My heart My life

Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Hej

Av Linda - 24 januari 2016 16:54

Ja det var en stund sedan åter igen.. jaja så kan det bli.. för första gången på hur länge som helst har jag en liten dråppe av vad man så fint kallar "fylleångest" haha det brukar aldrig hända.. Men igår fick jag mig vad jag kan kalla en rejäl smäll på käften, ett uppvaknande & sanningens ord.. och det värsta av allt är att jag inser bara så allt för väl hur rätt det sagda var... Så nu sitter jag med en önskan att vända tiden tillbaka till just den punkten.. Att jag skulle ha reagerat annorlunda... Och att inse hur allvarligt jag stöter bort människor är oerhört tufft & skrämmande... Jag vill inte ha kvar den där förbannade muren jag byggt upp... jag vill riva ner den... ha den bort.. öppna mig.. ta emot andra.. släppa in folk i mitt liv.. utan rädsla.. Bara våga... Men jag vet inte hur jag ska klara det.. Hur gör jag? Det är så jäkla svårt att bara "släppa".... Och jag förlorar så oerhört mycket för egen del att hålla på som jag gör... Och det kommer bli sanning i det stora hela om jag inte ens försöker... För det gör jag inte.. Jag har inga problem att prata & umgås med människor.. men så fort det blir för nära, så är det som om det är dörrar som smäller igen & jag blockerar... Hur ska jag få bort det? Att inte ens kunna släppa vänner helt på mig.. hur ska jag då kuna få nya vänner? Träffa någon? Ja det var så oerhört rätt... och jag är ledsen för egen del.. Men på något vis har detta fått mig att inse att jag måste göra något åt det.. Ingen som kan riva muren åt mig. Det är endast jag som måste jobba bort den.. bit för bit för att få tillit till andra igen.. Man måste våga för att vinna sägs det... Så nu måste jag skärpa mig.. 

 Jo så är det. Men oavsett så ar det en hellyckad kväll! Otroligt kul & min första fest här hemma blev i stort sett som jag ville ha den. Och bättre.   Nej jag är riktigt nöjd. Haha och jaa dagen efter kan jag inte påstå var så kul. Haha var såå hundra på att jag inte skulle bli fyllesjuk. Hade ju hållit mig till en sort & visst blev jag lite väl dragen där en stund men lite vatten hjälpte ju på det. Men smarta mig åt inget när jag kom hem & straffet kom när jag vaknade. Så dröjer nog en stund till nästa gång jag verkligen festar till på det sättet   Har inte riktigt kommit mig helt till mig själv än. Har fått röjt lite här till slut & ätit mat men utöver det har soffan varit min vän. Men otroligt kul ändå & verkar som dom andra tyckte det också. Så tack till er som kom & till dom fina presenterna & blomma!!!   Även om man inte har så mycket kontakt annars så är ändå allt precis som det alltid varit när man kommer ihop. Nej faktiskt ganska toppen. Nej nu ska jag passa på att försöka få lite mer energi innan barnen kommer    Det behövs. Och till dig som gav mig uppvaknandet säger jag bara Tack för att du öppnade mina ögon & lägger till ett förlåt på det.

 Ha en fin fortsatt söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards