My heart My life

Alla inlägg den 6 september 2015

Av Linda - 6 september 2015 07:33

Ja det var ett tag sedan jag var här & utryckte mina tankar.. det har varit så mycket & orken har inte funnits. Har slitit med både det ena & det andra. Men det ena är i alla fall på rätt väg tack & lov medans det andra är som det är. Jag är i alla fall rejält sliten men det går. Står i alla fall på benen med huvudet upp. Jag har som sagt haft en ganska tuff period & allt löser sig inte på en dag. Man sitter som en bisittare i sitt eget liv & ser på medans tiden klockar på. Jag försöker utnyttja tiden med barnen så gott det går. Och denna helgen har det varit en än så länge bra helg med dom. Tänker inte säga något mer om hur det var förra helgen   Även om det regnade stort sett hela dagen igår & vi var inomhus så var det faktiskt lugnt. Fick gjort det jag hade planerat. Även lekte & myste med dom små trollen   Fick t o m klippt håret på dom utan något större krångel. Nej här går dagarna utan några större händelser. Har dock kommit i en ny period med en massa tankar & mår inte superbra stundvis. Man tänker mer än en gång hur orättvist allt har slutat... Varför det blivit som det blev? Men samtidigt ska man vara tyst & tacksam. Jag har i det stora hela mycket att vara tacksam över... Men ibland måste man som  människa få "gnälla" och "klaga" lite.... 

 Men det här med att vara ensam blir svårare & svårare. Dels har man allt det vardagliga maset & tjaset att ta hand om. Sedan ska man jobba för att sedan fortsätta allt det vardagliga... man blir så trött & sliten för att klara detta allt på egen hand tar ut sin rätt... Och det är på den punkten jag saknar en vuxen människa att dela allt detta med. Och haha hur lätt är det att egentligen att träffa någon i min sists??? Dels är jag typ aldrig utpå längre, tror det var juni sista gången & då med jobbet. Och att gå ut ensam ligger inte i min natur. Och då har man alla dessa dating sidorna på nätet.. jösses amalia haha ja kan ju säga som så att det är väl en orsak att man väljer nätet. Och inget för mig helt enkelt. Nej jag har på sätt & vis kommit till ro att jag om 20 år fortfarande kommer sitta här ensam & bitter med mina två katter haha   

 Men hoppas att jag har mina söner då förstås som hälsar på ibland. 

 Nej jag ser inte in i framtiden & mycket kan ändras innan dess. 

 Har egentligen planer nu på fredag men funderar på att avboka... Jo jag hade behövt komma ut & vara social, men grejen är dels att jag vet inte om jag är redo pga vissa händelser, dels att jag troligtvis ska jobba på lördag, dels att dom pengarna har mer nytta någon annanstans & att jag har en del annat att göra när jag först är ledig... Så jag får se, just nu lutar det åt att tacka nej.. Nej som sagt livet rulklar på & tiden går.. Nu ska jag ta tag i denna nya dag. Dock inte så mycket inplanerat annat än att vi är bjudna på middag hos pappa. Så vi ska ta dagen som den kommer & försöka komma ut en sväng i alla fall   

Ovido - Quiz & Flashcards