My heart My life

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Linda - 1 juni 2015 19:13

Ja det är vad man kan kalla denna dag som liksom ska vara en sommarmånad. Haha ja inte direkt sommarkänsla man får. Rena stormen ute.. Men får ta det positiva, har i alla fall varit sol. Haha.   Men någon värme kan man nog fortfarande se långt efter. Har haft en ganska bra dag. Eller ja har väl mest hållit mig för mig själv, lever i bokens värld när jag jobbar. Och eftermiddagen har också den varit helt okej. Skulle ha behövt ut på promenad efter att jag lämnade av barnen men så blev det inte. Dels för att middagen som jag planerat tog för lång tid för att jag skulle orka & så denna blåsten. Så dumma ursäkter så det finns inte. För här sitter jag med dåligt samvete & känner mig både fet & vidrig. Självkänslan på topp.. Haha inte direkt. Så efter att jag bloggat funderar jag på att sätta igång en träningsfilm & köra "järnet". För att jag ska må bättre själv helt enkelt. För min viktuppgång plågar mig vedervärdigt. Och jag måste börja göra något åt det. Men med allt som händer nu & framöver känns det inte som jag har tid med något. Stressar upp mig för minsta lilla & mår ju inte direkt bra av det. Har i alla fall fått löst några "problem". Just nu ligger flytten som det största... Jag vet inte hur jag ska lyckas få ihop folk som kan hjälpa till just den planerade dagen    Kommer ju ta det mesta pö om pö när jag ändå ska dit och greja.. Men allt det tunga.... Och med mitt sociala nätverk blir det tufft.... Jag är rätt så ensam om man säger det så... Och det märks så väl när det är sådana här grejer.. Dessutom en dum dag att flytta på jag vet.. På en måndag, i början av folks semester om dom ens börjat sin semester... Så just detta är det som ger mig mest ångest för tiden... Nästan så jag funderar på att skriva ut på facebook om någon har möjlighet att hjälpa till haha så desperat börjar jag bli.... 

 I alla fall började jag rota i detta med bostadsbidrag, jag har detta idag & man kan ju även söka det när man köper eget så varför inte liksom? Dock är det en hel värld med papper som ska in & får inte skickat söknad på det innan jag fått allt från banken. Men kan vara skönt att vara förberedd. Och åter igen satt jag & räknade på nytt hur det skulle gå med in & utgifter. Jag är ganska nervös, fast jag inte borde för vet ju att det går fint ihop. Man kan inte räkna efter bankens kalkyl för den stämmer då inte in på min lilla familj haha. Men ändå måste jag räkna om & om igen.. Tuffast blir nu i juli då jag har dubbelt av allt men det kommer lösa sig det också.. Så länge det som lovats hålls vill säga.. Annars har jag ett litet problem.. Men allt löser sig. Det brukar göra det. Man får bara tänka lite positivt.   Så nu är det faktiskt inte många trådar kvar att dra i innan vi är på gång. 

 Annars då, haha jo typiskt mig så har jag fått världens beslutsångest, på fredag är det sommarfest på jobbet som jag egentligen anmält mig till. Problemet är också att jag skulle verkligen behöva packa allt jag kan, skulle behöva passa på att jobba på lördag eftersom det fortfarande är frivillig övertid, skulle sitta bra med extra pengar & är den enda möjlighet jag har & kan innan semester & renovering... Så jag har ett dilemma.. jag vill ut, slappna av & ha kul, samtidigt som jag verkligen skulle behöva allt det andra också... Just nu lutar jag mer åt att det nyttiga & alla måsten... Men vi får se hur det blir...

Skapa flashcards