My heart My life

Alla inlägg under juli 2011

Av Linda - 31 juli 2011 18:51

Den börjar verkligen komma... I morgon är det upp vid fem igen   usch.. ungefär 8 timmar som man missar sonen.. Känns inte alls bra då all tid är så värdefull & tiden går så fruktansvärt fort.. Fast har ju inte sagt varken bu eller bä om hur mycket jag ska jobba.. & inte har dom frågat heller. 

 Idag fick jag städat lite igen.. Tänkte det behövdes eftersom jag inte lär göra så mycket av det till veckan.. Hoppas jag..... Hoppas också på middag klar men det är frågan det.. Vid halv två tiden for jag & Isak, Mariann med barn till hennes mamma på campingen. Det var underbart att komma bort en stund   så tack gumman för att vi fick följa med. Synd bara med vädret. Började jättebra men helt plötsligt kom det mörka skyar & åska, & vi satt ute & åt. Helt plötsligt öppnade sig himlen. Vi vuxna fick panik & skyndade oss att ta in saker. Barnen gråt för att vi vuxna var stressade & bara sprang in & ut. Det var nog en syn kan jag tänka mig hehe men oavsett var det som vanligt hur mysigt & skönt som helst.  Nu ska jag bara sitta & gruva mig inför morgondagen.. Usch & fy   blir nog bra bara man kommer igång. Spännande att se hur mycket man minns. Över ett år sedan man jobbade nu   Det återstår att se.  

Av Linda - 31 juli 2011 07:10

Är det inte typiskt? När man går upp klockan halv sju av sig själv för man förväntar att lillfisen vaknar strax som han gjort heela veckan så sover han längre för en gångs skull? Jodå.. Kunde jag ju ha sovit lite längre.. Men skönt med "egentid" på morgonen.. Få andas lite.. 

 Än så länge har helgen varit bra. Fredagen pratar vi inte mer på. Hela den jävla dagen var totalt pissig.. Mådde uruselt.. 

Men min underbara man som är så snäll & go hjälpte meg verkligen den dagen & gjorde allt för att lätta upp mitt humör   och försöker få in i mitt huvud att allt ordnar sig. Jo det brukar ju faktiskt göra det. Men jag är en sådan  person som tar åt mig saker & ting.. som ska älta detta hela tiden.. Det värsta är att igår var jag nära att få en ångestattack.. Har haft det ett par gånger genom livet & ni som vet hur det är att få en sådan kan nog förstå.. Man har noll kontroll över sig själv & sina känslor. Men som sagt det var bara nära. Gick över tack & lov. Förutom det var gårdagen helt okej. Vi var på sentret & gubben handlade sig lite kläder. Händer kanske en gång i året   Jag sade till honom att han fick passa på när det var rea. Lill fisen fick också ett par shorts. Nåt han inte har så många av.. 

På eftermiddagen åkte vi ut till skarbol där vi spelade kubb med medlemmar från klubben & grillade.. Vi åkte därifrån vid halv sju. Det var varmt & vi ville bada. Och dessutom kände jag mig nog allt lite utanför.. Vi for & badade i allafall & Isak älskar vatten. Nu är han vaken.

Ha en bra dag!  

Av Linda - 29 juli 2011 08:30

Idag hade jag verkligen känt för en sovmorgon..men nejdå.. Upp halv sju.. Störsamt när jag verkligen för en gångs skull kunde ha tänkt mig att sova länge... Men  men så är nu livet..

Vad har hänt sedan sist då? Jo om söndagen packade vi väskor inför måndagen.. När det var gjort & lilla Gizmo blev hämtad så tog vi en liten sväng till Mariann & Håkan. Och vet ni vad? Jo där reste sig min underbara son upp!! Helt självmant!! Jag blev så otroligt glad och klappade i händerna och höll på. Tänk att en sådan liten sak gör en så otroligt glad  

Måndagen vid nio bar det iväg till kusten för ett par dagar. Hände inte sådär jättemycket den dagen.. Regnade som bara den, Isak hade svårt att somna den kvällen. Allt var så nytt för honom & han var ju inte hemma.. Inte mycket mer att säga om den dagen. Den låter vi helt enkelt ligga.

Tisdagen vaknade man upp till moln men utan regn. Kan förövrigt tala om att man var uppe med tuppen då också. Blev bestämt att turen skulle gå till Nordens ark. Så där gick vi ett antal timmar & tittade på djuren. Efter det blev det en liten sväng till smögen. När vi var tillbaka vid stugan så blev det till att grilla. Blev en rätt så tidig kväll eftersom ingen hade sovit så där jättemycket natten innan. 

 Och onsdagen var det bara att packa & städa & bege sig hem.. Blev en minisemester.. Skönt att bara komma bort lite. 

 Resan hem gick väldigt fort. Var hemma vid ett & då stannade vi upp & hämtade Gizmo. Tusen tack mamma för att du tog hand om honom!!  

Måste också säga att jag är mycket imponerad över Isak som var så snäll hela tiden fastän det blev mycket stillasittande på honom.

Blev en massa tvätt att tvätta när man äntligen var hemma & städning. På kvällen gick jag en liten sväng till Mariann   fick grillmat & bara kosade mig. Stannade inte så länge eftersom jag hade lovat gubben att vara hemma till 22 eftersom han var i garaget & i fall Isak skulle vakna & krångla. Men det var mysigt den lilla stund man var där.

 Torsdagen dvs igår så åkte vi & handlade. Och gubben körde min syster till Arvika & då passade jag på att skura golv. Mycket lättare att göra det när man inte har gubbar & barn springande. Isak sov så då gick det fint. Fick t o m tagit ett ryck uppe & städat upp i alla grejer som jag har tänkt göra länge   På eftermiddagen så blev det en sväng till Holmedal & till Runes barndomsvänner på fika. Var hur mysigt & trevligt som helst. Riktigt goa människor måste jag säga. Fast det slutade inte där utan det blev bestämt att vi skulle mötas vid holmedalsjön & bada så fort vi varit hemma & stoppat i Isak lite mat & hämtat badkläder. Isak älskar vatten över allt annat så han ville helst inte upp.. Men han skakade ju så där var mamma sträng   Var hemma vid halv åtta & eftersom lillfisen har vägrat ta vällingen på kvällarna fick han en smörgås i stället. Och den gick ner. 

Men jag undrar lite över min son.. Ett par gånger nu så har han vaknat vid typ 22-23 tiden. Helt hysterisk & okontaktbar.. Ingenting verkar få honom att "snäppa" ur det där helt panik artade.. Som igår..Verkar inte vara vaken men ändå så hysterisk.. Fick i honom lite vatten & så fort jag lade ner honom igen var han borta.. Undrar bara vad detta kan vara? Drömmer han? Är han en "sömngångare"?  Konstigt är det i alla fall.. 


Annars mår jag nog inte så jättebra för att vara helt ärlig.. Vill inte gnälla så ska inte tala om vad det gäller.. Men det finns några ord som kan beskriva hur det är med mig.. Mina problem är pytte pytte små jämfört med det som hänt.. Men detta är min sida & mitt sätt att få lätta lite på saker & ting.. Allt har med att göra med det där pyttelilla som för mig & många andra är så nödvändigt & som man kan få så mycket problem med... Andra inser nog inte hur bra dom har det.. Är tacksamma för det.. 

Har ju en dröm om att få ett barn till.. Min högsta sådan men nu vet jag inte längre... 

    Solen skiner idag.. Vet inte riktigt vad som skjer idag.. Ingenting räknar jag med.. Bara sitta här & tycka synd om mig själv.. Nej man får nog bege sig ut & få annat i huvudet en stund.. Fastän det bara surrar en sak där uppe... 

 Ååå vet ni vad.. Till måndagen ska jag ju jobba...   Känns sådär faktiskt.. Fast får tänka positivt.. Det handlar bara om en vecka & jag har inte sagt hur mycket jag ska jobba heller. Och inte har jag hört nåt därifrån heller.. så dom är nog inte så intresserade av hur mycket jag jobbar & det är helt okej för min del.. Känns skönt att inte ha sagt något om det. Men ska ändå bli skönt att få komma tillbaka. Träffa arbetskompisar & höra massa skvaller   Det blir nog bra detta..

 Nej det var nog allt från mig.. Tråkigt med en massa tekst, jag vet   men får komma bilder senare.. Är inte så duktig på att ta kort på annat än Isak   Han är ju mitt största intresse. Mitt allt.   ska kolla kameran sen & se vad det blev för kort.

 Ha en fin sommardag!       

Av Linda - 24 juli 2011 13:10

Finns inga ord att beskriva det hemska som hänt.. Och så nära.. Förstår inte hur en enda person lyckas förstöra så mycket.. Ta livet av så många människor & förstöra massor av liv.. En helt vanlig norsk person.. Hur är det möjligt?? Att kunna vara så kall.. Hittade den här bloggen via facebook & snälla läs.. Hon hade tur.. som så många andra inte hade.. Men tyckte verkligen hon skriver otroligt bra. Läs!! 


http://monasdagligeliv.blogg.no/1311414277_til_deg_som_planla_og.html


Mitt hjärta blöder för alla därute som förlorat nära & kära.. För alla runtikring.. För alla som har Norge i sitt hjärta.. Precis som mig.. Det är & förblir mitt land oavsett om jag bor i sverige.. Jag är som jag brukar säga: Norsk i själ & hjärta. Mitt ljus står tänt för er alla. 

Svårt att skriva om det vardagliga med tanke på vad som hänt men gör ändå ett lite försök. Får tacka jättemycket för alla tips jag fått sen mitt senaste inlägg. Har fått i Gizmo vatten med lite om & men.. Bajsade lite i fredags & som hundägare är man lite knäpp men jag blev skitglad  

Fast det var tydligen bara då för han har inte gjort det sedan dess.. Men men..

Idag ska väskorna packas.. Ovant eftersom jag inte packar enbart åt mig utan Isak också. Hans första minisemester   Och åt honom måste det packas dubbelt.. Ifall att det blir olyckor osv.. Känns inte helt bra att lämna Gizmo nu när det är som det är.. Men är ju bara ett par dagar..  Nej.. har inte mycket mer att skriva.. Känns bara dumt med allt som hänt.. Ha en fin dag så gott det går...  

Av Linda - 21 juli 2011 08:44

Börjar bli riktigt orolig nu för Gizmo.. Sedan han fick på sig kragen i måndags har han knappt druckit nåt vatten alls.. Och är rädd han snart börjar bli dårlig... Äter gör han men han dricker ju inget... Och hård i magen är han ju också antagligen på grund av att han inte dricker.. Hur ska jag få i honom vatten?? Inte ens när jag tar av kragen dricker han nåt... Fick i honom tabletten förut utan större krångel.. Bakade in den i leverpostei & det funkade.. Men detta med drickandet känns jobbigt.. Tänk om han blir uttorkad & riktigt sjuk... Usch...   vet inte vad jag ska göra... Han är inte sig själv... Vågar inte gå någon långpromenad heller eftersom han inte dricker nåt... Åååh.. Vad ska jag göra...? 

Av Linda - 18 juli 2011 20:57

Åter igen några dagar sedan jag skrev.. Vad har hänt sen sist då mån tro? Jo om helgen var vi på grillfest hos Håkan & Mariann. Riktigt trevligt men tyvärr blev det väldigt kallt på kvällen.. Så jag gick hem vid tolv. Drack inte så jättemycket.. 

 I går hände väl egentligen heller inte så jättemycket. Blev en lugn slappardag med film & en otroligt grinig liten pojk.. Ingen aning varför han var på ett sådant hemskt humör.. För att vara helt ärlig var det skönt när det var läggdags   och igår kväll var Gizmo jättekonstig.. Hörde att han slickade & slickade.. Inte ville han komma & inte vara han sitt vanliga jag.. Så när jag tog ut honom jag syn på blod vid rumpan.. Och jag in i full panik till mannen.. Och jag tänker det värsta med en enda gång: TUMÖR!!!

Men efter att ha tänkt efter lite har jag hört om nåt med analsäckar som kan bli så.. Så det blev bestämt att det fick bli att ringa veterinären.

 Så i morse efter att ha gett fisen sin välling ringde jag. Och som tur var hade inte hon jag använder semester!! Så halv elva var vi där. Och jo det var analsäck som blivit en böld. När vi var där så hade den börlat öppna sig.. Bläää säger jag bara.. Så nu är det krage & tvätt & medicin i ett antal dagar som gäller.. När vi kom hem var det bara att få i mat i sonen & stackaren fick bara sova typ en kvart innan vi var tvugna att väcka honom för vi hade tid hos BVC.. Som vanligt såg allt bara bra ut & längden på benen har börjat rätta sig   vi pratade framtid och mat.. Och mitt i allt glömde jag fråga om vitamin flaska så måste ringa dit i morgon.. Det finns ju att köpa på apoteket men varför det när man får det gratis   ordnar sig i morgon..

 Annars har vädret varit skit i två dagar & resten av veckan ser likadant ut.. Skit skoj... Inte så bra eftersom mannen har semester & jag blir lätt rastlös.. Och tycker inte om att bara bli "sittande" då blir jag bara gring,. Så stackars min kära man.. Tycker faktiskt synd om honom.. Dels för att vädret är skit på hans semester & för att jag blir så grinig.. Känns konstigt att veta att om två veckor ska man jobba... Uuuh ångrar mig lite måste jag erkänna.. Men har inte sagt hur mycket jag ska jobba den veckan   och inte har dom frågat heller så tar det på sparken.. Nej det var nog allt för mig just nu tror jag.. Ha en fin kväll!   

Av Linda - 14 juli 2011 07:35

Igår var det ännu en härlig dag på campingen. Vi badade solade, lekte & bara njöt i fulla drag. Fick en del fina kort på Isak. Mariann har många fler som jag ska få en annan dag (snart hoppas jag  

      Idag ja... idag är det tillbaka till verkligheten & alla måsten men också njuta av solen här hemma   i morgon ska det regna så då blir det att städa som står på schemat.

Ha en fin dag!! 

Av Linda - 13 juli 2011 06:46

Fånga dagen.. Just det området är jag inte så duktig på. Att leva dagen här & nu. Jag är mer den typen att jag ser problem överallt.. Bär allt på mina axlar & ibland säger det stopp & jag orkar inte mer.. Jag måste börja "leva". Jag gör så gott jag kan. Försöker.. Men när man inte vet vilken tråd man ska börja nysta upp.. Då ger jag upp..

 Igår lämnade jag allt. Tog med mig hund & barn & åkte iväg på en camping. Min bästa väns mamma har husvagn där. Det började regna när jag just packat in allt i bilen & var på väg ut ur huset men då tänkta jag bara att det skiter jag fullständigt i. Måste bara bort från alla måsten. Och jag är glad jag gjorde det. Hade en hur bra dag som helst. Vi bara kosade oss & mådde bra. Så det blev bestämt att vi åker idag med så länge vädret är bra. Och det ser bra ut nu  

I går kväll var Isak inge rolig.. Varje timme sen han lade sig vid åtta vaknade han gråtande. Tror tand nr fyra är på väg att bryta ut så det kliade nog. Har varit van nu att han sover hela natten & länge om morgonen. Så det var tufft.. Sista gången var var vid halv två & sedan började han halv sex igen.. Då gick jag upp.. Hade en känsla av nedstämdhet denna morgon.. Har det fortfarande.. Ska bli skönt att smita iväg idag också.. Försöka hitta tillbaka till mig.. Bara njuta. Ska lämna stegräknare & kalorierna hemma idag & bara njuta. Börja om i morgon.. Med alla måsten också för här ser det inte ut.. Bilen måste jag nog tvätta i morgon också.. Den ser inte ut efter gårdagens tripp på grusväg. Men det får bli i morgon.  Idag ska det njutas av det fina vädret. Visserligen lite kallt just nu. Var 7 grader när jag gick upp.. Brr..

 Men det blir bättre bara olen får varit uppe & värmt upp  

 Isak tog sitt första bad i sjön igår. Jag med   Var nog lite kallt i början men sedan var han helt i hundra. Han fick inte vara i så länge för jag vill inte att han ska bli sjuk. En fantastisk dag igår. Tack gumman!!  

Blir nog lika bra idag. Om inte bättre för det  ska vara sol heela dagen lång. Idag ska Gizmo få vara hos mamma & sin kompis Morris. Blir nog bättre för honom & lättare för mig. Nej ska nog försöka göra lite nytta innan fisen vaknar igen för då är det nog mat som gäller.

 Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards