My heart My life

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Linda - 29 juni 2011 06:42

God morgon!! 

Fisen sover så passar på att skriva lite igen. Är väl en vecka sedan sist   ungefär. Vad har hänt? Jodå vi tar det väl från början  

Tror jag skrev i fredags sist dvs midsommarafton. På förmiddagen där blev det spontant bestämt att vi skulle grilla här med Håkan & Mariann. Klas blev också bjuden. Så när Rune kom hem fick jag lite egentid. Fisen hade varit trotsig & grinig hela den dagen så gissa om det var skönt att få vara lite ensam hehe fast blev inte helt ensam. Tog med mig Mariann ut & handlade & sedan stannade jag kvar hos dom en liten stund. Lekte lite med Kevin & gungade. Kände mig som barn på nytt & fikk en känsla av att jag längtar tills Isak är i den åldern & man kan leka riktigt med honom   Konstigt för att vara mig för jag vill & har sagt att han får gärna stanna en stund där han är nu   Blev i alla fall en mycket lyckad kväll fastän det regnade. Tur man har altan med tak. Alla verkade ha haft trevligt & tror kvällen tog slut vid 23-24. Så inget fyllekalas. 

 Lördagen hände nog inte mycket. Rune polerade min bil & jag tog med mig alla barn på promenad. Jonathan cyklade förstås   Det var riktigt mysigt & hoppas han vill följa med fler gånger. 

Tog en avstikkare till Mariann & satt & pratade & bara slappade. På eftermiddagen så var jag inne på FB & såg att en tjej (dottern till Klas) efterlyste barnvakt åt sin 16 veckor gammal chihuahua. Tro mig var snabb med att svara att jag kunde ta henne. Sagt & gjort. Hon kom med henne vid 18 tiden & bara Tyra som denna lilla söta sak heter & Gizmo kom in & fick hälsa på varann lekte dom i stort sett hela kvällen. Tyra verkade tycka om Rune & Isak som bara den. Mig brydde hon sig inte så mycket om   Hon snodde t o m nappen ur mun på Isak   Riktigt härlig hund. Så otroligt glad & snäll.

 Så på söndagen när hon blev hämtad sade jag till Julia att hon mer än gärna får höra av sig om hon behöver hundvakt nån mer gång.

 Rune var i väg på mc tur med min pappa så jag var ensam hemma. Åkte till min mamma en sväng.

När jag kom hem blev det väldigt styr. Jag & Mariann pratade lite & ni vet den där Ullareds resan som var inplanerad. Jo vi bestämde oss helt enkelt att byta dag. Tisdagen blev det bestämt. Så efter ordning av barnvakt & prat med syskonen & min man var allt klart & bestämt. Hihi blir ett långt inlägg det här  

Jo måndagen gick man i stort sett bara & väntade. Fick trevligt kaffebesök av en kompis & hennes dotter så tiden gick ganska fort ändå. Lämnade barn & hund vi 18.30 tiden och före det fick jag röjt lite hemma. Hade bestämt mig att jag måste försöka sova vid 21 eftersom jag skulle köra hela vägen & man skulle upp vid två. Var ganska nervös stundvis pga detta. Men faktiskt lyckades jag somna & kl 02.00 ringde klockan.

Vid tre hämtade jag upp resten av gänget. Det var jag, Mariann & mina två småsystrar. Vägen ner gick väldigt bra. Såg några älgar & tror dom blev imponerade över att jag faktiskt såg dom. Såg t o m en bebisälg. Vägen som jag gruvat mig allra mest för var att köra igenom Göteborg. Men faktiskt var jag ganska lugn så allt gick väldigt bra. Var faktiskt inte så farligt & är glad att vi åkte när vi åkte för trafiken var inte så väldigt farlig. Kvart i åtta var vi framme.

      snodde bilden av dig Mariann  

Så klockan 8.00 öppnades dörrarna. Fram & tillbaka gick vi. Lastade kundvagn & allt. Men klockan ca 13 var vi nog alla mättade av att gå därinne.  Lite synd egentligen för kunde ha tänkt mig en stund till men orken fanns inte. Men så här såg det i alla fall ut i kön & sedan när bilen var lastad.    Min vagn

   Bagagen på bilen.Pluss att det var en del i baksätet också.

Vägen hem gick också bra. Vi var nog alla trötta & slitna & dom andra sov bitvis av vägen. Mariann var den som var mest vaken   Försökte nog in i det längsta att vara vaken för min skull men till slut gick det nog inte. Var otroligt glad att se årjäng & töcksfors igen & ännu lyckligare när bilen var parkerad här hemma. Dö sleten i "gas" foten fastän jag använt farthålleren väldigt mycket. Men mycket glad att se mina tre hjärtan  Glömde att ta kort igår efter att ha tömt allt i vardagsrummet. Men det var ganska fullt & jag är väldigt nöjd med allt jag handlat. Blev lite till mig & Rune. En liten present till Jonathan & den som fick mest var Isak. Men det var ju därför jag skulle dit. Hade velat få med mig mer till Jonathan men inte så lätt att veta vad man ska köpa när han är i den åldern han är i men tror & hoppas han blir nöjd över det han får. Mycket lyckad resa & en tidig kväll blev det & somnade som en sten. T o m fisen har sovit bra inatt tack & lov och sover än   Idag blir det tvättning av kläder för fulla muggar och ska försöka ta bilen både invändigt & utvändigt & försöka njuta av denna underbara sommardag med klarblå himmel. Bild på en t-shirt jag inte kunde låta bli att köpa. Tyvärr fanns den inte i svart   Och vi såg faktiskt tv-kändisarna Ola-Conny & Morgan hihi 

 Nej ha en strålande fantastiskt dag!!   

      

Ovido - Quiz & Flashcards