My heart My life

Direktlänk till inlägg 10 september 2016

Drömmar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på att det rent ekonomiskt kommer att löna sig i slutändan. Och då kommer även det att bli en del förändringar vad gäller annat runt i kring. Men än så länge är det bara en dröm. Och jag försöker vara realist. Att tänka att chansen är ändå minimal just pga den situationen man har. Men mina argument är klara & starka. Sedan återstår det att se om det finns en ynka liten pytte chans att detta kan gå vägen. Jag hoppas i alla fall det. Men även om det inte går vägen nu kommer jag inte att ge upp. Inte än. Utan då kommer jag kämpa vidare för min sak & bevisa för alla & envar att det går. Jag  vill inte berätta för mycket om det just nu men jag har lite saker på g och har satt en liten liten boll i rullning. Innom en månad kanske jag har ett svar i hand. Och förhoppningsvis då kommer jag att vara bra sysselsatt en bra stund framöver. Det handlar om prioritet. Och detta kommer bli min främsta prio förutom barnen som ligger högst på listan    Och att göra lite ändringar generellt i livet kommer bli värt det till 100%. 

Annars förutom min lilla drömvärld är allt som vanligt. Jobbet & barnen. Allt rullar på. Den lilla kissemissen växer så det knakar & är överallt    Om ca 3 veckor flyttar hon & på något vis ska det bli skönt. Hon går i alla fall äntligen på sin låda. Mammans dög visst inte    Men nu har i alla fall även den punkten löst sig. Och vet ni vad, om exakt 8 dagar har jag en 6 åring!! Var tar tiden vägen??? Minns det som igår hur den lilla underbara blonde pojke kom till världen. Det sade bara plopp så var han i mina armar. Mitt första mirakel. Min allra första enorma kärlek. Nu börjar han bli stor    En omtänksam grabb med ett oerhört stort hjärta. I sitt sätt väldigt lik mig. Och på andra sätt inte. Men att börja i förskoleklass har gått oerhört bra. Och jag är så tacksam för just det. 

 Och när vi ändå är inne på ämnet skola, nu går det rykter om att det inte kommer bli något skolfoto i år.. Jag är enormt besviken... Varför drar dom in detta?? Det spekuleras hit & dit. Jag har egna meningar om den saken. Varför kan inte föräldrar få ett val? Jag kan förstå om dom som lever på minmal lön kanske inte har råd. Och har många barn... Men att vi andra inte ens får ett val.... blir mer & mer besviken & konfunderad över kommunen... Fast det var visst inte ett kommunalt beslut så ska inte anklaga dom... Men dessa indragningar på saker & ting... Jaja inte mycket att göra åt... Eller kanske.. ett officielt inlägg påverkar en sak, möjligt att det kan påverka även detta beslut.. Nej jag ska vara tyst i denna sak. Jag kan ta med mina barn till en vanlig fotograf om jag skulle vilja ha ett eget kort. Men irritationen blir högre när dom inte ens kan informera på ett rätt sätt utan att det ska gå ryktesväg i stället. Det är vad jag kallar feghet. Men men. 

 Nej idag är det lördag, barnen är hos sin mormor. Ska handla lite grann & sedan hämta hem dom. Utöver det finns inga direkta planer. Fortsätta drömma kanske   

 Ha en bra dag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Av Linda - 24 juli 2016 07:23

Jag har lagt märke till vissa grejer på sistone. Och jag börjar bli irriterad. Riktigt irriterad faktiskt, så mycket att jag känner att jag snart inte kan vara tyst. Det finns alltid dom människor som hela tiden ska påpeka, gnälla & "klaga". Det är j...

Ovido - Quiz & Flashcards