My heart My life

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Hemskt...

Av Linda - 27 maj 2015 20:17

Det har inte varit någon bra dag... inte alls... morgonen startade så dåligt som det bara går... och jag har haft/har fortfarande ont i magen över det.. Barnen bråkade så fort dom vaknade & om minsta lilla.. stressad & trött tog mitt tålamod slut.. Så jag flyttade undan först den ena & sedan den andra.. Jag var arg så Isak ramlade i golvet vilket absolut inte var min mening... Och detta faktum mår jag så fruktansvärt dåligt av.. Och speciellt när jag fick höra att jag "kastade" honom i golvet.. Vilket självklart inte var fallet men bara att han uppfattade det så får mig att må extremt dåligt & värdelös som mamma... Fan vi har haft så bra dagar dom sista veckorna & det verkar ha totalt vänt.. 2 1/2 åringen extremt gnällig.. får inte jag som jag vill då är det "dumma mamma" och bara gråt... Till och med efter dagis var han fortfarande sådan.. Och själv var jag sliten & totalt slut efter dagen så att eftermiddagen började så var inte så kul.. Men till slut blev det ändå bättre & vi fick besök av "Morfar".  Men sådana här dagar är inte så kul & jag mår fortfarande uselt med klumpen i magen... Och sedan börjar jag känna av stressen inför kommande månader... Och som om inte detta var nog börjar jag känna av ångesten av att jobba på fredag... gaaah.. Men vet det blir bra bara vanan kommer. Som jag alltid säger. Så just det är nog inte det som plågar mig mest.. Det är bara så mycket just nu... Oro.. ångest.. Och jaaa.. Men det är nog bara en sådan där dag man har... Där allt bara går fel.. I morgon är en ny dag.. Har pratat ut med barnen & vi kom överrens om att försöka hålla sams i morgon & få en bättre dag.. Ja vi får se. Men det är vad jag hoppas på.. Och att jag tar allt lite lugnare igen.. Barnen utvecklas & med det kommer prövningar    En tröst i det stora hela även om jag får må dåligt över mig själv en stund till. Sedan vaknar man till en ny dag med nya möjligheter. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards