My heart My life

Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Linda - 18 juni 2015 19:10

Hur mås det? Själv har jag det bara bra. Arbetsveckan har gått ganska fort må jag säga & helgen går nog lika fort. Dock blir det ingen vila denna helg då jag har fullt upp. Men jag tar en sak i sänder. Fick lite dårliga nyheter från dagis idag... Och jag blev så ledsen.. Man går i en drömvärld att där fungerar barnen hur bra som helst & uppför sig. Fast på senaste tiden har det märkts en förändring på dom båda här hemma & Isak på dagis.. Jag har inte tänkt så långt att även doim påverkas av allt som händer nu.. flytt för oss & även flytt på dagis.. Och att barnen inte påverkas är rent skitsnack. Så jag tog ett litet snack med äldstemann förut & det visar sig att han vill inte alls flytta.. Och att det är därför han agerat som han gjort ser jag först nu.. Han är nog väldigt lik mig.. att nya saker medför även oro... Skulle ha tagit den praten för länge sedan. Men nu är det i allafall gjort & han förstår nog lite mer nu. Och att det kommer bli bra när vi väl är på plats. Men det gör självklart ont i hjärtat att det känns så för honom. Och nu är det upp till mig att få allt gjort på smidigast möjliga sätt. Och nu har jag fått en nyckel & tillgång till lägenheten så jag ska ägna denna midsommarhelg åt att slipa & förhoppningsvis hinna måla trappan. Bör få en del gjort om jag bara kan låta bli att ägna här hemma en tanke. Nu handlar det om att prioritera. Dock har jag inte riktigt känlsa av att det är mitt än. Men det kommer nog. I morgon har jag samlat större delen av familjen för att hjälpa mig med matrialet jag behöver. Skönt att få det ur världen och att komma igång tidigare än jag trodde. Så detta kommer nog gå vägen. Nu ska jag snart gå iväg & fixa med min kompis katter innan jag ska ta det lugnt resten av kvällen. Ny dag i morgon & då är det fullt upp   

Ni får ha en trevlig midsommar därute & fira åt mig också! Själv ska jag endast "jobba"   

Ovido - Quiz & Flashcards