My heart My life

Alla inlägg den 31 maj 2015

Av Linda - 31 maj 2015 19:14

Ja jösses.. sista dagen i maj månad.. Herrejösses vad fort det går. Tänka sig att i morgon är det juni, en sk sommarmånad. Haha ja sommaren verkar vänta med att komma tyvärr... men oavsett har detta varit en rikigt bra dag! Barnen har varit mestadels vänner. Jag fick städat utan större incidenter. Vi tog en promenad & gick t o m till mamma & hälsade på. Det var inte dåligt av oss för vi är som jag sagt förut inte så duktiga på att hälsa på varandra. Sedan kom kusinen på besök & han tog med sig äldstemann. Så mdå myste jag & minsten i soffan en stund innan dom båda kom tillbaka. Vi har varit ute en hel del men jösses vad det blåste & gör fortfarande för den delen. Men har i alla fall varit uppehåll & fint så man kan väl inte få allt man vill ha. Och så är det ju tyvärr. Jag & syrran försöker pyssla ihop en karlstadtur ihop nu haha ja det är inte det enklaste för nu byter hon jobbhelg vilket innebär att hon är ledig när jag själv har barnen. Visst jag kan ju ta med dom men det är inte alltid så trevligt & kul för min del för minsten har fått en tendens att slå sig vrång när man är på en affär. Isak är det aldrig några större problem med att ha med sig men den andre kan få för sig att lägga sig på golvet & stortjuta inne på en affär om han inte får som han vill. Haha ja vedervärdigt pinsamt & jobbigt men vid dom tillfällena tar jag det cool lugnt & låter honom hålla på. Oavsett hur många som ser & hör. Funkar bäst så har jag kommit underfund med. Jo i alla fall försökte jag få barnvakt nästa helg men självklart den gången jag faktiskt frågar finns det planer    Och till karlstad måste jag innan flytt för att beställa kyl & frys.. Så får se hur vi löser detta, om jag ändå tar med busarna & laddar upp med massa tålamod eller om jag kanske ska försöka ta ledigt en dag. Fast tror det kan bli lite svårt just nu eftersom vi har så mycket att göra. Vi får se hur det blir. Oavsett känner jag mig underbart glad & nöjd. Tack vare att det varit en riktigt bra dag på många olika sätt    Och så kollade jag för skojs skull när skatten kom in ifjol. Och det var riktigt tidigt. Så karlstad turen beror ju lite på när den kommer in förstås. Men ska bli spännande att se om den är lika tidig i år. Nej det var nog allt för idag. I morgon är det ny vecka, ny månad & nya möjligheter   Och snart tycker jag sommaren kan komma & gärna utan blåsten    Trevlig kväll på er!!

Skapa flashcards