My heart My life

Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

Update

Av Linda - 16 maj 2015 19:00

Ja då var det åter en ny lördag kväll. På många sätt har det varit en lång dag men ändå okej. Men jag kommer dit. En dag i sänder   Vi börjar med torsdagen som startade väldigt bra. Pysslade & grejade. Efter lite irritation över vissa grejer (no comments) så blev det som det blev haha jo i alla fall blev det beslutat att vi skulle ta en tur på kosläpp & passade bra att min kompis med familj skulle dit för då tog vi följe. Och väldigt mycket folk. Puh. Men blev lite besviken över kossorna haha hade ju faktiskt väntat att dom skulle vara helt idioter & springa & hoppa osv men förstår dom stackars djuren fick lite chock av alla människor som stod & glodde. Men var ändå intressant att se & barnen tyckte det var kul. Så lämnade jag av dom hos sin far & jag fick "ensamtid". Bestämde mig för att ta en tur på utförsäljningen på sportshopen för att se om jag kunde fynda något till barnen. Fast blev inget till barnen utan till mig själv. Två nya träningsoutfits till mig    Och det för under 300!!! Skit nöjd & ny motivation på g. Sedan blev det kaffe hos min kompis. Satt & tjattrade & pratade en god stund. Hon är underbar & är så glad hon finns i mitt liv   

Så kom barnen hem & den dagen över. På fredag var det strålande sol,dock blåste det ändå lite kallt men vi var ute rätt mycket ändå. Kusinerna kom förbi & Isak försvann med dom. Och jag & Noah hade en mysig stund ute ihop med grannbarnen innan vi gick på promenad för att se om vi kunde få med Isak hem från sin morfar. Haha det var bara att glömma. Men då skulle visst Noah också stanna kvar. Så gick hem ensam & började förbereda kvällens mat. Haha gick väl en timme så knackade det på dörren. Haha lilla mamma grisen Noah var åter hemma. Så jag fortsätte i köket & han satt i soffan fast det gick inte många minuter innan han slocknade. Men men, han fick ligga drygt en halvtimme & jag försökte väcka honom.. Men död som bara den haha. Tog med honom ut medans han fortsätte sova & till slut vaknade han till. Tack vare att Isak kom hem, då slängde han sig runt halsen på honom & gav honom en stor kram & puss    Dom är allt bra goa ibland. Så dök nästan hela familjen upp på mat & det blev en trevlig kväll. Fick lite påpek på att speciellt Noah är så mammig, är ju inte så konstigt för han är ytterst sällan någon annanstans än här & med sin far. Jag ber typ aldrig om hjälp eller något av det slaget. Mina barn,mitt ansvar. Och såvida det inte är ett absolut måste ber jag inte om barnvakt. Men frågar någon om att få låna barnen en stund nekar jag ju självklart inte. I alla fall skulle kusinerna sova hos sin morfar & gissa vem som också ville det då. Haha jo Isak. Känns så otroligt bra att dom tre ihop fungerar jättebra ihop. Hoppas det fortsätter för oavsett är familjen viktig & är något jag försöker lära barnen. För vill att vi har ett bra förhållande till varandra tills den dagen jag dör   

 Och idag sov jag & Noah till 7?!! Haha det händer ytterst sällan fast blev senare än vanligt för hans del så inte så konstigt. Blev ett besök av kusiner & Isak innan dom försvann igen haha Så tog jag med mig Noah till en kollega för att hämta burkar jag köpt av henne. Och för att gå på husvisning    Vi fikade & pratade medans hennes dotter & Noah "lekte" haha. Han fungerar rätt bra med mindre barn, men så fort jag försökte få henne i famnen kom Noah direkt haha. Så gick vi på visning & vilket otroligt fint hus!!! Det är så kul att se andras hem & få ideér själv. Så ljust & öppet! Längtan till flytt blir bara större för varje dag kan jag säga! På vägen hem försökte jag hitta Isak som inte var kvar hos sin morfar utan var hemma hos kusinerna. Fick i alla fall med honom hem & gissa vad.. Jodå grabben börjar bli sjuk    Inte så konstigt för dom höll på med vatten igår & blev klissblöta... Så vi har inte gjort ett dugg efter det... Var ute en liten sväng innan regnet föll ned.. men annars har det varit en lång eftermiddag.. Märks på humöret till Isak att han inte är pigg för blev lite bråk med Noah som slutade med näsblod. Puh... men sedan gick det ganska bra. Nu ligger Isak & sover medans Noah leker & pratar i sin säng. Har i alla fall löst det för några timmars barnvakt på måndag för känner att jag är illa tvungen att åka iväg just för att jag just den dagen "ersätter". För chansen är minimal att Isak ska på dagis. Ganska så typiskt att det skulle hända just nu just pga jobbet.. Men det är okej ändå, drar iväg & gör det viktigaste innan jag åker hem till honom. Tur man har en familj som i alla fall ställer upp när jag behöver det. Men ska inte ta sorger på förskott men är rätt säker på att det blir så. 

 Annars mår jag bra.. Saknar solen.. tänk att för ett år sedan gick man i sommarkläder medans i år har jag inte ens tagit fram dom än... Men hoppas sommaren snart är här med lite värme. Och flytt    Går ju ganska fort. Herregud är ju redan halvägs in i maj! Så snart ska jag börja packa allt som inte är absolut nödvändigt. Det överflödiga är i stort sett borta men dags att börja med resten.. 

Tänker även på hur jag saknar vissa människor, människor jag släppte taget om för att man då mådde som man gjorde... Och jag har ifrågasatt mig själv många gånger sedan dess.. Men just då var det nog ändå rätt gjort.. Men hoppas den kontakten kan återupptas innom närmaste framtid. Men det återstår att se. Nej det var allt för denna gång. Lämnar er med en av mina favoritlåtar som ger mig rysning från topp till tå! Ha en trevlig kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards