vanligt inte ett dugg.. Och ville sjunka genom golvet när jag fick syn på antalet semsterdagar.... Det kan inte stämma!!! Jag förstår att dagarna blir påverkade när man jobbar mindre men hallå? Och jämför man med fjolårets så är det en besvikelse.. Så ska ta med den på jobbet i morgon för jag vill veta hur dom räknat... Så ännu en orsak till att jag nog måste se till att jobba mer.. Nej så det var liksom ännu en nedtur.. Men det löser sig nog ändå med semester.. Har ju tack & lov föräldra dagar kvar.. 

 Jo så hade jag visning också förut. Haha en granne som kom in & tittade. Vet att dom verkligen har behov för en större lägenhet så hoppas dom får den. Ringde ännu en förut så blir troligtvis ny visning i morgon också. Så jag vet alltså om tre som blivit erbjudna lägenhet men i vanliga fall brukar dom skicka ut 5 så ska bli spännande att se om det är fler som hör av sig. 

 Nej nu ska jag ta det lugnt & bara andas.. snart sova bort det dåliga humöret haha. Ha en fortsatt bra dag!!

Skapa flashcards