My heart My life

Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

Jaa

Av Linda - 26 januari 2016 18:04

Haha alltid svårt att hitta en jäkla rubrik   men nog om det. Har lite annat att i huvudet just nu. Har ni någonsin sett på barn? Vilka som helst i åldern ja säg från 1-8,9 där någonstans? Hur två barn totalt främmande för varandra helt plötsligt pratar & leker? Bara så där. Utan hämningar. Under vilken period förlorar man det? Jag har bevittnat detta ett flertal gånger & många gånger jag undrat när man förlorar denna egenskap. För det är facinerande att se barnen. Och man blir lite avundsjuk faktiskt. Och jag tänker på mig själv.. vid exakt vilken tidpunkt förlorar man detta enkla? Att agera, vara "lätt" med andra människor? Händer det redan i tonåren? Och det ska man ju inte bortse från.. För det i sig är ju ingen lätt sak. Och hur andra människor påverkar en under livets gång. För hur det än är så är jag ganska så säker på att alla livets händelser under alla år påverkar en. Det kan vara redan som barn, ett litet elakt ord & man stänger in sig. Haha ja just det vet jag tyvärr av egen erfarenhet. Men hur kommer det sig att man ändå inte kan fortsätta livet ut att leva utan att dömma någon, som små barn? Nää det skulle vara lika enkelt som hos barnen tycker jag. Hur man även som vuxen nog ska tänka efter lite mer innan man dömmer någon som helst. Och där är faktiskt dom flesta ganska lika innerst inne. Jag blir imponerad om det finns någon där ute som aldrig någonsin dömt någon. För det gör man oavsett om man vill eller inte.. Och mest störd blir jag för egen del. För jag som är så inskränkt & ja löjlig ger inte en enda människa en chans... Och jag har börjat i frågasätta mig själv så oerhört.. Varför kan jag inte ge andra en chans? Varför kan jag inte bara göra det jag egentligen vill utan att behöva tänka efter så förbannat mycket. Jag börjar luta mig åt att jag faktiskt rent utav har blivit ett stort ego. Kan inte förklarar helt vad jag menar utan att röja en historia och det vill jag inte.. Men detta satte så enormt spår i mig.. och det var nog kanske det jag behövde fastän jag inte tyckte det där & då.. haha ja jag förstör ju bara för mig själv i slutändan.. om jag bara hade tagit den chansen.. jaja än en gång kan man inte vrida tiden tillbaka   

 Och sedan vill jag lova att det är extremt facinerande att bo i en liten bygd.. För det ska visst inte så mycket till innan folk börjar prata. Men än en gång, vet man inte hela historien ska man nog inte säga så mycket.   men kan förstå det. Kul att ge folk något att prata om haha   för i grund & botten är nog jag ganska lik. Fast när det drabbar en själv kanske det inte är så kul. Men som sagt inget allvarligt pratande om det än. Bara lite löst prat som råkade komma till min vetskap. Haha och det roliga är ju att en pytteliten fjäder kan otroligt fort till 10 höns. Ska bli intressant att se om fallet blir så nu eller om det försvinner. 

Det var väl inte mycket mer jag har på hjärtat. Regnet faller & snön försvinner    det finns liksom ingenting emellan. Först runt 20 minus & sedan totalvänder det till plusgrader & regn. Så synd med tanke på barnen & att det nu blir åter lite mörkare. Men vädret är inget man får gjort något åt, tack & lov   

 Nej ha en fortsatt trevlig kväll. Själv inväntar jag grabbarna bus. Sedan blir det inte mycket gjort idag. Läggning, lite tv & så stupar nog även jag i säng. Ny dag i morgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards