My heart My life

Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Linda - 28 juli 2015 11:20

Det ligger en tystnad över dalvägen... ingen bra tystnad... det är som om huset helt förlorat sitt liv. Och det känns inte bra, inte alls bra. Det är pojkarna som skapar liv... Och pojkarna är ju inte här hos mig... hur gärna jag än kan tänka mig att hämta hem dom just nu så går ju självklart inte det.. Pappan har ju sin rätt att ha dom.. Och detta med tystnad är ju inte så bra.. För med tystnad kommer tankar... Och rastlöshet... Det har hänt lite i det sista som får en att tänka efter... Hur kort livet egentligen är... Att man faktiskt ska försöka att ta vara på varenda minut i sitt liv.. För helt plötsligt kan det ta slut.. Hur man ska ta hand om människor som faktiskt finns i ens liv... Skapa en massa goda minnen.. Och den sista veckan var ganska tuff för mig.. för pojkarna är på sitt sätt ganska lik mig.. tyvärr.. Dom blir rastlösa som sin mor och med det kommer oftast bråk & tjafs... Så jag var totalt slut när söndagen väl kom. Även om jag fick lite egentid i lördags när mamma tog barnen & jag och Mariann drog till Ikea. Men det är ju inte precis som att man vilade då. Haha men ganska stolt över mig själv som endast handlade vad jag hade på listan    Så nu är altanen helt klar. Skitnöjd! Rabatten är färdig & lika nöjd över den. Så mina projekt är helt klara & t o m i garaget har jag tömt & kastat en massa. Så nu har jag inga mer direkta projekt att ta tag i. Och på sätt & vis är det lite konstigt att helt plötsligt att inte ha något att göra... Men nu är det snart så man börjar jobba igen & det ska bli skönt att komma in i normala rutiner igen... För oss alla. Nej jag får fortsätta skriva senare. Får snart besök & sedan vet jag inte vad det blir resten av dagen.. Blir nog en promenad senare för det har inte hänt på hur länge som helst så det är dags.

 Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards