My heart My life

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Linda - 1 januari 2016 13:20

Ja då var det första dagen på detta nya år. Ja gott nytt år allihop! Kommer inte köra med den vanliga års berättningen denna gång. 2015 är nu bakom oss och har väl inte varit det bästa året. Det var några stora händelser både positiva & negativa. Och det är som det är. Själv har det gått i ett dom senaste dagarna. Fick hjälp med tapetsering, åter tusen tack för hjälpen. Och igår började jag med läggning av golv och ja efter att ha fått in allt med en tesked så har jag gjort drygt halva golvet! Och jag är stolt över mig själv att jag faktiskt kan & ändå inte ger upp fastän jag gärna vill. Man lär sig mycket om sig själv får jag väl erkänna. Och jag höll på hela dagen igår med allt möjligt. Allt för att vara så slut att jag kunde sova i genom hela kvällen & "firandet". För jag är nog ganska pessimistisk vad gäller nyår.. För vad är det egentligen att fira? Ett nytt år med nya besvikelser, nya händelser? Allt i samma gamla spår. Känslan man hade förut att ja "detta blir mitt år" och allt det där bla bla bla har jag lagt bakom mig. För oavsett blir det som det blir & ändå inte mycket man kan göra något åt. Och ångesten man känt över nyår.. nej allt det där kan kvitta. Och vaddå, skulle jag ha skålat för mig själv? Gott nytt år på mig! Haha nej vet ni vad. Därför ville jag sova över nyåret för att slippa den där starka känslan av total ensamhet. För grejen är att om jag typ inte får en skriftlig inbjudan håller jag mig borta från allt & alla... Jag har blivit det man kallar enstöring.. Håller mig för mig själv & håller mig till barnen. Kanske inte så nyttigt i längden men att tränga mig på andra ligger inte i min natur. Så helt slut gick jag & lade mig, kände att jag borde sätta telefonen på ljudlös.. men så är det tanken på att tänk om något händer barnen & jag inte hör telefonen? Kontroll kontroll.. Skulle ha gjort det för vaknar brått av att telefonen ringer, totalt oväntat kvart i tolv och 3 olästa sms.. Svarade inte när det ringde. Men där gick planen i stöpet om att sova in det nya året. Men oavsett är jag glad att någon faktiskt tänkte på mig & det gjorde mig varm om hjärtat. Så fick ändå med mig det nya året & faktiskt så uteblev ångesten. Så kanske äntligen kan jag släppa det. Blev alltså inbjuden att komma & titta på fyrverkerier. Fast som jag sade tidigare tränger jag mig inte på. Så jag somnade om igen när fyrverkeriet lugnat sig. Och jag sov faktiskt till 7!?!! Haha och sedan dess har det även idag gått i ett. Har slängt ut julen & bytt gardiner. Och har t o m varit ute & gått. Och det kändes underbart med frisk luft & att åter ha kommit i gång. Så nu ska jag verkligen fortsätta med det! Har väl lite kvar här att göra men är ganska sliten så vet inte om det blir så jättemycket till idag. I morgon ska det städas & sedan är planen att bli klar med golvet. Ska över till exet under morgon dagen & få hjälp med borrandet av hål till rören. Så så ser min helg ut. Fullt upp som vanligt    Och så blev jag plötsligt även barnledig nästa helg. Just för att det är två ojämna helger på raken. För egen del spelar det ingen större roll hur & vilka helger jag har barnen, men kan förstå honom som har fler personer involverade. Så inget jag nekar eller är vrång med. Nej om man kanske skulle äta lite. Ha en fortsatt fin start på året!

Ovido - Quiz & Flashcards