My heart My life

Alla inlägg den 29 september 2015

Av Linda - 29 september 2015 19:33

Ja och så är det faktiskt. Ingenting i livet kommer gratis. Oavsett vad det gäller egentligen. Och det är ju så. Det finns inga lätta utvägar till något, utan man ska oftast kämpa för att man ska få det man vill. Och det är något man helt enkelt får lära sig. Jag blev så extremt motiverad idag. Jag var & fixade en grej, helt & hållet till mig själv & tack vare det blev man jäkligt motiverad! Berättar kanske en annan gång exakt vad jag fixade.    Sällan jag gör något endast för min skull men nu gjorde jag alltså det & är sjukt nöjd!!!    Men grejen är i det stora hela att detta gav mig så mycket motivation att nu är jag redo. Och jag ska kämpa med svett & tårar om det så behövs för nu ska det bara hända! Det sägs att man endast lever en gång (fast jag tror ju på ett liv efter detta   ) men oavsett så det livet man har nu, just i detta ögonblick är det man ska göra mest möjligt av. Och nu ska jag satsa på att helt & hållet må bra. Göra saker också bara för mig. Få kontakt med gamla vänner, gå ut oftare än en gång i halvåret haha. Nej men jag förstår varför jag är en svår person att få kontakt med. Eller varför folk ger upp. Men vissa saker gör att man får ändra sig & kämpa lite. Dock finns det andra som själva får avgöra & ta steget. Jag har ändå insett på något vis att man får inte allt här i livet. Men man kan vara tacksam för det man har & göra det bästa därifrån. Och att försöka se det positiva i allt som händer. Som ett ex man får en dårlig nyhet som kanske får en att ändra vissa vanor. Haha ja helt där är jag inte än men på god väg ändå i sinnet. 

 Nej saker & ting är på rätt väg igen. Och nu ska det kämpas. Det kommer alltid finnas små irritationsmoment & saker som får en lite nere. Men då får man helt enkelt bita ihop & ta det som det kommer. Man kan inte gräva ner sig. Jag gör det jag kan & kommer fortsätta med det. Sedan får man se vad resultatet blir i slutändan. Men nu ska jag göra mig redo för en kamp & en kamp jag tänker vinna!

Skapa flashcards