My heart My life

Alla inlägg under augusti 2015

Av Linda - 6 augusti 2015 18:28

Ja då var man igång med vardagen igen. Känns på det hela helt okej får jag säga. Tycker om rutiner      Dock är man så ovan detta att när kvällen kommer är man helt slut eller om man bara sätter sig & känner efter. Och så på detta kommer huvudvärken allt oftare. Men försöker bita ihop & låta bli att ta något för det men om det går för långt riskerar jag migrän i stället & det vill jag ju undvika. Nej annars fungerar allt väldigt bra. Var ju väldigt orolig för hur första lämningen av barnen skulle gå men det gick faktiskt jättebra! Blev så otroligt glad när det var en känd personal som var med & öppnade. Fast det är ovant & lite bökigt med två olika avdelningar på grabbarna. På så vis saknar jag solstrålen enormt. Eller saknar det ändå. Men självklart är det skönt för både personal & barn med nya lokaler & tryggare uteplats. Det andra blir nog en vanesak till slut. När jag kom hem idag låg det ett brev i lådan. Grejen är att Isak ska till Arvika om två veckor för återbesök pga hans mage som fortfarande inte är helt 100 men bättre ändå. I alla fall så låg det två st plåster för provtagning, ni vet sådana som ska sitta på en stund innan nålstick för att det inte ska göra så ont. Och två olika papper på beställning av prover. Men inget mer. Ingen förklarning alls på vad & varför. Var vi ska ta det, om det ska göras här innan besöket i Arvika eller om det ska tas i Arvika. Noll ingenting. Inte ett enda telefonsamtal har jag fått sedan i början av semestern. Och jag blir lite irriterad. Hur svårt skulle det ha varit att lägga med någon förklaring? Eller ta telefonen & ringa mig? Så det får bli min uppgift i morgon.. ringa & höra vad det är frågan om. Var väl hemma en liten stund innan det var dags att promenera över & lämna av barnen hos sin far. Passar på att gå min runda när jag lämnat av dom & så även idag. Är underbart att vara igång igen! Och fått tvättat några maskiner med tvätt. Men mer än så blir det inte idag. Borde egentligen passa på att klippa gräset nu när det väl är uppehåll men det får vänta till i  helgen.. Just nu orkar jag inget mer & dessutom väntar jag hem barnen alldeles snart. I morgon är det ny arbetsdag dock en kort. Efteråt är det bara att fra in till Årjäng så fort jag hämtat barnen. Noah ska till tandläkaren. Inget jag ser fram emot direkt haha. Kommer nog inte gå så bra är jag rädd. Och känns jobbigt att åka i bilen typ 20  min för att vara där inne i 5    En nackdel att bo som man gör. Men men. Nej det var nog allt för stunden. Händer inte mycket annars. Vi lever ett stilla & lugnt liv. Me and my boys   

Av Linda - 4 augusti 2015 09:14

Ja då var sista lediga dagen här och det känns bättre nu än någonsin att få starta alla nya rutiner i morgon. Men allt i allt har semestern varit bra om än inte toppväder direkt. Vi har jobbat, flyttat & kommit helt i ordning. Det börjar även bli bra ute fast inväntar fortfarande den som ska klippa häcken men han dyker väl upp när han får tid. Nej livet känns ändå rätt bra får jag säga. Och ganska stolt över min ändrade attityd när det händer vissa saker. Återkommer till detta. Fick även överraskande positiva nyheter igår som gör att allt känns ännu bättre    Jag har haft sådan extrem tur detta året så det finns inte. Och på något sätt väntar man på att något annat ska hända så att man får sig en "smäll".Det brukar liksom följa med. Men överlag har detta blivit mitt än så länge positiva år. Ja det finns alltid små små händelser som får en ledsen osv. Men i alla fall så hände det en grej som fick mig att tänka efter nyligen. Just när jag hade det som tuffast & var nere så lämnade varenda människa mig kändes det som. Och samtidig kom det ändå nya människor i mitt liv. Och man har alltid haft perioder där man helt enkelt inte haft så mycket kontakt men ändå på något vis har man vetat vart man haft den andra. Nu känns det som om det har ändrats. Men grejen är & det konstigaste är att jag är lite likgiltig.. Jag blir ju det när det blir "för" mycket. Och att folk liksom inte kan bara säga precis som det är. Jag är trött på att stryka medhårs. Så jag fick ut det jag tänkte på. Och det är inte för min skull & heller inte för den det gällers skull heller. Jag har varit väldigt försiktig med att involvera mina troll.. Just för att det var så enormt tufft sist gång så har jag inte velat. Men denna gången gjorde jag det & har åter satt mig i samma sits där jag måste försöka förklara varför det nu är som det är. Och det är för doms skull jag blir ledsen. För det funkade ju så otroligt bra & vips så är det finito liksom. Det måste jag ändå säga att oavsett hur dåligt jag har mått så har barnen alltid stått först & jag själv sist. Detta är absolut ingen kritik på något som helst vis åt andra. Det är inte menat så! För jag vet exakt hur det är att vara totalt nere & där det enda som hållit mig på benen är just barnen. Och alla är vi olika. Men det är som jag säger & har sagt, det är som om man på något vis för med sig "gift" in i andras liv så fort jag börjar känna att det funkar. Så är det så konstigt om jag slutar helt & hållet beblanda mig med andra? För man vet ju ändå hur det slutar i slutändan. Då är det bättre att bara sitta här med mina barn. Visst kommer mina barnfria helger bli långa men tur man ändå har lite kvar att pyssla med här. Och har i alla fall några vänner kvar, än så länge   Pessimisten själv haha. 

 Nej det var bara något jag behövde få ut. Annars funkar det bra med katterna. Dom myser & leker & busar. Haha men det är ju normalt & det funkar. Värst blir det för Tarzan i morgon när dom nya rutinerna börjar & han måste stanna inne. Haha ja det ska bli intressant. Annars idag är planen att göra i ordning väskorna till grabbarna, ta en promenad och se "Morfars" nya lägenhet. Och i eftermiddag när barnen är hos sin far ska jag ut på promenad. Skönt att äntligen kommit igång igen med det! Så det är hur vår dag är & ser ut. 

 Ha en fin dag!

Av Linda - 2 augusti 2015 08:19

Ja då var agusti här... tiden går extremt fort tycker jag.. även om vissa dagar är extremt långa.... som igår.. fy.... men nog om det. Fredagen var jag ganska nere på förmiddagen men som tur är, är ju mina nedturer få & korta. Dagen blev riktigt bra. Hade det jättemysigt med barnen innan jag lämnade av dom hos sin far. Vi tog en tur innom lekparken och var där en liten stund innan jag gick upp med dom. Så handlade jag & fixade inför kvällen. Då fick jag besök av några kompisar & vi grillade & hade det jättemysigt. En perfekt lugn kväll! Och igår städade jag & sedan efter att ha funderat fram & tillbaka ett ex antal gånger så hämtade jag hem en liten katttjej. Haha ja gissa om jag verkligen funderade hit & dit innan dess. Men egentligen så är det inte mycket mera jobb med två katter än en. Och så får Tarzan lite sällskap när jag börjar jobba igen. Och det kommer nog bli väldigt ovant för honom för nu är han ju van att kunna gå ut typ när han vill men när jag börjar jobba vill jag inte att han ska springa ute utan möjlighet att komma in. I alla fall så hämtade jag Busan och jösses vilken sällskapssjuk katt haha nästan värre än Tarzan. Men det är ju egentligen inte så konstigt. Hon är van djur av alla sorter, barn & liv. Efter det gjorde jag inte ett dugg... Ville ut & gå men kände att jag inte kunde lämna henne någon längre stund första dagen och eftersom inte heller Tarzan visade sig så kunde jag inte stänga dörren. Jag ville vara med första gången.. Men passade på att njuta av solen även om det blåste en hel del. Men att ligga still gör mig rastlös & uttråkad.. Så det blev en lååång dag och saknaden efter barnen var enorm. Men dagen gick till slut & det blev kvällen. Katterna gick bra överrens efter en stund & fick lilltjejen att bajsa i lådan.. dock inget kiss än men stoppar in henne med jämna mellanrum. Har för mig att just det tog en stund för Tarzan också. Hade dock svårt att somna igår och vaknade vid halv fem    och då kunde jag inte somna om för då började ju katterna leka... Så är ganska så trött & efter att ha spöregnat typ hela morgonen börjar vädret lätta & solen tittar fram. Planerna idag är inte många. Har tänkt gå ut på promenad, och så kommer pappa hit för att hjälpa mig sätta upp nät under altanen. Är så trött på att katter ligger under där & vill inte ha dom bajsande under där för det luktar vidrigt, och så är det en trygghet för min del när jag ska släppa ut den lilla. Och så ska jag nog tvätta bilen. Utöver det finns inga planer & längtar tills grabbarna bus kommer hem   

 Och då har vi två dagar kvar av våran ledighet innan allvaret börjar igen. Fast ska ändå bli skönt med normala rutiner för oss alla. Dock är jag lite fundersam på första lämningen. Är ju ett nytt dagis för dom båda även om dom varit & hälsat på. Men jag börjar oroa mig.. Så jag tänker lite på detta... Har lust att börja senare på onsdag bara för att vara med en liten stund med dom båda.. Eller ringa & fråga om vi kan få komma en liten stund på tisdag bara så att dom blir lite mer kända.. Fast jag tror ju inte att det blir några problem egentligen. Visst är det en del ny personal men hos båda finns det kända människor för dom.. Så jag får fundera lite till.... 

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards