My heart My life

Alla inlägg under februari 2015

Av Linda - 26 februari 2015 19:17

Hur är det där ute? Här är det riktigt bra. Vabbat idag igen pga minstemann. Vi båda kände att han nog inte riktigt var redo eller hade orken att vara en hel dag på dagis idag. Märktes med en gång jag hämtade mina troll igår. Han var otroligt trött & gnällig. Men idag har det gått ganska bra. Ja definitivt tröttare än vanligt & orken inte helt tillbaka. Men så fort vi lämnat Isak på dagis märktes ganska stor skillnad. Ett tecken på att dom nog varit på varandra för mycket på det sista. Blir lite annorlunda på dagis för där har dom andra att leka & busa med. Och det har dom inte här hemma eller hos sin far. Så vi hade en bra dag ändå. Och det var så otroligt mysigt när han somnade i mitt knä. Ovärdeliga stunder när dom vill sitta i knät & bara mysa   

 Och annars mår jag toppen & redo haha Ska börja på dieten på måndag & känner mig otroligt motiverad för denna förändring. Dels tror jag att den är riktigt bra för kropp & hälsa & dels för att jag tror att den kan funka på mig. Så får vi se. Har planerat in mina fastedagar så dom ska kunna funka för mig så återstår det att se hur det går. Men känns som sagt otroligt bra. 

 Och delvis har annat löst sig på ett någolunda vis i alla fall så får vi se hur verkligheten blir   En chans till så får man bara låta tiden visa.      

 Tänkte på en sak häromdagen på hur jag var för ett år sedan. Jag förstår fullständigt att folk vände ryggen till mig.. Och man inser det först när man träffar någon som på sätt & vis är ganska lik som jag var. Och det var ganska ovant & att se vilken skillnad det blivit på ett år. Jag är så otroligt mycket mera positiv än vad jag var. Och även på jobbet har dom nog märkt stor skillnad. Jag är "med" mycket mer. Skrattar & pratar & skojar. Även om jag stundvis lever in mig i ljudböcker så är jag ändå mer öppen mot vad jag var för typ en månad sen. Och det känns så otroligt bra med allt. 

 Och har en bra helg att se fram emot. Även om den är utan barn tror jag faktiskt den blir riktigt bra. I morgon har man först en dag med barnen innan doms far hämtar dom. Sedan blir det av på möte på banken för att skriva papper   Ta en runda på centret tänkte jag efter det innan jag på kvällen blivit bjuden på mat hos en kompis. Lördag blir som vanligt städ, innan man på kvällen ska åter träffa alla tjejer på en tjejkväll. Just det var otroligt länge sedan så ska bli intressant & kul. Nej känns som om detta blir en riktigt bra helg!   Hoppas bara vädret snart vänder och att man snart kan få en skymt av solen. Vore skönt. Borde även ta tag i bilen & tvätta den både invändigt & utvändigt. Helt klart dags. Och det ska bli så himla skönt med flytten!! Att tvätta bilen när det passar mig. Underbart! I stället för att behöva boka tid. Mycket som blir bättre med flytten. Haha det mesta faktiskt   

 Nää nu ska jag ha lite egentidd. Ha en fortsatt trevlig kväll!!!

Av Linda - 24 februari 2015 16:11

Det är så ovant att komma hem från jobbet & gå raka vägen in... Inte hämta barn på dagis.. inga små troll hemma.. blää vad jag saknar dom...    Men i morgon efter jobbet så har jag dom hemma igen.. 

 Hade otroligt svårt att somna igår också.. Tankar som snurrar.. har fortfarande det där lilla hängande över mig... Jag måste ändra taktik lite & säga till på skarpen med det här "lilla" problemet... Jag pallar inte mer & har helt enkelt fått nog.. Gör aldrig om mitt misstag!!! Jag ångrar mig så vedervärdigt.... Och vad det handlar om kan jag inte skriva... tyvärr.. bara ett fåtal som vet om det.. Oavsett kommer jag aldrig någonsin göra om det... Jag lärde mig tydligen inte första gången... Men nu har jag verkligen lärt min läxa... och hoppas inte det blir en sur läxa utan att utgången blir till den bästa... Och detta snurrade i mitt huvud pluss en del annat.. Det är ju detta med det kommande köpet också som oroar mig.. jag vet ju att jag vill, det känner jag i hjärta & själ.. men känns så osäkert rent ekonomiskt, haha konstigt egentligen för blir egentligen ingen större skillnad mot nu.. Men om några dagar kan jag inte ändra mig haha. Så fort underskriften hamnar på pappret är det gjort.

 Annars har det varit en okej dag totalt sett.. Mycket på jobbet & dåliga nyheter som gör en lite nere.. Men hoppas verkligen att det löser sig så det blir till det bästa.. Det måste det bara göra! Men var ändå gott att komma ut på jobb & bland folk efter att ha varit instängd i typ 4 dygn med sjuka barn. Och även jobb i morgon. På torsdag är jag ännu lite osäker på. Beror helt & hållet på hur Noah orkar med morgondagen. Isak är redo för dagis men vi valde ändå att hålla honom "hemma" en dag till bara för att. Fast egentligen hade det nog varit nyttigt för dom båda att bli lite delad på men glad att det blev så här. För att höra Noahs ramaskrik & se tårarna om han inte får följa med är inte alls kul. Man känner sig elak. Så glad jag slapp.

 Men annars mår jag bra. Bläddrade i en tidning på vc förut & fick syn på det här med 5:2 dieten. Så nu funderar jag faktiskt på att pröva det. Haha har tyvärr gått upp lite i vikt så vill verkligen ned igen. Så ska läsa på lite till & förbereda mig så ska jag nog ge det ett försök redan till veckan. Klarade mig ju i flera månader utan någon direkt mat så borde ju fixa två dagar i veckan om jag verkligen är stenhård & har lite karaktär. Haha dåligt med just det. Men ska se till att motivera mig nu & komma igång med målen jag satte upp vid nyår.

 Men annars idag blir det rätt lugnt. Är redan uttråkad & rastlös så får hitta på något att hänga fingrarna i    

Av Linda - 23 februari 2015 09:16

Ja måndag & ny vecka. Själv är man hemma med två sjuka barn    Inte varit någon toppen helg för att säga det så.. när båda är sjuka behöver båda sitt... Och jag har gjort så gott jag kunnat. Fick lite hjälp igår av min mamma. Och är otroligt tacksam för det. Då fick Isak en möjlighet att komma ut lite då han var lite piggare. Och jag är av den åsikten att även om dom är lite sjuka så mår dom bara gott av lite frisk luft. Dock inte att dom ska springa runt osv vilket han tyvärr hade gjort igår & då kom även febern tillbaka till honom på kvällen.. Men väldigt glad att min mamma faktiskt kom för vi har inte den bästa kontakten.. och det gäller nog hela familjen egentligen. Så det blev en okej dag igår i alla fall. Noah sov många timmar igår & jag börjar bli lite orolig... Dels för att febern är så hög som gör att jag verkligen går på nålar & dels att han inte dricker så mycket & äter gör han inte men det är inte så konstigt. Men verkar i alla fall fricka lite mer idag. Mest cola men det får han faktiskt lov till bara han får i sig någon typ av vätska. Men att febern sedan igår legat på 40 känns inte alls bra. Men ingen ide att kontakta någon läkare heller för då får man bara höra att det är någon virus... Och i kväll tar deras far över vilket känns lite både och. Samtidigt som jag behöver få vara lite själv, sova en hel natt osv så vill jag ändå ha barnen hos mig för blir så tomt & konstigt utan dom... Så det blir ju ett lite dilemma. Men då ska jag i alla fall på jobb i morgon & på onsdag. Och är nog rätt säker på att på onsdag så kan i alla fall Isak gå på dagis. Noah blir nog hemma hela veckan som det känns nu. 

 Så idag ska vi bara stanna inne förutom när dom ska till sin far. Och med det jäkla vädret som är idag gör det inte så mycket   Och lillen ligger under en filt & sover i soffan medans den store tittar på tv. Så blir en väldigt lugn dag för oss alla. 

Av Linda - 23 februari 2015 09:16

Ja måndag & ny vecka. Själv är man hemma med två sjuka barn    Inte varit någon toppen helg för att säga det så.. när båda är sjuka behöver båda sitt... Och jag har gjort så gott jag kunnat. Fick lite hjälp igår av min mamma. Och är otroligt tacksam för det. Då fick Isak en möjlighet att komma ut lite då han var lite piggare. Och jag är av den åsikten att även om dom är lite sjuka så mår dom bara gott av lite frisk luft. Dock inte att dom ska springa runt osv vilket han tyvärr hade gjort igår & då kom även febern tillbaka till honom på kvällen.. Men väldigt glad att min mamma faktiskt kom för vi har inte den bästa kontakten.. och det gäller nog hela familjen egentligen. Så det blev en okej dag igår i alla fall. Noah sov många timmar igår & jag börjar bli lite orolig... Dels för att febern är så hög som gör att jag verkligen går på nålar & dels att han inte dricker så mycket & äter gör han inte men det är inte så konstigt. Men verkar i alla fall fricka lite mer idag. Mest cola men det får han faktiskt lov till bara han får i sig någon typ av vätska. Men att febern sedan igår legat på 40 känns inte alls bra. Men ingen ide att kontakta någon läkare heller för då får man bara höra att det är någon virus... Och i kväll tar deras far över vilket känns lite både och. Samtidigt som jag behöver få vara lite själv, sova en hel natt osv så vill jag ändå ha barnen hos mig för blir så tomt & konstigt utan dom... Så det blir ju ett lite dilemma. Men då ska jag i alla fall på jobb i morgon & på onsdag. Och är nog rätt säker på att på onsdag så kan i alla fall Isak gå på dagis. Noah blir nog hemma hela veckan som det känns nu. 

 Så idag ska vi bara stanna inne förutom när dom ska till sin far. Och med det jäkla vädret som är idag gör det inte så mycket   Och lillen ligger under en filt & sover i soffan medans den store tittar på tv. Så blir en väldigt lugn dag för oss alla. 

Av Linda - 21 februari 2015 09:06

Det är stunder som dessa som jag bara vill ge upp... stunder som dessa som orken inte finns... som man känner sig otillräcklig... dagar som dessa att vara ensam är som tuffast... Stunder som dessa man bara vill lägga sig ner & gråta... Som man bara vill flyga iväg.. bara för en stund... få hämta andan, klarna tankar... få ny energi... Båda mina älsklingar har nu feber.. och att en är sjuk fixar man, men när båda två ligger på var sin kant, vill ha kos, dricka osv.. Man springer & försöker göra allt... Och man biter ihop & kämpar... försöker ta allt lugnt & tänka positivt.. det går ju över.. Men när man är ensam om det hela & känslan att inte räcka till.... ja det är då det är svårt...... 

Av Linda - 17 februari 2015 19:23

Hur är det med folket? Haha jag är som vanligt trött.... Konstant trött känns det som, men just idag är det inte så konstigt.. Barnen sov oroligt och vaknade ett ex antal gånger och när vi väl gick upp var dom griniga båda två..puh... hade på känn att nu är det något på g med sjukdom eller liknande men blev inget av det. Än så länge i alla fall    Annars är det bra. Avslutade min "ledighet" i söndags med ett måltid på centret. Och visst är det otroligt vilket förhållande vi har till varandra. Ganska så speciellt. Här går det många månader innan vi pratar & när vi åter möts är det som om vi pratade igår   Så det kändes otroligt bra på alla sätt & känns som om vi har fått en liten nystart. 

 Och annars har jag lite tankar.. blir otroligt paff över beteendet på vissa människor.. Vad vinner man på att vara lite ja småfalsk vill jag nog påstå? Kan inte annat än skaka på huvudet.. och hur vissa har mycket märkvärdiga prioriteringar... Blir så trött på just det så tar ännu ett steg bakåt där... Som man bäddar får man ligga, det är ju faktiskt så... tyvärr.. och i slutändan är det ju den som förlorar... Hoppas jag för alltid & evigt kommer behålla samma prioriteringar jag har idag!! 

 Och så har jag en annan gnagande känsla som inte helt vill släppa... Jag måste tydligen börja ta i lite hårdare för att vissa ska förstå vad jag menar.. Ingen lust alls men har inget val.. det funkar inte som det är & ett löfte är ett löfte... Och att om det inte händer något snart misstänker jag hur det slutar... Och när det verkligen gäller har jag egentligen inget att sätta emot... Och tycker inte om situationen som den är.. inte ett dugg... straffet man får ta när man bara vill vara snäll... Och det är mitt allra största problem... jag är genom snäll... för snäll... Fast går till en viss gräns sen är det nog... och närmar mig den gränsen... Men det är ett problem jag får ta tag i innan det går så långt... 

 Men men nog om det. Idag när barnen var hos sin far satt jag & sorterade drygt 400 kort som kom i postlådan idag haha ja här ska det sorteras & skrivas datum    och sedan in i album. Men var mindre antal än det brukar vara så gick på en dryg timme ändå. Men måste dubbelkolla innan det sätts i album för hade tagit minimalt med kort i juni & ligger i genomsnitt på 60-70 kort per månad.. så får kolla upp det.. Nån dag haha inte idag. Och det är ett minus med mobilkameran, det står inget datum på dom framkallade korten, men det gör det med kameran.. och telefonen har man alltid med sig.. Men men. Nej det var väl allt för ögonblicket. Nu ska jag för en gångs skull lämna er med lite vinterbilder   

       

Av Linda - 15 februari 2015 08:41

Det har varit en mycket intressant vecka    På många olika sätt. Och en bra sådan. Hade tänkt flera gånger att sätta mig ner & skriva lite, men ja blir inte alltid så    Var ska jag börja mån tro? Ja den dåliga kvällen blev med den & inte känt av något sedan dess. Fick lite information här en dag & jag kunde inte annat än skratta lite. Haha Ni förstår för er som inte riktigt är medvetna så lägger man ut något eller svarar på facebook är det mååånga som ser det. Jag är fullständigt medveten om just det    När jag delar mina inlägg har jag ingen som helst aning om var det hamnar tillslut eller vem som läser. Totalt utanför min kontroll. Men just detta tyckte jag som sagt var riktigt intressant. Förstärkte min bild av denne personen. Och när man "hoppar" på en person med sina åsikter & verkligen klampar ner på en person, ja då får man räkna med att få svar på tal. Och att man har sina åsikter, visst det har alla rätt till, men sättet denne svarade på fick mig & många med mig att reagera. En sak att du står för vissa grejer, men det innebär inte att du har rätt ändå. Det handlade om blandraser på hundar. En person som inte "tål" att blanda utan är av den åsikten att det bara ska vara "rent". Men själv är jag för att blanda för tyvärr har det blivit mer av att dom "rena" raserna blivit sönderavlade. Och man kan nästan jämföra med människor. Ska inte dom heller "blandas"? Man får lite vibbar om rasist. Men ska inte skriva mer om just detta, men som sagt. Svar får man tåla & svar fick denne haha.

 Det var en intressant grej. Över till nästa.

 I fredags så var jag & barnen på en liten träff med ordföranden i föreningen i brf. Det var intressant & fick en hel del information som fick mig att bli mer säker på min sak. Har haft ett litet snäpp av oro inför detta, men det har jag iofs inför allt nytt    Men nu känns det bara bättre. Och efter mötet fick barnen komma in & se dit vi ska flytta in. Isak har väntat på detta & velat se det sedan jag började prata på det. Så nu fick dom det & han är helt hundra på att han ska ha ett eget rum haha ja vi får se om det verkligen blir till det i slutändan. 

 Men det ska bli så kul att flytta, har massor av projekt & mål. Och vet väldigt väl att jag inte kan ta allt på en gång & har inga planer på det heller. Vi får se hur det blir rent ekonomiskt, vad jag kan ta tag i & inte.

 Annars har det varit en relativt bra helg. Fredagen var jag riktigt effektiv, packade ner en del överflöd, resulterade i 4 kartonger. Tvättade en massa, och fick röjt, putsat fönster & bytte gardiner (igen haha) Lämnade barnen hos sin far, putsade klart fönstern & fixade mer. Avbröt en stund då jag drack kaffe hos min kompis. När jag kom hem började jag flytta hyllor i garderoben & röjde där innan jag stöp i säng.

 I går var det städning som gällde. Och när jag blev färdig med det åkte jag till mitt ex då han var så snäll & hjälpte mig med bilen och jag fick umgås med mina älskade barn en stund    Tack & lov lyckades han att fixa den och haha klossarna satt fast på skivan, så det var det som var problemet. Uppskattar verkligen att han ställer upp & hjälper mig för det hade han verkligen inte behövt gjort & han är verkligen inte skyldig mig något alls. Så det är jag tacksam för. Och annars har jag inte gjort ett skit efter det. Handlade lite men annars var det väldigt lugnt. Och idag håller jag på med brödbak och annars har jag planer om att rensa i bilder, framkalla & börja på Noahs fotobok som jag skulle gjort för länge sedan. Och så ska jag ta en välbehövlig promenad. Så blir en bra dag idag också. Har alltid något att hänga fingrarna i. Måste bara berätta en rolig grej innan jag avslutar haha när vi åkte i bilen till Rune så pratade Isak lite om det här med att lyssna. Och jag kunde inte annat än att skratta:" Jag lyssnar på pappa hela tiden." "Jasså gör du det du? Men varför lyssnar du inte på mamma lika bra?"  "Men mamma, jag lyssnar ju ibland." Haha ja det är min son det haha    

Av Linda - 10 februari 2015 19:31

Kan inte påstå att det här blir ett så positivt inlägg, men alla har vi våra dagar & idag är det min tur. Det positiva är att dessa gånger kommer mer & mer sällan.. Men idag är i alla fall en sådan dag... Jag är såå otroligt trött... allt går som på rutin & det börjar bli ganska tufft att vara ensam med allt.. speciellt det vardagliga.. man går upp, ordnar sig, och om jag har sådan tur väcker jag barnen. Ger dom mat om dom vill ha det. Klär dom, fixar med katten, Borstar tänder, ner & få på ytterkläder. Promenad till dagis, lämna & sen iväg på jobb.. Jobbar.. hämtar barnen.. kommer hem.. Bråk mellan barnen upp till flera gånger, lagar middag, diskar. Badar barnen, lägger dom & sen sitter jag ner.... Jag börjar bli lite små knäpp.... Visst jag tycker om att ha rutiner.. men det börjar bli lite väl... och dessa bråk barnen emellan är uttröttande & extremt jobbigt... och det är dom stunder jag känner att orken börjar ta slut... Att jag inte räcker till... som jag vill... att ha allt själv... stunder jag bara vill sätta mig ner.. gråta.. ge upp... Men jag gör det inte. Självklart inte. Jag har så mycket att kämpa för. Och jag tröstar mig med att jag ändå klarat allt relativt bra & att syskon är syskon.. Kan inte begära att det ska vara frid & fröjd. Dom måste få visa sin plats, det är så dom utvecklas & hur jobbigt det än kan vara med bråk vet jag hur det är att ha syskon.   Så jag försöker ta det lugnt & försöka förklara att dom faktiskt kan ha kul ihop och inte bråka om minsta lilla.. En som retas & en som slår. Haha påminner mig om min barndom egentligen. 

 Sen börjar jag få ångest... tankar.. gör jag rätt? Är detta vad jag egentligen vill? Kommer jag ångra mig? Är jag redo för förändringen det innebär? Kommer jag klara av det? Och just nu velar jag väldigt även om magkänslan säger "kör på, vad har jag att förlora"... Jag är trött på att vara rädd för minsta lilla förändring... och just för att det varit så mycket av det slaget i några år nu.. Nu har vi haft det ganska stabilt en stund, vill gärna att det fortsätter. Så jag tänker & tänker & allt blir ju bara mer av när man är trött.... Oron kommer inte släppa förrän man sitter där efter några månader & ser att det faktiskt gått bra. För det kommer nog att gå bra. Jag ska bevisa att även detta ska jag klara.. Ännu en utmaning att ta sig i genom.. Men som sagt.. bara bara det löser sig & att det som jag har hängande över mig ska ordna sig.... Det är den lilla biten som saknas för att jag ska känna lite trygghet inför allt... Men men... allt löser sig ju.. Och oavsett hur trött & sliten jag än må vara, så lyfter mina barn upp mig. Även med bråk & trots så finns det ingen som kan värma mitt hjärta mer än dom två   När den äldste tittar på mig & säger "vad fin du är mamma" eller när minsten bara kommer fram till mig "kram, mamma"och ger mig en kram.. Att jag talar om för dom varje kväll hur mycket jag älskar dom. Att dom båda älskar mig. Och ja, det är förbannat jobbigt stundvis att vara ensam om allt.. speciellt när dom fortfarande är små.. så ta vara på varandra.. man vet aldrig när saker tar slut!

Skapa flashcards