My heart My life

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Linda - 13 oktober 2015 19:06

Jaa mina vänner om jag nu har några haha   jag sitter här nu & ja det är först nu jag börjar bli jäkligt orolig.. jäkla google & nyfikenhet.. Haha skämt åsido.. jodå igår var dagen kommen & begav mig i all ensamhet iväg på kontroll.. Stunden före jag åkte var ändå någolunda bra vill jag påstå. Men kom i alla fall fram. Och in till doktorn. Ska inte gå in i detalj vad som blev gjort & sagt. Men fick en relativt bra förklarning ändå men samtidigt inte mycket mer svar än tidigare.. Dock kastade jag ett öga på doktorns papper som jag nog inte skulle ha sett tänker jag men det brann sig fast. Även om jag fick reda på att man hade fått ett högrisiko virus+ett annat & lätt förändring så har jag inte tänkt jättemycket på det.. förrän nu... Men grejen var att 3 st vävnadsprov togs, läkaren kunde inte säga varken det ena eller andra då inget såg ut som i boken. Så svårbedömd med andra ord. Inget nytt på den fronten haha. Så blev i stort sett lovad svar innom två veckor för frågade om detta skulle ta nya 5 månader    Men två veckor är överkomligt & chansen finns att det kommer tidigare. Men även om det bara gått en dag så blir jag iskall så fort telefonen ringer, som oftast någon jäkla telefonförsäljare    För oavsett vilket så vet jag ju att det är inte färdigt med det här än.. För att det blir något mer är så att säga 100% säkert.. Så man får bara vänta igen...I alla fall gick det även bra att komma hem & så även på kvällen. Hade jäkligt ont men utöver det var allt okej. Så också på jobbet idag. Dock, nu kan jag väl inte påstå detsamma. Är jäkligt orolig... googlade på den specifika siffran som var fastbränd.. 70% chans att det alltså är cancer... ganska stor procent egentligen & med min tur så är det nog så. Fast det är väl okej. Behöver inte vara så illa ändå som det låter. Och det tror jag inte att det är heller. För det kan ändå vara "lätt" fixat. Hur man nu kan se det så? Jo för jag är oavsett vad som må hända så lyckligt lottad att ha två underbara barn. Så om det är det som måste hända är det överlevnadsbart. Helt klart. MEN, och här kommer nästa siffra som nu sitter i mig.. 7 av 10 kommer ut av det här "levande"... värsta scenariot vill säga. Som man inte borde tänka men som jag gör just nu.. Och jo det är ändå en hög siffra men det vill säga att 3 av 10 inte klarar det... Och så tänker jag lite på hur jag har det med min sk tur.. haha & då ser det ju inte lovande ut. Nej usch man ska inte tänka så mycket. Och för det mesta går det bra med mitt tänk. Man ska inte tänka det värsta utan försöka se det så positivt som möjligt. Och där tackar jag mig själv för att jag på några år ändrat mig ganska mycket på den fronten. Och tur är väl ändå det annars hade jag legat här totalt väck. Haha usch. Men det gör jag inte. Jag måste ta ett steg åt gången & bara vänta & vänta. Blir nog bra detta också    Finns ju en mening med allt, eller? Nja just det är jag inte så säker på längre

Skapa flashcards