My heart My life

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Linda - 11 juli 2016 09:03

Att kunna säga detta enda lilla "Jag är stolt!!" Över mig själv. Över yngsta sonen. Oerhört stolt. Vet jag sällan bloggar för tiden men känner att jag behöver få ut lite. Av min glädje. Den föregående veckan var barnen iväg på semester. En hel vecka och bara det gör mig stolt. Att jag klarade det. Nog tack vare att jag haft en del i händerna   Jobbat ett par dagar och sedan ägnat mig åt målning. Så nu är varenda dörr/fönsterkarm målad på övervåningen. Även innerdörrar! Haha hade tänkt även ta nere men det tog en hel del mer tid än jag först trott. Och första kvällen kunde jag inte ens lyfta högerarmen när jag hade målat klart för dagen. Haha rörelser man inte är van   Men veckan gick fort. Och fick i ordning allt efter målningen ute. Så altanen är numera nymålad precis som alla husen. Och det blev jättefint. Och var skönt med lite liv ute för omväxlings skull även om det stundvis varit lite kaos och jobbigt. Så nu när dom väl blev klara är det lite tråkigt och ovant. I alla fall blev det en fest i lördags. En del av tjejerna kom och det var oerhört kul. Blev även en tur på dansen. Är den enda dans som finns kvar av förut tre så ville inte missa den även om jag inte varit så noga på just den tidigare. Och det var väldigt kul    och därav hur stolt jag är över mig själv!!! Att JAG faktiskt kunde släppa taget och bara leva i nuet. Det har inte hänt på gud vet när! Och då blir man som i en bubbla. För det har tagit mig oerhört lång väg att komma dit jag är idag.. Så bara det känns extra bra. Så ja jag känner glädje och stolthet    och faktiskt en gnutta självsäkerhet. 

 Igår var det ännu mera glädje när barnen kom hem. Man blir som extra glad när dom varit borta så länge. Och att det gått oerhört bra med att försöka få Noah att sluta med blöja! Det var vad vi sade innan semester, att då skulle vi verkligen göra ett försök att få honom att sluta med den och gå på toa. Och det har gått hur bra som helst. Att man tror att det ska bli svårare än det faktiskt varit. Samma sak med nappen för ett par månader sedan. Man tror det ska bli sååå svårt & tufft och så blir det relativt enkelt. Så lillfisen är superduktig & det får han även höra    Nu ska jag njuta av dagen med grabbarna & om det inte regnar sedan ska jag nog ta med dom i skogen en tur. Just nu spelar inte vädret någon roll för dom är hos mig igen   

Skapa flashcards