My heart My life

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Linda - 8 november 2015 08:03

God morgon världen. Hur är det? Jo det kan jag säga att psykiskt är det ok. Knäckte fullständigt ihop om onsdagen. Blev väl helt enkelt för mycket. Men lyckades resa mig upp & fixa dagen även om det var tufft. Många som tyckte på jobbet att jag skulle åka hem, men man stönar ju förstås in i det sista. Och det går bra så länge ingen frågar   Hade en tuff kväll på onsdagen eftersom jag fick ett samtal där jag fick just den frågan. Och så kom hon hit den underbara människan & jag grät & pratade. Men på något vis var det skönt att få ut allt. Och jag har ju berättat här tidigare om utmattningen jag känt. Haha jag vaknade i torsdags morgon med ett rött öga & klet. Och fick ju märka att lyssnar man inte på sin egen kropp första gången så får man en ny varning. Nåja gjorde knappt en halv arbetsdag innan jag fick åka hem med huvudvärk & kliande öga. Och i torsdags fick jag äntligen mod & ork att förklara på barnens dagis hur det hela ligger till. Något dom har rätt till med tanke på att barnen kan påverkas av mig & mitt mående. Var en otrolig lättnad för fick så enormt stöd och att jag bara skulle tala om ifall jag behövde ha dom där något extra. Fredagen var ögat något bättre men tog mitt förnuft till fånga & blev hemma. Och på eftermiddagen var det som om det bara försvann. Visst förkylningssymptomen var kvar med lätt huvudvärk & snorig. Så igår var jag hur fin som helst och tänkte att ja detta var ju lätt. Gjorde min lördagssyssla, var även ute & krattade löv. Dock förlorat både smak & luktsinne men annars ok. Fick handlat & sedan hade jag bara tråkigt resten av kvällen haha. Sitta ner & se på tv i ex antal timmar ligger liksom inte för mig & min rastlöshet. Men kvällen gick & somnade fint. Men så vaknade jag i morse.. och gissa vad? Båda ögonen nu med klet.. Underbart!!! Och förkylningen hänger kvar. Jag får vara nöjd med att jag ingen feber har i alla fall   Så blir inte så mycket hänt idag. Ska ut på en lätt promenad tänkte jag & så måste jag ta tag i bilen & tvätta den. Satt ute förut & det var så märkligt. Fåglarna sjöng som om det skulle vara vår ute. Och det är inte konstigt att dom blir förvirrade. Det blir ju en annan också. Ser i alla fall ut att bli en fin dag. Försökte ta ner studsmattan igår haha jag det kan jag säga att inte ens nätet kan jag ta bort på egen hand. Så ska be om lite hjälp till det nästa helg. Lika bra att få bort den för plötsligt kan vädret ändra sig & bli kallt & snö (vilket jag hoppas på)   

 Nej annars tar jag en dag i taget. Försöker göra mitt bästa för att må bra & "glömma" även om det ligger undermedvetet hela tiden. Och jag kommer ligga på  tjata till veckan om mina provsvar. För nu måste dom ju komma in under veckan. För jag vill veta när, hur & var. Det är det enda jag begär även om det troligtvis blir någon typ av MR först. Det viktigaste för mig är att få komma till nästa steg. Och ska även se om jag får pratat med föreningen idag om badrummet. För det vill jag också komma igång med även om själva renoveringen inte blir i år så är det bra om man har klart för sig vad som gäller så jag kan börja ta in offertar. Mitt försäkringsbolag är i alla fall underrättade nu. Ja man blir då inte arbetslös   

 Nej ha en fin dag! Jag ska försöka med det jag också. Och idag kommer pojkarna bus hem!!!!   

Skapa flashcards