My heart My life

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Linda - 31 oktober 2015 10:29

Ja det har skjett en ökning dessa sista dagar.. Och jag hoppas & "ber" att det inte kommer bli värre innan det blir gjort något åt det.. Att när väl svaret kommer att det kommer hända grejer snabbt..För det är obehagligt... stickningar som kommer allt oftare.. smärtan som ökar, hittills bara stundvis... och inte så ont så jag kryper ihop.. Men mer & mer obehagligt.. en konstig känsla.. för skulle det plötsligt ändra karaktär till något riktigt ont vet jag inte vad jag gör. Har barnen denna helg så jag måste bara bita ihop. Och det gör jag. Jag är inte ledsen eller så utan det är som det är. Jag får ingenting gjort innan vi vet med säkerhet. Exet är i alla fall förvarnad. Och det är nog den värsta känslan, att skulle det bli en större operation (vilket jag så att säga är 95% säker på) innebär det att jag inte kommer kunna ta hand om mina egna barn dom första veckorna. Och det är en oerhörd svår tanke.. Även om dom självklart får det bra hos sin far och så bor vi inte direkt långt ifrån varandra så är det ändå det som ger mig störst ångest.. Och om det inte räcker med operation så känns det hemskt att ev förlora håret.. Men så långt ska jag inte tänka & jag måste bara ta det som det kommer. Känns jobbigt bara att julen närmar sig & att i år kanske det inte alls blir det där förjulsmyset vi alltid har. Men man får ta en dag i sänder. Och hoppas att när måndag eftermiddag kommer att alla svar kommer & man kan börja planera. Är som sagt inte alls inne på allra värsta scenariot för det vill jag inte ens tänka på. 

 Annars då, jodå hade ett lite samtal här en dag med någon som fick mig att få lite perspektiv på vissa saker. Så jag vet vad jag kommer att göra. Jag har inget behov för falska hycklare. Har ingen plats för dom. Det är dags att sluta hoppas på förändring. Bättre att helt & hållet ta avstånd. Och det är det jag kommer göra. Så fort jag vet. Det är det enda det hänger på. Vetandet. Och det ska ganska mycket till att jag kommer ändra mig ang detta. Bägaren är överfull & har runnit över. Allt kommer att gå bra och jag tänker banne mig leva tills jag blir riktigt gammal! Jag ska se mina barn växa upp, få egna familjer. Jag förhoppningsvis hinna se några barnbarn. Så där hör du vem det än är som styr. JAG GER INTE UPP!!! Kommer jag aldrig göra så länge jag har två som behöver mig. En ny prövning och den ska jag fixa! Ha nu en fin fin dag denna sista dag i denna månad. Tänka sig nu är snart november här. Haha och jag drömmer om kallare väder   

Skapa flashcards