My heart My life

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Ny vecka

Av Linda - 24 april 2016 19:08

Ja då har det gått en vecka. Man kan undra var tiden egentligen tar vägen. Det går oerhört fort. Har dessutom hållit mig till mitt program i den mån det har gått. Knappt rört godis på typ två veckor!!!   Skit nöjd! Har dock inte kollat vågen än och tar det när jag ids byta batterier. Men det känns oerhört bra och jag mår bra på alla plan!   Både psykiskt och fysiskt. Starkare än jag varit på evigheter. Har mycket tankar kring moraler & värderingar som jag har. För visst är vi alla olika och tur är väl det. Vad gäller moral, så är jag nog ganska hård vad gäller mig själv i alla fall, ett ex är min arbetsmoral. Haha jag är väl nära döden innan jag stannar hemma en enda dag. Kanske lite överdrivet men inte långt undan. Och samma moral hoppas jag ändå att mina barn ser & lär. Att dom följer mig där. Men som sagt så kan det ibland vara lite väl hög moral. Och det här med värderingar. Det är väl inte så svårt för dom som känner mig vad jag värdesätter i mitt liv. Och vad som ligger allra högst på min lista. Självklart barnen. Att ge dom all trygghet och kärlek dom kan få. Att dom förstår att oavsett vad så finns jag här för dom. Och att dom ska lära sig självständighet & ha en bra självkänsla. Att alla duger som dom är. Sedan kommer familjen, och med familj menar jag alla som står mig nära. Mina vänner. Underbara vänner.    Att jag alltid försöker se till att dom har det bra även om jag inte kan lösa allt men dom vet så väl att oavsett vad finns jag där. Och bara det är väl ändå en bra känsla. För sådan är jag. Gör det jag kan för mina vänner/ familj. Även om värderingar & moraler kan vara olika så är det skönt med vänner som kan komma med råd & som man kan berätta absolut allt för. Och sådana vänner har jag den turen att ha. 

 Jag värderar mitt jobb. Haha har varit på samma plats i 10 år. Och jag trivs. Är inte direkt att jag mår dåligt för att åka på jobb. Haha nej man jobbar med så otroligt härliga människor och även om jobbet stundvis kan bli lite ensformigt klagar jag inte. För jag har ett jobb och en bra ekonomi. Har tak över mitt huvud och ett (nästan) eget hem. 

 Livet är som sagt väldigt bra. Och jag kan i ärlighetens namn säga att jag njuter oerhört av allt jag har. Det har varit perioder, långa sådana, som jag tänkt negativt. Koncentrerat mig på det jag inte haft. Men det har ändrat sig. Är mycket mera positivt generellt sett. 

 Nej veckan har varit helt okej. Lite konstiga händelser haha no comments. Men jag lägger ingen energi på det och inget jag tänker skriva om i alla fall haha 

 Det är som det är och jag är fullständigt likgiltig. 

 Ny vecka i morgon men nya möjligheter att göra den så bra man bara kan. Man lever idag och här och nu   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards