My heart My life

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Linda - 4 juli 2012 18:52

Har mycket i huvudet för tiden.. Inte alltid lika positiva tyvärr men det är väl så. Tänker både framåt & bakåt. Har i alla fall haft några bra dagar nu som jag mått relativt bra. Vilket är bra. Har två dagar kvar att jobba nu innan 5 veckors semester.. Uuuh läänge.. Och jag hoppas verkligen på fler soldagar än dom med regn.. Men man får väl se hur det blir med det. Är det nåt man inte kan göra nåt åt så är det vädret. Men känns ändå som dom sista veckorna kommer bli lååånga. Har inget inplanerat under semestern förutom ultraljud. Och när jag ändå är inne på det finns det tankar runt just ett ultraljud. Vissa verkar vara helt könsfixerade. Måste veta typ. Själv är jag osäker. Sist gång med Isak sade maken prompt nej & så var det med det. Fast då var det en "han" redan från början & jag hade ju rätt   Denna gång har jag ingen känsla alls. Är bara "den" i magen. Inte han & inte hon. Klart det vore kul om det kunde komma en tjej i familjen men blir lika glad oavsett    Har alltså inte bestämt mig om jag vill veta könet före december. Inte säkert dom kan se heller. Den enda orsak skulle vara för enkelheten. Om jag kan plocka bort eller fram alla killkläder jag har. Om jag kan handla lite lila. Oavsett måste jag gå igenom garderoben till Isak & alla kläder. Ett projekt under semestern. Vissa av kläderna är bara Isaks & inget nån annan ska ärva. Typ det första han hade på sig & vissa andra kläder. Det ska sparas till han själv en dag förhoppningsvis vill & får egen familj. Andra projektet jag har är att brodera babytäcke till skrutten i magen. Gjorde ju det  med Isak så då får jag göra det med denna också. Väntar bara på att det ska dimpa ner i postlådan så jag kan börja. Känner att det kliar i fingrarna efter att börja. Enda chansen jag har till att sy är på kvällarna & en stund på dagen när Isak sover & det innebär att det kommer ta tid innan jag får det klart. När jag gick med Isak & hade havandeskapspenning fick jag sytt en hel del för då hade jag bara mig själv att tänka på. Lite annorlunda nu. Men hoppas det kommer snart så jag kan börja om inget annat. Och så jag har lite att hitta på under semestern.   Är en rastlös själ så kan behöva att ha nåt att hänga fingrarna i. 


 Annars på jobbet är allt bara bra. Lite trist att det finns dom på samma avdelning som inte bryr sig om hur det går eller effektivitet osv. Tycker det är jättesynd när vissa av oss gör vårat bästa för att hålla igång effektivitet osv... Men är väl tyvärr så. Jag kräver inte att andra ska jobba som mig men att dom gör sitt bästa & det vet jag att vissa inte gör... Det är bara så... & så har jag blivit en liten "mini gruppledare".. Detta för att jag vill ha koll & minsta möjliga rot & krångel & för att vissa inte ska stå på samma ordrar. Kul med ansvar men också tungt ibland. Att folk inte kan tänka själv... 


 Men men så är det.. Nu ska det slappas lite. Fisen har lagt sig & jo nätterna har blivit mycket bättre. Sover i stort sett hela natten i egen säng. Fast gärna uppe före 06 men det får jag överleva. Får väl kanske sova lite under semestern när maken går upp med honom hahah ja vi får se på det   


Ha en fortsatt trevlig kväll. Lovar att lägga ut bilder igen snart. 

Ovido - Quiz & Flashcards