My heart My life

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Packa, ångest & beslut

Av Linda - 3 juni 2015 19:28

Ja då var det onsdag & helgen är rätt runt hörnet.. Eller typ något sådant haha Helgen lär bli ganska intensiv men har i alla fall beslutat mig för att skippa sommarfesten. Jag kommer ändå inte ha kul när jag sitter där och känner mig stressad haha så då är det bättre att låta bli. Och har även bestämt mig för att jobba på lördag just för att det är enda chansen jag har att jobba någon övertid innan jag tar semester & behovet av extra pengar finns alltid    Men har väl ändå varit en okej dag.. dock var det väl inte en jättebra dag på sitt vis.. Blev faktiskt lite arg och det händer inte ofta för att säga det milt. Kände bara att det nådde en viss gräns & då satte jag punkt.. Vad exakt det handlade om håller jag för mig själv för fortfarande finns det läsare där ute som inte jag vet vem är och allt kan tolkas på sitt sätt.. Men blev på bättre humör på slutet & var underbart att få hämta hem barnen. Allt jag önskade där stundvis var att få komma hem till dom & ge dom en stor kram. Haha riktigt så blev det inte då Noah satte sig på tvären. Men det börjar bli ganska normalt att han gör så jag skakar bara på huvudet för tiden. Men det var underbart ute även om det blåste. Och trevligt att sitta ner & prata med grannarna medans barnen lekte & hade kul. Så var det dags att lämna barnen till sin far & jag uträttade lite ärenden. Först var det dags att åter köpa nya skor åt Isak.. jösses vad han sliter på sina skor    Men inte så konstigt. Men hoppas dessa håller längre än typ två månader haha. Så var det in på öb där jag köpte en roller & långt skaft till den. Även en burk med takfärg. Så nu kan jag kryssa av en punkt på min långa lista haha   Nästa punkt är att på fredag efter att barnen lämnat mig för helgen är att kolla priser på lister på den lokala byggfirman.. Troligtvis är dom nog rätt dyra där men ska i alla fall höra. Vore smidigast på ett vis att ta det härifrån för då kan man få det hemkört vilket är ett stort pluss.   I alla fall när jag var färdig med mina ärenden kom jag hem & fick faktiskt packat två nya lådor med grejer. Haha varje gång man tänker att nu måste det ju ändå snart vara tomt så dyker det upp nytt. Planen till fredagen är att packa så mycket det bara går och ta ner på väggar osv. Kommer bli tomt men det får bara bli så. Vi pratar om bara en dryg månad & om ca tre veckor lär jag ha fullt upp med renovering. Sedan är planen vidare att också köpa tapeter & sådana grejer. Ska också innan flytten köpa ny kyl & frys. Och nu har jag fått beslutsångest deluxe haha. Det som står där idag är en hel kyl & en hel frys. Grejen är att jag känner inget behov av ett stort kylskåp..Frys däremot är en annan grej. Men jag har ju en frysbox. Så just nu är jag inne på valet mellan ett kombiskåp eller sidebyside. Och fördelarna med båda är att strömmässigt blir det billigare än med två olika. Så just det beslutet är lite svårt. Men innan jag bestämmer mig så ska jag kolla upp lite mera vad som rekkomenderas & även platsen där det ska stå. Vilket jag ska göra till helgen. Så jag är inte arbetslös än på en stund haha. Men jag känner att det börjar gå utöver allt annat. Som mitt lilla sociala liv.. Men bara flytten & allt lugnat sig så ska jag börja bli bättre på den punkten. Haha sagt det förut jag vet. Men även kropp & själ börjar det märkas på. Svårt att somna om kvällarna eftersom huvudet går på högvarv.. Slut i kroppen av att "stressa".. Ja ni vet.. Men om typ två månader & dom två sista veckorna på semestern ska jag bara ta det lugnt med mina barn. Och hoppas på strålande väder självklart haha. Nej det var allt från mig för tillfället. Nu ska jag ta det lugnt innan det är dags att knyta sig. Ha en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards