My heart My life

Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Morgon

Av Linda - 8 juli 2015 05:10

Ja då är det onsdag morgon... klarar inte sova    vaknar av värk och speciellt handen.. brydde mig inte om skyddet igår kväll när jag lade mig så får väl skylla mig själv.. trodde det var på väg att bli bättre men nu har jag svullnat & det värker som tusan.. Det har varit några intensiva veckor & än är man inte färdig på långa vägar.... och jag känner inte riktigt den glädje jag borde... Dels det enorma misslyckandet med trappen.. fan vad ledsen jag är.. så den ska jag ta tag i igen när jag blir barnledig igjen en längre stund. För då börjar jag helt enkelt om på nytt.. Slipa, tvätta & sedan börja om från början.. Känns sjukt trist när jag lagt ner dryga 30 timmar på den.. Men vad ska jag göra? Vill ju vara nöjd med den och det är jag definitivt inte.. Allt blev så hastigt & på sätt & vis är ju det egentligen bra för hade aldrig i världen kommit så långt. Men är sjukt nöjd med resultaten annars, både ute & inne. Men en sak till som får mig lite nere är hur sjukt mycket pengar som gått i det sista.. Fan undrar jag vad den totala summan egentligen kommer landa på. Svaret kommer senare när jag rensat kvitton & satt det på listan. Då kan jag räkna den totala summan. Men är ofta så att renoveringar oftast blir dyrare än vad man först förutsatt. Och det känns konstigt att på några år att säga att jag är helt nollad. Men jag vet att bara jag kommer på fötter igen så ska jag nog snabbt kunna spara ihop en del. Men oavsett innan jag börjar med köket som står näst på tur ska jag definitivt räkna ordentligt & dubbelkolla flera gånger om pluss att jag ska ha till oförutsedda grejer. Planen idag är att åka på tippen. Med renovering följer också en hel del skräp pluss att jag slängt ut en del andra grejer. Så det ska bli skönt att få bort fast vädret är inte helt på min sida med lite regn. Funkar så länge det inte rasar ner i alla fall. Och så är det, det här med min sk pall soffa... Jag får inte ihop den som jag såg för mig det & eftersom ekonomin ser ut som den gör för tillfället så får jag inte gjort något åt den. Ska i alla fall försöka att slipa  & måla men madrasser & kuddar är bara att glömma för tillfället.. Och allt känns bara såå otroligt jobbigt just nu. Och det som förstör glädjen är ju att katten fortfarande saknas    Vi har gått promenader & ropat utan resultat... varje kväll när barnen sover går jag runt i området i buskar & snår. Ropar & gråter... Och börjar inse att han nog inte kommer att komma tillbaka.... att fallet ändå tog såpass hårt att han fick invändiga skador & "gått för att dö" som katter har en tendens att göra.... Och det känns enormt tufft då han verkligen satt ett stort spår i mitt hjärta... Och på under ett år har man då förlorat två familjemedlemmar... Först Gizmo... Och nu Tarzan.. Men ska inte ge upp helt än utan ska skriva lapp & lägga i postlådor runt om i Töcksfors.. Måste bara hitta någon med en skrivare & så får det kanske bli att jag måste upp på jobbet & kopiera ett ex antal.. får bara dubbelkolla med chefen så det är okej... Isak har pratat om att han tycker vi ska hänga upp affisch så får göra det. Men livet är bra konstigt.. så fort man har något att glädjas över så händer något som får fötterna på jorden... Men ett liv är ändå drastiskt av det sk ödet... Men så har det sett ut för min del så länge jag kan minnas.. Har väl något med balans att göra.. Man ska inte få vara riktigt lycklig & glad. Och jag var det. Så nöjd & tillfreds med livet som det var. Egen lägenhet, mina grabbar & min högt älskade & numera saknade katt. Men har inte riktigt den känslan nu och det är för hålet som finns i mitt hjärta.. Nej man får försöka se det positivt & hoppet är det sista som lämnar en sägs det & det är ju faktiskt sant. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards