My heart My life

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

3 januari

Av Linda - 3 januari 2016 07:00

God morgon! Hur är läget denna söndag? Måste ju säga att jag mår faktiskt bra. Dessa promenader jag har börjat med har hjälpt både på humöret & på tröttheten. Undrar med mig själv varför jag sket i det hela december månad. Haha ren latskap. Men i alla fall. Det har som vanligt varit relativt lugnt här. Julen är bortplockad. Fick gjort min sedvanliga städning igår. Lyckade t o m få ut högskåpet ur badrummet alldeles på egen hand. Haha dock inte längre än till altanen men ändå. Är lite otympligt & tungt att jag ska lyckas få ner det till garaget. Vill dock ha det dit för det är käckt att ha. Får göra någon klurning med typ en pulka eller så för att få ner det.   Allt går bara man vill. Jag fick en liten stund av nedstämdhet igår. Vet inte om folk tror att jag inget får veta eftersom jag inte pratar med så många.. Men det får jag alltså. Var ju så glad & så får man veta att alltihop var rena barnsligheter.. Undrar om ni hade roligt å mina vägnar? Jag har endast hört en version så jag ska inte säga saker för fort, eller dömma på förhand. Men man undrar ju, är det någon som inte vågar erkänna att det helt & hållet var på eget beslut? Eller är det så att det faktiskt stämde & då blir nästa undran, varför då inte höra av sig alldeles själv? Så jag kan med andra ord säga att jag blev besviken på detta faktum. I stället för att hålla på så då är det bättre att helt lämna mig i fred. Ännu en orsak till att jag håller mig undan allt vad människor heter. Jag klarar mig alldeles utmärkt med mina två grabbar. Sedan att det ändå är en viss saknad ska man inte neka till. Och nej jag har ju faktiskt en mycket god vän. Där är det nog åter jag som borde skärpa mig och hålla mer kontakt. Och jo jag kunde alltids ställa det här mot väggen & fråga rakt ut vad som egentligen menades. Men ibland är det bättre att bara låta de vara som det är. Jag får tro vad jag tror & färdigt med det. Ingen ide att grubbla en massa. Det är bara att slösa en massa energi som kan ha mer nytta någon annanstans.  Nog om det. Gick ut på promenad igår också. Haha ja det var intressant. Blåste surt & snöade lite. Och som om inte det var nog var det rena halkbanan ute då det inte var grusat någonstans längs vägen. Haha tänk er själva att dagen innan hade det töat & när det fryser på så blir det som det blir.    Så promenaden fick bli lugnare än vanligt för ville inte riskera att falla pladask & slå mig. Och sedan fick jag ett snabb besök av barnen & mitt ex. Han är snäll & ska fixa golvbiten som ska vara vid elementet. Så han ritade upp & tog med sig den & jag fick krama om mina busar   Sedan åkte jag iväg till min kompis m familj där jag blev bjuden på mat    Blir bortskämd må jag erkänna. Stannade dock inte så länge. Ångrar det lite, för har som sagt blivit lite väl hemmakär. Men det var trevligt att se dom igen & att se människor alls    Har blivit lite svår just ur det sociala perspektivet. Men men. Idag händer det inte så mycket. Ska ge mig ut på promenad igen. Nu är det nog lite mer riskfyllt för på all is ligger det nu fin pudersnö. Haha men som sagt skönt att komma ut ändå även om det inte blir den träningen jag vill ha. Och möjligt att jag går innom exet & hämtar plankan & gör färdigt golvläggningen. Får se hur det blir. Kroppen är lite mer med idag även om sträckningen inte släppt helt. Nu har vi tre dagar kvar ledigt & så på torsdag är det tillbaka till jobb & dagis. Kan inte hjälpa det men jag tycker det ska bli gott. Och att komma tillbaka till vardagen med alla rutiner! Men ledigheten har varit bra. Absolut. Fast hade jag från början vetat att barnens dagis öppnar redan i morgon skulle vi inte varit lediga. Men det är sådant man inte vet förrän alla listor är inlämnade. För jag vill ju helst slippa lämna dom på annat dagis bara för några dagar. Och så är det ju även sommartid. Jag anpassar min semester efter barnens dagis. Nu ska jag strax gå ner & väga mig. Haha inte det roligaste för vet på ett ungefär vad jag har att vänta. Men kul att se om det blir resultat av promenader & hemmaträning. Nej nu får ni ha en underbar dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards