My heart My life

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

5/5-15

Av Linda - 5 maj 2015 18:44

Ja är ju lite roligt datum idag om man tänker efter    Redan 5 maj?? Usch begriper inte var tiden tar vägen. Lite skrämmande faktiskt. Man får bara passa på & njuta av livet innan det är försent. Men just här & nu är inte det så lätt.. Begriper inte varför barnen inte kan vara vänner utan minsta lilla grej ska det typ bråkas om.. Det kan fungera jättebra en stund för att sedan totalvända till nästan slagsmål. Haha jo jag antar väl att det är fullständigt normalt men oerhört tröttsamt..Vet ju att det bara är så & speciellt med två som har så starka viljor & är fruktansvärt envisa båda två. Ligger väl i generna   

 Annars mår jag faktiskt bättre. I går eftermiddag kväll låg jag mest under en filt & natten var inte alls bra. Men dagen idag har fungerat mycket bättre än igår. Ingen "formdipp" som man kan få idag. Utan visst har man inte helt orkat med men ändå har jag fått ihop det jag ska & mer därtill. Så det har varit en okej dag. Eftermiddagen spenderade vi inomhus då det bara har regnat sedan vi kom hem. Jag har fått tagit några samtal som planerat utan problem. Och även nyss gjort en adressändring   Så nu är det typ klart. Skönt att ha grejer avklarat. 

 Ska berätta en liten grej om min äldste son som är drygt 4 1/2 år gammal. Jag förvånas ibland om vad ett barn kan få för sig att säga & var i all världen han får allt ifrån. Men nu för tiden så fort vi pratar om saker som han ev gjort eller bara tillrättaviser honom så kommer han med detta "Jag är som jag är mamma" Hmm lätt att försöka argumentera bort det? Haha nej inte direkt, men mitt motsvar blir att man faktiskt kan ändra på sig. 

 Tog en liten test på facebook förut om ens egenskap. Tycker det är roligt med tester haha I alla fall kom det fram till att jag var pålitlig. Vilket beskriver mig ganska bra, att jag är svår att lära känna men att när man väl gör det så har man en vän för livet typ. Och där har vi mitt största problem, jag är svår att lära känna då jag är "rädd" för nya bekanskaper. Och det är nog det som förstör ganska mycket för mig. För en del gånger som jag "släppt" någon in på livet så har det slutat med katasrof/besvikelse. Och då är jag hellre ensam.. Vilket också är helt fel. Nej inget ska vara lätt men just nu är jag rätt nöjd med livet som det är nu även om man ibland är lite ensam    Men jag vet att en dag när jag väl är redo att släppa in någon så kommer det nog ändras. Nu ska jag koncentrera mig på det allra viktigaste och det är barnen    och kommande flytt med allt vad det innebär. Jag bara längtar!!! 

 Ha nu en trevlig kväll i "höstvädret"   Själv ska jag mysa ner mig i soffan & bara ta det lugnt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards