My heart My life

Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Linda - 21 juli 2015 19:46

Ja det är inte så ofta jag bloggar längre. Har kört på i 200 dom sista veckorna & det har tagit ut sin rätt för min del. Är helt totalt slut & numera försöker jag bara hänga med grabbarna bus. Även om vädret inte varit med oss så har dom skött sig otroligt bra. Inte alls så mycket bråk även om den lille har en tendens att han ska "visa" sig lite & speciellt om vi pratar med andra. Men nu har man varit på plats i snart 1 1/2 vecka och äntligen är det mesta på plats t o m på väggarna. Vet jag utlovat bilder men det kommer nog inte förräns nästa vecka. Det är självklart lite små puts kvar men får nog bli en tur till Karlstad nästa vecka tror jag. Och då ska barnen vara en del hos sin far eftersom jag har dom hela veckan.. Det enda som verkligen gjorde ont i mamma hjärtat var när Noah skulle lägga sig förut så var han ledsen & arg, just för att jag blev arg på honom.. Fick i stora drag det förstått att han inte tycker om mig & att han hellre vill vara hos sin pappa    Och det gör så ont.. Jag är van det där att dom hellre vill vara hos mig.. och speciellt den äldsta... Men klart han nog inte riktigt menade det så men uuuh vad ont det gör i en... Precis lika ont när jag dom gånger det hände fick bära ut Isak till sin far, skrikande & gråtande.. Stunder jag aldrig någonsin kommer glömma.. Men man känner sig exakt lika elak & dum... Men vi kramades & busade lite så tror det gick över. Lovade honom att i morgon går vi till lekparken. Dock kommer det någon som ska titta i min trädgård lite. Har en häck som behöver trimning och lite andra buskar. Vill ha ett pris & är det överkomligt så varför inte slippa göra det själv? Och sedan har jag ju fått världen bästa nyheter!!!! Och vilket otroligt sammanträffande! Nästan så det är lite skrämmande. Men jag börjar om från början. Sist jag skrev berättade jag ju att jag skulle kontakta en synsk. För kattens skull. Så jag ringde upp henne i fredags eftermiddag. Efter samtalet så skickade jag några bilder på katten & hoppades innerligt att jag skulle få några sorts nyheter. I alla fall var jag hos min kompis. Vi skulle grilla & vi var nästan klara med det när min telefon ringer. Hemligt nummer.. Jag kände mig så enormt pirrig & nervös när jag svarade. För tänk om damen hade sett något? Men det var ett ännu mer fantastiskt samtal. En granne ifrån bögatan som ringde. Undrade om det var jag som hade en katt som saknades? Vi pratade en liten stund innan jag med all säkerhet kände att det där var min katt! Så vi slängde oss in i bilen. Lämnade allt med grillning. Och visst tusan var det Tarzan som dykt upp på bögatan!!! Och jag gråt, tackade så mycket. Pussade & kramade honom. För en sak är då ändå säkert, mirakler skjer ibland & detta var ett för mig   . Och han verkar stortrivas här på Dalvägen. Fått börjat gå ut & han älskar det. Går runt, tittar. Springer iväg lite. Ropar jag tar det maks någon minut så visar han sig. Så att han trivs här kan man nog med säkerhet säga. Barnen också verkar trivas och det är det viktiga. Att vi alla trivs. Lite tystare & lugnare här än vad vi varit vana med. Men så underbart med mitt eget. En egen trädgård som jag efter mycket slit börjar få lite ordning på. Ni kan tänka er att ogräset fått växa som det själv velat i några år så det har varit ganska mycket tungt arbete. Men nu är jag nästan klar ute & ska fundera ut hur jag ska göra till nästa år. Oavsett så lönar hårt arbete sig i slutändan. Även detta ska ni få bild på men senare. Nu ska jag njuta av lugnet. Äntligen fått barnen i säng till någolunda normal tid. Ha en trevlig kväll! Ska försöka skriva lite oftare   

Skapa flashcards