My heart My life

Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Ångest, dålig förälder

Av Linda - 31 juli 2015 10:10

Idag har jag verkligen ångest... det har inte hänt på länge... hemska känsla... jag mår så fruktansvärt dåligt för mina barns skull... ingenting har vi hittat på tillsammans denna semster... inte ett enda dugg... och jag känner mig så usel... det har varit så mycket med flytt & lägenhet att det inte blivit av med något.... och hur lätt är det som ensam att åka iväg ensam med en snart 3-åring & 5-åring? Dom har inget äldre syskon här som kan hjälpa till.... Ett ex om vi åker någonstans där det finns ex karuseller..? Det funkar ju inte... jag kan ju inte lämna den ena ensam väntande... Samma sak om vi åker till något badland... inte heller det går speciellt bra då man måste ha stenkoll.... Och nu finns inte någon ekonomi till att åka iväg heller... inte på något stort i alla fall.. och det är nog också en bidragande orsak till mitt mående.... Jag är inte van detta & det kommer ta några månader innan jag får ihop ett bra sparande..... Nej idag är ingen bra dag... Men jag ska göra mitt bästa idag att umgås med barnen & vara som vanligt... sedan får jag se hur det blir resten av eftermiddagen när jag är ensam... Känslan jag har just nu är att jag bara vill stänga in mig i min bubbla igen & stanna där.... Min trygga bubbla & mur.... Egentligen ska jag få några vänner på besök & vi ska grilla men jag får fundera lite på det känner jag... Jag vet ju att i slutändan mår jag ju bättre med folk runt mig även om jag också vill vara ensam.... Så vi får se.... Nej var bara tvungen att få ut lite.. Nu ska jag koncentrera mig på mina älskade barn som lämnar mig om några timmar........Vad skulle jag gjort utan dom?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards