My heart My life

Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av Linda - 24 oktober 2015 13:53

Hur är det där ute? Jo jag har det faktiskt rätt bra må jag säga under omständigheterna    Har varit en relativt bra vecka måste jag säga & även helgen före. Jag vet jag inte skriver ofta & när jag väl skriver så är det inte så positivt kanske. Men idag blir det inget "sorgeinlägg". Jo då det har varit en okej vecka. Fick samtal i tisdags om sjukt barn & blev riktigt paff när samtalet kom för tydligen så hade vi fått magsjukan. Vi har alltså klarat oss från det i många år så nån gång skulle det komma. Men måste ju säga att jag är väldigt imponerad över mig själv. Har alltid haft ångest att någon av barnen skulle få det för var säker på att det skulle jag inte kunna hantera. Men faktiskt var det inga problem. Och så höll det ju heller inte på hela dagen. Men båda små trollen fick stanna hemma hela resterande veckan för att vara säkra på att smittan var totalt borta. Och jag & minsten klarade oss undan otroligt nog. Hade väl inte behövt stanna hemma igår men vi gjorde det i alla fall. Så det har varit en lugn vecka med mycket pärlande & mys. Och inte har jag fått några svar denna vecka heller    Jäkla läkare som skulle tala om för mig att provsvaren oftast kom fort. Så har ringt två gånger men inga svar som kommit. Så då kom jag fram till att nu skiter jag i det. Hör jag inget innan onsdag ringer jag igen men utöver det så "glömmer" jag det till jag hör något. Dock är jag liite smått irriterad på folk som inte "tror". För ibland vet man bara & har man inte haft den känslan så säg inget. För innerst inne vet jag. Och dessutom kan man inte bortse ifrån mina symptom. Och ja jag känner av det dagligen, fast det andra har inte visat sig på två veckor    Sedan att det nog inte kommer ta livet av mig är en sak men oavsett så vet man ju att det är något fel. Så är svårt för mig att se mycket längre än dagen som är för tillfället. Men det är ändå okej för på det viset lär man sig att faktiskt njuta av den dagen som är. Dock är det lite tråkigt att jag inte riktigt kan se fram emot den kommande julen. För i fjol var längtan stor & jag njöt av den kommande förjulstiden. Så det är inte riktigt samma i år. Inte än i alla fall. Haha sen gör ju inte vädret det bättre. 10 grader & regn. Saknar kylan & isen. Vi är ju faktiskt i slutet på oktober. Men det kommer väl. Annars blir det nog inte mycket hänt denna helgen. Är supersugen på att gå ut & festa & ha kul. Det är enormt länge sedan jag faktiskt var utpå & hade lite kul. Ska ju ut nästa helg men jag vill ut idag också!!! Så ska se om man lyckas få med någon kanske. Vore behövligt att komma ut lite. Har haft chansen förut men då har inte det suget varit där eller så har man haft något inbokat dagen efter. Men har inga planer i morgon så om jag skulle gå ut & bli bakfull i morgon så gör det liksom inget. Nej vi får se hur det blir. Funderar på att ta mig en sväng på centret. Det är fotografering på dagis & barnen skulle behöva någon ny snygg tröja. Och har inte mycket annat för mig så varför inte passa på. Så får vi se vad som skjer. Ha en riktigt bra helg hörrni!!!!

Skapa flashcards