My heart My life

Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Linda - 29 maj 2015 19:14

Jag är så otroligt nöjd & glad just nu så finner inte ord! Fick så otroligt goda nyheter förut som underlättar för mig & andra!! Underbart   Så denna dag kunde nog inte ha blivit bättre. Började otroligt bra & promenaden till dagis var en lek för första gången denna vecka haha Gick väldigt bra & utan gnäll från minsten    Åkte på jobb & var på så gott humör. Inte ens att jag glömt mobilen hemma tog ner mitt humör så fick åka hem på frukosten för att hämta den. Skrämmande att man blivit så beroende av den. Men mest var jag livrädd att något skulle hända på dagis just den dagen jag hade glömt den. Vore liksom typiskt på något vis. Men så är man lite knäpp jag vet   Och så lyssnar jag på en så otroligt bra bok med en fantastisk läsare. Jag har mina favoriter vad gäller läsare och denna är på topp. Så då är telefonen ett måste haha. Dagen gick i alla fall väldigt fort & vid 12 stämplade jag ut & tog helg. Så att jobba fredag var absolut inga problem haha. Hämtade hem grabbarna & hemvägen var dock inte lika smidig men det gick bra. Fick hängt lite tvätt. vara ute med busarna & tog kaffe med min kompis. Eftermiddagen var lugn med middag & mys med grabbarna. Och redan kväll.    Barnen sover sött & ska bli skönt att få sova i morgon utan att vakna av klockan. Är rätt så slut ändå. Och nu börjar verkligen stressen komma. Löjligt egentligen. För har tid. Men tänkte försöka att packa resten nu innom loppet av ett par veckor. Allt som verkligen inte är absolut en nödvändighet. För när nyckeln ligger i min hand så vill jag inte behöva tänka på det utan koncentrera mig på mina projekt. Haha som har ökat lite    Har en liten grej på gång. Vill inte berätta för mycket utan hellre lägga ut bilder när det är klart. Men detta brinner jag för   Har några små detaljer kvar som jag ska ta tag i innan jag kan lägga allt åt sidan. Dels är det här med att lägga golv. Grejen är att min plan var att min far lovade vara med mig & hjälpa mig. Men han har åkt på "semester" och är inte hemma förrän helgen innan vi flyttar. Och därav mitt lilla dilemma, han har självklart lovat att ändå lägga golv & sätta lister den helgen på egen hand då jag har barnen. Men han har problem med ryggen vilket gör att jag absolut inte vill att han ska göra allt det på egen hand... Och jag vågar inte göra det på egen hand... Så nu måste jag försöka lösa detta på annat vis.. Försöka få tag i någon annan som kan ta det under vecka 28.. För jag behöver pappa till själva flyttlasset för det är svårt att få hjälp till det. Så funderade på att fjäska lite för min systers pojkvän & fråga om inte han kan ta ett rum åt mig, typ vardagsrummet. Ja vi får se. Oavsett löser det sig nog. Nu hoppas jag & "ber" att vissa löften kommer hållas... Annars ställer det till nya problem. Men snart så vet jag & då får jag ta det därifrån. Nej det var nog allt från mig just nu. Ska googla lite golvläggning & studera så jag är förberedd i fall jag får fixa det själv.   

 Trevlig fredag på er!!

Skapa flashcards