My heart My life

Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 31 juli 2013 20:18

Konstig känsla det där. Juli månad är snart över & borta för i år. Och här är allt till det vanliga med mina barn åter på plats hemma & nu kommer dom stanna här läänge   Kan inte säga annat än att visst har det ändå varit skönt med den avlastning jag fått dessa veckor fastän saknaden har varit stoor. Men nu är allt tillbaka till det normala & på måndag ska Isak åter på dagis. Blir lite konstigt att börja om på nytt typ.. Och när vi pratar om nytt så har jag fått lägenhetsförslag från bostaden. Ska ringa till veckan tänkte jag & tjata. Kan inte bo kvar här av en massa orsaker. Dels har vi grannen, att det mest bor äldre här och en stor sak är ju att det är ju inte säkert.. Visst är garanterad ett år men sedan då? Nej så nu får jag bara tjata på bostaden om ett nytt boende & har speciellt en av lägenheterna som jag verkligen vill ha.. Den vore bäst för oss alla    Men vi får se vad som händer. Har bara ett litet problem att lösa med den jag hyr av här men ska nog kunna lösa det på nåt bra vis. Vill bara bort härifrån. Visst lägenheten är superfin & dom flesta grannar trevliga.. Men jag eller speciellt barnen behöver nåt annat boende. Löser sig till slut som det mesta   


Och annars då.. tja ibland känner jag att jag skulle vilja backa & ändra vissa saker. Haha åter igen nej inget som har med mitt ex att göra   Där är allt i sin ordning & vi är vänner & han ställer upp & hjälper till snäll som han är. Nej detta är nåt helt annat... Min magkänsla är inte riktigt bra vad gäller just detta.. Kan inte skriva vad det handlar om.... Men känner stundvis att det blivit lite mycket... vet bara inte riktigt hur jag ska göra åt detta.... Har krånglat in mig i en snårig buske.. Kan nog vara en bra förklarning... Får ta en liten funderare på detta..... 


Men utöver detta mår jag riktigt bra. Och har som sagt mina älskade barn hos mig & allt känns toppen. I morgon har vi inga stora planer. Eller verkar som Isak har lite planer då han tjatar om nåt fiskespö. Hmm kanske ringer det en klocka nånstans?   

 Ni förstår medans Rune bytte olja på min bil i tisdags så gick jag & Isak en liten promenad. Meningen var att vi skulle gå & köpa glass men så långt kom vi inte då vi blev inbjudna till grannen & Isak överlycklig att Mirabellan var hemma som han kallar henne, eller ellabella kommer det också ibland. Och mamman i huset heter "gladtant"    Så där blev det en kaffe stopp & Isak fick låna Mirabelles fiskespö & provkasta dock med ett sudd ( tack & lov ). Gissa om han tyckte det var skitkul & gissa om det blev tjat om att köpa ett fiskespö haha Och när vi kommit tillbaka till Rune började Isak gråta för han ville tillbaka till Mirabelle & kasta med spö. Underbara unge    Så lovade honom att vi skulle dit en dag denna vecka. Så får nog göra det. Och så får man passa på när vi alla är lediga. Men måste få undan lite tvätt först. Så kan ta långpromenaden dit efter det med en lång omväg så jag får min motion också.


Och måste lösa detta med e-legitimation & Nordea.. Kommer inte in på den via försäkringskassan... Konstigt... för även fast jag trycker Nordea kommer bankid upp.. Och det ska det ju inte göra...? Ska avinstallera det & se om det hjälper annars får jag ringa support i morgon & få hjälp den vägen.. Löser sig   

Av Linda - 30 juli 2013 17:08

Idag blev det alltså en tur till Arvika med mitt ex & barnen för att fixa pass. Så otroligt snällt av honom att följa med!! På det viset slapp jag papperskrångel & att åka själv. Och allt gick otroligt bra & nu är i alla fall passen fixade    Är rätt imponerad av barnen som ändå hade tålamod att vänta fastän det var en del kö när vi kom fram. Nu är det bara att vänta på mitt personnummer så jag också kan fixa pass. Och inte nog med att han var snäll & följde med utan han fixade en liten service på min bil med olje & filterbyte efter turen. Är så otroligt glad att vi är vänner    Och funderar på att bjuda honom på en av hans favoriträtter som tack    


Och annars har det inte hänt mycket. Glad att jag fick se mina underbara barn. Och fick lite ont i hjärtat när Isak var på lite dårligt humör på hemvägen och sade ofta, vill ha glass, mamma jag vill hem till lägenheten ååå det gör lite ont i mamma hjärtat då att behöva säga nej tyvärr men i morgon kommer du hem. Sådana ögonblick är tuffa. Men oavsett så var nog glassen viktigast hehe. 

Nej idag händer inte mycket mera. Passa på att ta det lugnt innan det är full rulle & många dagar med barnen    Funderar på om jag ska plocka fram broderiet men får se. Blir i alla fall en promenad till kvällen med Gizmo. Skönt att ta en promenad ensam & låta tankarna få fritt utlopp. Men sant & säga har jag inte så mycket att tänka på så sett utan är riktigt nöjd med livet som det är nu.


Fast har ett litet problem som jag måste försöka lösa på nåt vis, men det tar jag inte här    vet bara inte riktigt hur jag ska göra det än men det löser sig   


Nej det var nog allt för denna gång & om du läser detta, tack än en gång!!! 

Av Linda - 29 juli 2013 20:29

Hur mås det där ute? Jag mår rätt bra faktiskt. Fast saknar förstås barnen sjukt mycket    Men jag tänker såhär att nu är det dom sista dagarna innan vi återgår till det normala med 12 nätter i sträck. Blir lite fler nu i början av diverse orsaker    Och ser dom en sväng i morgon då vi ska till Arvika & ordna pass till dom & doms pappa följer med så man slipper krångel med att skriva ut papper & skit. Så om en månad är vi i Turkiet. Tja om jag får nåt personnummer & hinner ordna pass vill säga. Blev lovad 6 veckor & nu är vi inne på sjunde.. Jaja tur det inte tar så lång tid att få själva passet. Känns lite jobbigt att man ska åka iväg    men bara man kommer iväg blir det nog bra. Så vad har hänt? Jo min telefon som ni vet krånglat. Fick ringt så ska skicka in den så fort jag får returadress & sånn skit   Och igår kväll började tvättmaskinen krångla. Eller krångla var väl fel ord. Detta faktum är ett STORT minus med att hyra på viset jag gör då det är jag själv som måste fixa sådana saker    Hadde jag hyrt av bostaden hadde det bara varit att ringt en vaktmästare. I alla fall läckte det vatten. Så det jag gjorde först var att kolla så golvbrunnen inte var tätt. Och det var det inte. Och problemet med att bo helt själv är att jag kan inte lyfta ner en torktumlare själv eller fixa saker själv. Hade jag kunnat lyfta ner den kunde jag kanske sett problemet själv. Nej så fick ringa eltjänst & tack & lov kom dom på några timmar    Tur inte alla har semester    Så då visade det sig att det var fel på slangen antagligen packningen. Så fick bytt den & nu är allt frid & fröjd. Blev inte så dyrt så inget jag ska gnälla om till den jag hyr av, av diverse orsaker   

 Har varit rätt effektiv idag. Blev en powerwalk på morgonen. Hade tänkt springa men visade sig att min mp3 spelare var slut på ström, och där är det nog fisen som använt den ganska mycket. Haha och jag hade inte kollat batteriet tyvärr. Men funkade med en snabb promenad i alla fall. Men för att få igång springandet behöver jag höra musik & inte mitt eget flås    Och så fick jag städat lägenheten så nu är det rent & fräscht haha i alla fall tills barnen kommer hem    Sedan tog jag bilen invändigt innan eltjänst kom & fixade min tvättmaskin. När det var klart blev bilen tvättad utvändigt. Så nu är den också ren & fin. Så länge det nu varar    Och efter det hade jag bara rent utsagt tråkigt en stund. Och gissa om jag var bra sugen på att hämta barnen just då    Men fick andra planer & har haft en riktigt trevlig kväll & eftermiddag. Idag blir det nog inte så mycket mera. I morgon ska jag då ut & springa på morgonen, hem & duscha innan jag hämtar barn & ex för att dra till Arvika. Funderar också på att ta ett litet snack med honom då om vissa saker som jag funderar på. Men får se hur det blir först & se ann humöret lite på honom   

 Och efter arvika ska jag handla in lite mat & diverse. Måste ju ha nytt träningslinne tydligen   Och nya solglasögon haha för dom gamla tålde inte mitt festande om helgen hehe. Men oj den festen kommer jag leva länge på   med älgar & allt hihi säger inget mer om det   

Nej allt känns riktigt bra förutom saknaden. Och att jag ens är vid den punkt jag är här i livet känns stort. Med tanke på allt som varit måste jag säga att jag ändå kommit långt!  Jag är stolt! 

Nej då var det väl inte mera att säga just nu. Fan vet ni, juli är snart slut!! Oj vad fort dom här veckorna gått! Och lillen blir snart 8 månader!!!! Lämnar er med en otroligt bra bild jag tog på honom när han fick bada. Min lilla älskling    Ha en trevlig kväll!!!

 


Och så måste jag ju ta med en bild på min coola son också. Som då var ute på promenad med mig. 

 


Mina älskade barn    Tur jag ser dom lite i morgon 


Ha en trevlig kväll!!!

Av Linda - 28 juli 2013 10:51

Hur mås det? Jag mår alldeles fantastiskt förutom ett litet snäpp av dårligt samvete för pojkarna. Fick dom hem igen i fredags kväll & igår eftermiddag lämnade jag dom till min mamma för skulle bort på fest. Och när jag kom hem från karlstad började jag skruva ihop mina nya utemöbler.. fy f säger jag bara. Det värsta jag nånsin skruvat ihop i hela mitt liv. Men blev jävligt snyggt!   

Har alltid önskat mig ett rotting sett & nu står det här hemma. Efter mycket j... jobb blev det klart & min äldsta son super nöjd över detta. För soffan är tydligen hans haha


Nej som sagt varit en kanon helg. Kvällen igår började inte så superbra. Men avslutades med ett pang. Så jäkla roligt har jag inte haft det på länge!! En mycket lyckad dans!!! Og att få höra att man är saknad, hur "fin" man blivit gjorde kvällen ännu bättre. Att jag faktiskt har satt mina spår hos människor som man inte haft super mycket att göra med känns underbart. Nej var en riktigt lyckad kväll. Nu sitter jag mest bara & väntar på att bli körbar så jag får hämtat hem mina underbara barn   

 Ett stort minus denna helg är min nya telefon... Började med ett litet rosa streck på skärmen som har gått från hel rosa till blå & nu från blå till svart. Så får ringa in i morgon så jag får lämnat in skiten. Fan var ju riktigt nöjd med den annars! Tur jag hade den gamla liggande. Mest av den orsaken att det finns en hel del sms jag vill ha sparat som gjort att jag inte ville låna ut den till nån. Finns en del viktig information som kan vara bra att ha till hands men som jag förhoppningsvis aldrig behöver använda.


Nej livet känns underbart just nu!!!

 Snart sätta mig & betala denna månads räkningshög. Och sen när jag fått undan allt som ska bort är det slut på penga förbruket. Då är det dags att "glömma" resterande som blir kvar för det ska sparas. Ska också spara det som skulle gått till lånet för det har jag inget av när jag blir kvar. Nej så göra det nu & sen kan jag förhoppningsvis snart köra    

Av Linda - 26 juli 2013 09:46

lust att åka ända till Karlstad helt ensam    blää.. Men tyvärr måste jag. Ska ju in med bilen så har inget annat val. Men är så himla lång & tråkig väg bara. Men får tänka positivt att då är i alla fall bilen i topp skick sen. Ruta fick den igår & gissa om det var skönt att slippa sprickan mitt i ögonen. Och igår snodde jag Isak en liten stund för att åka & bada. Tyvärr blev det kortare stund än beräknat då han bajsade i badbyxorna. Så då var det bara att klä på honom & lämna tillbaka honom till sin far. Tack & lov var det inte så mycket så det gick bra. Annars var gårdagen helt okej. Var ju som sagt fram & tillbaka till Årjäng & kvällen spenderades med min underbart goda vänn   Som jag också försöker övertala att följa med mig till Karlstad. Men förstår att hon inte vill. Och tack & lov är det bara 1 1/2 timme att fördriva där borta. Och det funkar då det är en del affärer i området jag kan kika i. Har inga stora shopping planer. Men har sett nåt som jag är lite sugen på & som jag alltid velat ha. Så får se om det följer med nåt sådant hem. Beror lite på om barnens far kan köra hem dom ikväll eller inte. Gissa om jag längtar efter att få hem dom igen!!!    Såg dom ju senast igår men blir liksom inte samma sak som att ha dom här hos mig. Nej blir nog bra detta. Har ett par timmars ledigt nu innan jag måste åka. Ha en bra dag!!! 

Av Linda - 24 juli 2013 21:32

Känner mig ensam, övergiven..gråtfärdig.. nej nej inte över mitt ex    Kan nog vara för att jag varit uppe halva natten med Isak som är orsak till känslostormen som nu härskar... Jag begriper inte.... mår illa... övertrött... Ledsen över vissa saker.. Betydelselös.... Just nu i detta ögonblick finns inget kul... livet känns värdelöst... jag känner mig värdelös... som ingenting... funderar på att jag nästa gång jag är barnledig en helg ska jag packa en liten väska & bara dra bort.. ensam... behöver komma bort... från allt.... I frågasätter mitt liv just nu... varför ska jag orka? Jo just för barnens skull... inte för nåt annat.... Klumpen finns i halsen.... tårar på väg.. är djupt nere igen... och NEJ inte pga mitt ex bara för att få uttryckt det i klartext... just nu skulle jag önska barnen var här & kunde plocka upp mig..... fått annat att tänka på... är i flyttankar också... Men går ju inte då barnen också har en far som bestämmer över dom... Behöver en nystart... nåt nytt & fräscht... Tänk om jag kunde somna & vakna till ett nytt liv...nya vägar...nya möjligheter.... fan.... och alltid varenda jävla gång man ser det minsta lilla positiva saker på gång så ska man åter tryckas ner & besvikelsen ett faktum... fattar inte varför jag ens ska glädjas åt det lilla positiva.... Vad i helvete är meningen med mitt liv? Vad fan har jag gjort för ont i livet?? Orkar inte mer just nu.... När ska nog vara nog...? När ska allt vända..?

Av Linda - 22 juli 2013 18:54

 Hade på känn att barnen snart skulle bli involverade i Runes "nya" förhållande eller vad man kan kalla det. Vet Jonathan ska få möta henne & hennes barn ska få möta dom & vice versa. Då satte klumpen i min mage in. Visst jag förstår att det kommer hända förr eller senare.. Men bara tanken på att ex lilla älskade Noah ska sitta & gosa i hennes knä eller nåt får mitt hjärta att blöda.. Förstår ni? Så svårt har jag att släppa dom in på nån annan... Det är jag som ska gosa, ge pussar & kramar... Det är mina barn..... Också tanken på att Isak kanske ger henne en kram eller tycker hon är bättre eller nåt får magen att isa    Är jag för dum? Jag vet jag bara måste godta situationen... Det är som det är men bad snällt om dom inte kunde vänta lite till med att involvera mina barn då jag misstänkte att det annars skulle hända denna veckan. Erbjöd till & med att han i så fall inte behövde ta dom då jag har lite svårt för det än.... Och han sade det var okej & han skulle ta dom. Ingen som kunde ta min plats som doms mamma.. Nej det vet jag väl men oavsett fruktansvärt tufft.. Behöver ha min rådperson nära den dagen det händer för att ge mig goda råd    Hon har så mycket bra att komma med då hon varit i typ samma situation som ja båda kan man säga. Och allt som hon tidigare sagt har blivit som bortblåst då jag helt enkelt tyckte det blev för svårt just nu... att ens tänka på det... Och för att vara helt ärlig så förstår jag inte helt varför dom ska blanda in barnen alls än.. Jag menar hur ser doms framtid ut? Hur ska det kunna bli nåt mera allvarligare? Ingen kan så att säga egentligen flytta på sig med tanke på barn & så... Så begriper inte riktigt det.... Usch fick mer att tänka på igen... Som sagt visste det skulle hända förr eller senare men inte än..... Och tack & lov ska jag få förbereda mig lite mera.. Han är ju snäll också som väntar in mig lite, mitt psyke. 

 Och annars idag har det varit väldigt bra. Isak har slutat med nappen dagtid. Gått jättebra hos doms far så väntade mig också att han skulle pröva sig här. Sagt & gjort. Men förklarade att nappen hörde endast till sängen nu. Haha och då skulle han ligga i sängen & "kose" sig lite som han säger. Och den gav jag med mig & han låg där inte ens i fem minuter. Och så fort han gick upp kastade han nappen på sängen.   

 Och sen så passar jag mina vänners kanin. Har tidigare själv pratat om att kanske skaffa en nån dag. Och vet ni vad? Aldrig!! Haha med min städmani haha absolut inte. Det funkar inte! Oj oj oj vad han skräpar ner. Hihi men han är ju gosig & trevlig. Tyvärr är inte Gizmo lika nöjd över detta besök då han skäller på honom flera gånger om dagen. Han är nog mest nyfiken än nåt annat. Och nu har han tack & lov börjat lugna sig.

 Och vet ni? Barnen somnade vid 18??!! Noah somnade vid flaskan & då ville Isak också sova. Och jodå där somnade han utan några protester eller nåt. Räknar med att det blir lika tidigt i morgon tyvärr som idag då Noah somnade så tidigt.. men är inget för att tvinga dom vara vakna. Jag överlever tidiga morgnar    Är nog värre för grannen   Och vem vet dom kanske sover länge ändå. Haha ja hoppet är det sista som lämnar oss är det inte så    Vi hoppas på runt halv sju. Hehe. Det får morgondagen visa. 

Av Linda - 22 juli 2013 07:36

Ordningen återställd & barnen hemma igen    Och här har det varit morgon sedan halv sex!!?? Kanske inte så konstigt då Noah inte sov en andra lur så då somnade han så tidigt som 18 igår. Och annars i helgen har det varit lugnt. I lördags hämtade jag Noah som planerat & vi åkte på kaffebesök till en kompis. Och på eftermiddagen/ kvällen åkte vi till Rune & där bjöd jag dom på sallad som vi åt ihop. Och visst är det lite märkligt & ändå skönt att det finns inga känslor kvar    Inte ens att hennes dusch saker var där gav mig nån känsla. Inget annat än likgiltighet. Och det är ett stort steg tycker jag. Ett steg i rätt riktning. Så med andra ord är jag definitivt klar med honom känslomässigt.   Och igår åkte vi på stranden ihop. Jag & Isak åkte i förväg då Noah fortfarande sov. Visst blir det lite konstigt att vara ihop på det sättet, men det säger sig nog lite självt. Men ändå glad att vi kommit så långt för barnens skull. Kommer ju aldrig glömma vad han gjort & vad som hänt men jag klarar lägga det bakom mig & se framåt i stället. Och jag mår bra. Väldigt bra. 

 Livet går vidare & mitt liv är med barnen. Dom här dagarna nu ska jag njuta med barnen innan dom ska till sin far på onsdag kväll. Och resterande av veckan blir fullt upp då jag först på torsdag ska lämna bilen för framrute byte & sedan fredag ska den till Karlstad på reparation. Och efter det ska jag åter få barnen tillbaka.   Nej nu är det dags att komma sig ut på en liten promenad. Vad det blir resten av dagen vet jag inte riktigt. Inga planer & tar det som det kommer   

 Och (tack & lov) känns det lite svalare i luften. Man ska absolut inte klaga men ingen höjdare med två små barn när det är närmare tretti grader ute & för min del svårt att sova. Men skönt ändå. Varit en knallsommar hittils. Ha en fin dag!!!   
Ovido - Quiz & Flashcards