My heart My life

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Linda - 9 juli 2015 13:18

Jag är helt totalt färdig... less helt enkelt... och när jag är så slut blir känslorna tio gånger värre... Jag är trött på alla förbannade kartonger... och trött på rotet & allt som har med flytt att göra.. Har en otroligt snäll granne som ska hjälpa mig tömma förrådet sen. För när jag har åkt iväg har jag alltid tagit med några kartonger men eftersom jag har barnstolar får jag vara nöjd om jag lyckas pressa in 4 kartonger... Och nu är jag bara trött & ledsen.. Vill bara lägga mig & vila en stund men det går inte... Mina älskade söner har varit otroligt duktiga denna vecka med att vara med borta i den nya. Är så glad att dom står ut med all mas & tjas... så efter att vi fått iväg kartonger sedan så ska vi ta en paus ifrån allt.. Morgondagen ska vi bara ta det lugnt.. Vi behöver det allihop... Och som om inte allt detta är nog pluss kattens frånvaro så har det kommit till min kännedom om vissa kommentarer som blivit sagda om mig & mitt köp. Ibland är det bättre att inget höra & detta hade varit en av dom... För det gjorde mig än mer ledsen... Jag har från dag ett varit osäker på köpet & när jag väl bestämt mig behöver jag inte höra dessa "rykten" som går.. Och det finns en orsak till varför jag valt en bostadsrätt & inte ett hus... Och att människor inte förstår detta är för mig obegripligt.. Nää tydligen har det blivit sagt att "varför köpa något, när man ändå inte kan göra något själv?" Vadå inte kan själv? Man lär sig väl så länge man lever? Och jag är ganska så stönig så fan heller att någon ska slänga ut något sådant för att tro att det inte kommer fram till mig? Och varför inte säga det direkt till mig? Personer kan ha en dålig dag & slänga ut en massa skit men detta tog jag hårt. Jag har köpt en stor lägenhet för min egen skull & framför allt för barnens. Jag har ingen lust att bo i en hyresrätt resten av mitt liv! Jag vill att barnen ska kunna springa ut på en alldeles egen gräsmatta! Växa upp & må bra. Och anser vissa att detta är fel för att jag ändå inget kan så får det bli upp till dom. Men ja dessa ord tog mig hårt & jag ska fan visa... Men just nu vill jag bara vara ledsen & trött... Orkar inte ens stöna eller ens ifrågasätta detta.. Jag är för slut för det.. Det blir inte speciellt mycket sömn på natten heller då handen värker & även ryggen.. Och det gör sitt till att man blir helt slut än mer... Nej nu ska vi sätta i gång en film & ta det lugnt tills grannen knackar på dörren & det är dags att köra bort grejer. 

Skapa flashcards