My heart My life

Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Hej

Av Linda - 24 maj 2015 18:45

Ja nu var det allt några dagar sedan man skrev sist, närmare exakt en vecka   Har väl egentligen inte haft så mycket att skriva & heller inte orkat så vad är det poängen? Skriva om typ inget är inte så heller kul haha varken för mig som skriver eller för den som läser. Veckan har i alla fall gått väldigt fort & det brukar den ju göra. Helgen har varit konstig & hackig för både mig & barnen men så kan det bli. En natt hos far & sedan en natt hos mor för att sedan bli en natt hos far igen innan dom är hemma hos mor   Men så är det när en har konfirmasjon & lillgrabben är sjuk. Nog om det. I fredags var vi faktiskt hos min syster en tur. Jag tänkte att neej jag vill inte vara som resten      utan jag ska bli duktigare på att hälsa på familjen & sedan får det bli upp till dom om dom också skärper sig. För det borde vi alla göra. I alla fall har dom fått det jättefint i lägenheten & det blev så mycket bättre än jag trodde. För lägenheten är väldigt liten så där har dom helt klart gjort det bra. För fick inte alls känslan av att vara trångt som första gången man var där. Visst har dom lite små fix kvar men det kommer skulle jag tro. Haha tänker bara på mig själv när jag flyttade hemifrån för andra gången. Haha två dagar tog det mig & då var även tavlor uppe. Haha crazy jag vet. Så blir defintivt inte fallet denna gång! Men planen är att jag ska bo där tills jag dör haha så ingen brådska så sett även om jag vill ha det mesta klart på en gång. I alla fall när vi kom hem låg lönebeskedet i min postlåda.. Jag har ingen större kommentar pga läsare osv men tyvärr inte rätt denna gång.. Typ så fel det går att bli. Så det blir morgondagens uppgift att ta reda på lite mer för har redan satt mina chefer på detta. Kalla mig en otroligt ärlig människa haha   

 Och på eftermiddagen åkte barnen till doms far. Märkte redan under dagen att minsten började bli lite sjuk.. Klagade stundvis på ont i örat & ögonen var röda. När dom hade åkt handlade jag för att sedan äta middag hos min kompis   Kvällen gick lugnt tillväga med lite röjning & tv mys i min ensamhet. Lördagen kom med sedvanlig städning och pw. Fick även städat bilen som var välbehövligt. Fick även oväntat besök av min pappa så vi drack kaffe & pratade. Så kom barnen en stund efter det. Och som jag misstänkte hade Noah under natten varit orolig & kletet i ögonen var ett faktum. Men han var pigg en stund så vi var ute. Pratade en stund med grannen & då somnade lillen i mitt knä   Kom även på då att jag inte hade sett Tarzan på en stund. Och han håller sig alltid alltid i närheten & är bara ute när vi är det. Gick i alla fall in med grabben och fick ge honom ipren för feber & öronen. Började bli orolig för katten för det hela var så konstigt. Men eftermiddagen gick utan att han visade sig & då var vi ändå ute. Sen gick vi till min pappa för att äta mat. Men när vi kom hem var det fortfarande ingen katt. Och det är så konstigt att en sådan liten krabat kan göra en så orolig. Men var så otroligt totalt olikt honom. Men oavsett var det en trevlig eftermiddag med mycket prat med grannar. Är så trevligt att kunna sitta ute & prata och inte bara med den som alltid är ute så fort vi är det haha. Men oron fanns där.. Hade planer på att se på eurovision men det sket sig då Noah vaknade hel tätt & ledsen när det typ hade börjat. Så fick lägga mig med honom.. Men natten blev faktiskt helt okej ändå med tanke på att han var sjuk. Och det var så mysigt när vi vaknade. Han brukar sällan sova i min säng, bara när han är sjuk eller så. Så när vi vaknade var han hur pigg som helst. Smekte mig på håret & kinden. Och fick även en kindpuss    Min go fis. Det gjorde hela min morgon. Sedan åkte dom tillbaka till sin far & jag passade på att tvätta bilen där haha innan det var dags för middag hos pappa haha perfekt helg så sett   Så nu sitter jag här & så ovant att på en söndag vara helt ensam. Men det är för att doms pappa är ledig i morgon & han ville ha dom. Så säger ju inte nej till det. Blir en lång vecka ändå till veckan eftersom jag denna vecka jobbar fredag.. Så ovant det ska bli men så är det. Nej det blev en del tråkig text. Jo förresten i morse kom katten tillbaka.. Nånting måste ha skrämt honom helt enkelt. Men underbart att han är tillbaka!!!

 Ha en fortsatt trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards